دادگاه عالی فرانسه تصمیم به قانونی بودن اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی می گیرد

دادگاه عالی فرانسه تصمیم به قانونی بودن اصلاحات بحث برانگیز بازنشستگی می گیرد

یک تظاهرکننده در تظاهرات روز سه‌شنبه پاریس، پوستری را در دست دارد که امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را در کنار سطل‌های زباله سوزانده شده است. اعتراضات و اعتصابات سراسری علیه اصلاحات غیرمحبوب بازنشستگی در حال تبدیل شدن به خشونت فزاینده است. AP

پاریس: پس از ماه‌ها اعتراضات خشونت‌آمیز، دادگاه قانون اساسی فرانسه قرار است حکمی درباره قانونی بودن اصلاحات حقوق بازنشستگی امانوئل ماکرون صادر کند.

اصلاحات بازنشستگی، در صورت تصویب، سن قانونی بازنشستگی را از 62 سال به 64 سال افزایش خواهد داد. ماکرون، رئیس جمهور فرانسه به دلیل اصلاحات شاخص خود با واکنش شدید داخلی مواجه شده است.

برخی از تظاهرات از زمانی که دولت مکرون در ماه گذشته بدون رای گیری لایحه را به اجبار از طریق پارلمان به تصویب رساند، با استفاده از قدرت اجرایی قانونی، اما جرقه اتهاماتی مبنی بر رفتار غیردموکراتیک از سوی مخالفان را برانگیخت، به خشونت تبدیل شد.

تایید دادگاه به عنوان چراغ سبز نهایی مورد نیاز مکرون برای تغییر لایحه به قانون و اطمینان از اجرای آن تا پایان سال عمل خواهد کرد.

روز پنجشنبه حدود 380 هزار نفر در اعتراض به اصلاحات حقوق بازنشستگی به خیابان ها آمدند. با این حال، وزارت کشور گفت که این تعداد بسیار کمتر از حدود 1.3 میلیون تظاهرات شده در اوج اعتراضات در ماه مارس است.

پلیس پاریس تا صبح روز شنبه در اطراف شورای قانون اساسی امنیت برقرار کرده و هرگونه تظاهرات در اطراف را نیز ممنوع کرده است.

شورای 9 نفره ابتدا تصمیم خواهد گرفت که آیا بازنگری حقوق بازنشستگی مطابق با قانون اساسی فرانسه است یا خیر. کارشناسان فکر می کنند محتمل ترین سناریو این است که تا حدی این لایحه را تصویب کند.

تصویب جزئی به این معنی است که برخی از بخش‌های این لایحه ممکن است کنار گذاشته شود، اما احتمالاً وزن خود را پشت عناصر اصلی آن، از جمله عقب انداختن حداقل سن قانونی برای بازنشستگی، می‌اندازد.

گام بعدی، انجام دو درخواست جداگانه از حزب مخالف جناح چپ برای راه اندازی یک همه پرسی احتمالی در مورد قانون جایگزین برای محدود کردن سن بازنشستگی به 62 سال است.

هنوز مشخص نیست که آیا این کشور موافقت خواهد کرد یا خیر، اما راه برای هر رفراندوم واقعی بسیار طولانی خواهد بود.

برای هر رأیی، اپوزیسیون باید حدود 4.8 میلیون امضا از اعضای رای دهندگانی که از پیشنهاد آنها حمایت می کنند، ظرف 9 ماه جمع آوری کند.

و رفراندوم تنها در صورتی برگزار می‌شود که هر دو مجلس از بررسی این لایحه در شش ماه آینده خودداری کنند – چیزی که بعید تلقی می‌شود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام