دادگاه پاکستان دو دستیار دیگر حافظ سعید را در پرونده تأمین مالی ترور محکوم کرد

دادگاه ضد تروریسم لاهور به ترتیب شش و پنج و نیم سال حبس برای محمد اشرف و لوکمن شاه ، عضو دادگستری دادگاه صادر کرد.

دادگاه پاکستان دو دستیار دیگر حافظ سعید را در پرونده تأمین مالی ترور محکوم کرد

حافظ سعید ، رئیس جماعت الدعو (ج.د) روز پنجشنبه توسط دادگاه ضد تروریسم در پاکستان به 10 سال زندان محکوم شد. PTI

لاهور: دادگاهی در پاکستان روز جمعه دو دستیار دیگر مغز متفکر بمبئی و حافظ سعید ، رئیس جامع الدعوه (ج.د.) را در یک پرونده تأمین مالی ترور زندانی کرد.

دادگاه ضد تروریسم (ATC) لاهور به ترتیب شش و پنج و نیم سال حبس برای رهبران حزب دادگستری محمد اشرف و لوكمن شاه صادر كرد.

آرشاد حسین بوتا قاضی ATC نیز به هر یک از آنها 10،000 جریمه نقدی محکوم کرد.

روز پنجشنبه ، رئیس 70 ساله JuD در دو پرونده ترور توسط ATC لاهور به 10 سال زندان محکوم شد.

دو دستیار نزدیک سعید – ظفر اقبال و یحیی مجاهد – هر کدام به 10 سال و نیم محکوم شدند ، در حالی که برادر همسر وی عبدالرحمان مکی نیز در همین پرونده ها به شش ماه حبس محکوم شد.

سعید ، یک تروریست تعیین شده توسط سازمان ملل که ایالات متحده 10 میلیون دلار به او جایزه داده است ، در 17 ژوئیه سال گذشته در پرونده های تأمین مالی ترور دستگیر شد. وی در فوریه سال جاری در دو پرونده تأمین مالی ترور به 11 سال زندان محكوم شد.

رئیس دادگاه دادگستری در زندان کوت لخپات با امنیت بالا در لاهور اسکان داده شده است.

سعید به دلیل برنامه ریزی برای حملات بمبئی در سال 2008 در حالی تحت تعقیب است که 10 تروریست پاکستانی 166 نفر را از جمله شش آمریکایی کشته و صدها نفر را زخمی کردند.

گروه ویژه اقدام مالی (FATF) ناظر تأمین مالی تروریسم مستقر در پاریس در فشار آوردن به پاکستان برای اقدام علیه تروریست هایی که آزادانه در پاکستان پرسه می زنند و استفاده از خاک این کشور برای انجام حملات در هند نقش اساسی دارد.

در مجموع 41 پرونده توسط اداره مبارزه با تروریسم پاکستان علیه رهبران JuD ثبت شده است که از این تعداد 24 مورد تصمیم گرفته شده در حالی که بقیه در دادگاه های ATC در جریان است. تاکنون چهار پرونده در مورد سعید صادر شده است.

مجازات رهبران دادگستری دادگستری چند هفته پس از آن صورت گرفت که FATF پاکستان را در فهرست خاکستری خود تا فوریه 2021 حفظ کرد ، زیرا اسلام آباد به شش تعهد اصلی آژانس ، از جمله عدم اقدام علیه دو تروریست تحت تعقیب هند – سعید و مولانا مسعود ازهر ، عمل نکرد.

JuD به رهبری سعید سازمان مقدماتی لشکر طیبا (LeT) است که مسئول حمله 2008 به بمبئی است.

وزارت خزانه داری آمریکا سعید را به عنوان یک تروریست جهانی خاص تعیین کرده است. وی در قطعنامه 1267 شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2008 قرار گرفت.

FATF پاکستان را در ژوئن 2018 در لیست خاکستری قرار داده بود و از اسلام آباد خواسته بود تا یک برنامه عملی برای جلوگیری از پولشویی و تأمین مالی ترور را تا پایان سال 2019 اجرا کند اما بعداً مهلت به دلیل کووید -19 پاندمی.

با ادامه پاکستان در “لیست خاکستری” ، ممکن است این کشور دریافت کمک مالی از صندوق بین المللی پول (صندوق بین المللی پول) ، بانک جهانی ، بانک توسعه آسیا (ADB) و اتحادیه اروپا را دشوار کند ، بنابراین مشکلات نقدی را بیشتر می کند ملت به دام افتاده

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.