دادگاه فدرال ایالات متحده حکم می‌کند که ایلان ماسک هنوز برای ارسال توییت به «اجازه» وکیل تسلا نیاز دارد

دادگاه فدرال ایالات متحده حکم می‌کند که ایلان ماسک هنوز برای ارسال توییت به «اجازه» وکیل تسلا نیاز دارد

طبق حکم اخیر یک دادگاه فدرال ایالات متحده، ایلان ماسک هنوز باید توییت های خود را توسط وکیل تسلا تأیید کند. دادگاه حکم داد که ماسک نمی تواند از توافق با SEC در مورد توییت های سال 2018 خود در مورد خصوصی کردن تسلا عقب نشینی کند.

به نظر می رسد که ایلان ماسک، مالک میلیاردر توییتر، دقیقاً آزاد نیست که هر چیزی را که می خواهد توییت کند. در عوض، قبل از اینکه بتواند توییت کند، حداقل برای توییت هایی که مربوط به تسلا است، باید با وکیل خود مشورت کند.

دومین دادگاه استیناف ایالات متحده در منهتن حکم داده است که ایلان ماسک نمی تواند از توافق با تنظیم کننده های اوراق بهادار در رابطه با توییت های سال 2018 خود درباره خصوصی کردن تسلا کنار بکشد. این توئیت ها باعث شد که قیمت سهام تسلا به سرعت جهش کند که منجر به توقف موقت معاملات شد.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک به رگولاتورهای اوراق بهادار ایالات متحده به دلیل شکایت از توییت خود در تسلا پاسخ داد.

مقالات مرتبط

فنی

اخراج‌های فنی: تعداد کارمندان توییتر از 8000 در سال گذشته به 1000 کاهش می‌یابد، زیرا افراد بیشتری از کار بیکار می‌شوند.

فنی

مدیر ارشد تبلیغات لیندا یاکارینو جایگزین ایلان ماسک به عنوان مدیر عامل توییتر شد

ماسک با استناد به شرایط تغییر یافته و مدعی بود که این توافقنامه متمم اول قانون اساسی را نقض می‌کند، حکم دادگاه بدوی را به چالش کشیده بود. توافق با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) موظف شد که توییت های ماسک از قبل توسط یک وکیل تسلا تأیید شود و جریمه های مدنی برای ماسک و تسلا اعمال شود.

چرا ماسک نمی تواند درباره تسلا توییت کند؟
توییت‌های مورد بحث بیان می‌کرد که ماسک برای هر سهم 420 دلار برای خصوصی کردن تسلا سرمایه دریافت کرده است، که نادرست بود زیرا تسلا یک شرکت دولتی باقی ماند.

دادگاه ناحیه دوم بیان کرد که هیچ مدرکی برای حمایت از ادعای ماسک مبنی بر اینکه کمیسیون SEC با استفاده از حکم رضایت، تحقیقات بدبینانه ای را در مورد سخنرانی محافظت شده او انجام داده است، نیافته است. دادگاه همچنین استدلال ماسک در مورد محدودیت قبلی را رد کرد و خاطرنشان کرد که طرف هایی که احکام رضایت را وارد می کنند می توانند داوطلبانه از حقوق متمم اول خود چشم پوشی کنند.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک می گوید: تسلا در ذهن من 24 ساعته است و کمتر از 5 درصد از زمان خود را صرف خرید توییتر می کنم.

با این حکم، ماسک ملزم به رعایت شرایط تسویه حساب، از جمله شرط پیش تایید برای توییت های خود و پرداخت جریمه های مدنی است.

وکیل الون ماسک، الکس اسپیرو، اعلام کرده است که آنها به دنبال بررسی بیشتر خواهند بود و همچنان بر موضوع محدودیت های دولت در سخنرانی تاکید خواهند کرد. ماسک این امکان را دارد که به بخش دوم یا دادگاه عالی ایالات متحده شکایت کند.

تاریخچه رنگی ماسک و SEC
SEC در حال بررسی توییت های ماسک از نوامبر 2021 بود که در آن او از دنبال کنندگان توییتر خود پرسید که آیا باید 10 درصد از سهام تسلا خود را بفروشد.

همچنین بخوانید: ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، توسط SEC ایالات متحده به دلیل کلاهبرداری و صدور بیانیه های “گمراه کننده” شکایت کرد.

SEC در حال بررسی این بود که آیا این توییت‌ها توافقنامه‌ای را که ماسک در اکتبر 2018 امضا کرده بود، نقض می‌کند، پس از اینکه کمیسیون SEC علیه وی به دلیل توئیت‌هایش در خصوص خصوصی کردن تسلا، که ادعا می‌شد قوانین ضد کلاهبرداری قوانین اوراق بهادار را نقض کرده بود، اقدامی اجرایی کرد.

در آوریل 2022، قاضی لوئیس لیمان حکم داد که ماسک توئیت‌ها را بدون دریافت پیش‌تایید، همانطور که در توافقنامه لازم است، ارسال کرده است. بر اساس این توافقنامه، ماسک و تسلا هر کدام ملزم به پرداخت 20 میلیون دلار جریمه به خاطر توییت های ماسک در مورد تأمین بودجه برای خصوصی کردن تسلا بودند، حتی اگر این بودجه در واقع تأمین نشده بود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام