دانشمندان کره ای از باکتری ها برای تبدیل CO2 به بیوپلاستیک استفاده می کنند

دانشمندان کره ای از باکتری ها برای تبدیل CO2 به بیوپلاستیک استفاده می کنند

تصویر نماینده رویترز

باکتری هایی که می توانند پلاستیک را بخورند و به سرعت آن را تجزیه کنند اخیراً مورد توجه قرار گرفته اند. این یک راه حل میکروسکوپی برای بحران جهانی پلاستیک ارائه می دهد. طبق گزارش‌ها، یک نوع محبوب از باکتری‌ها می‌توانند دی اکسید کربن هوا را به بیوپلاستیک مفید تبدیل کنند. مهندسان شیمی در مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره (KAIST) در Daejeon، کره جنوبی، سیستمی ایجاد کرده اند که از Cupriavidus necator، نوعی باکتری، برای تبدیل دی اکسید کربن (CO2) به یک پلاستیک زیستی که معمولاً استفاده می شود، استفاده می کند. هیونجو لی و سانگ یوپ لی، که مهندسان بیومولکولی هستند و این مطالعه را در KAIST رهبری کردند، مثبت هستند که روش آنها را می توان در مقیاس بزرگتر گسترش داد. آنها معتقدند که ممکن است به تغییر در روش تولید پلاستیک کمک کند.

به گزارش رسانه ها به نقل از این دو مهندسی، “نتایج این تحقیق فناوری هایی هستند که می توانند در تولید مواد شیمیایی مختلف و همچنین پلاستیک های زیستی به کار گرفته شوند و انتظار می رود در آینده به عنوان قطعات کلیدی مورد نیاز برای دستیابی به خنثی بودن کربن مورد استفاده قرار گیرند.” . این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم ایالات متحده آمریکا (PNAS) منتشر شده است.

در سیستم طراحی شده توسط محققان، دستگاهی به نام الکترولیز دی اکسید کربن گازی را به ماده ای به نام فرمت تبدیل می کند. سپس، این فرمت در یک مخزن تخمیر به باکتری ها داده می شود، جایی که آنها از آن برای ایجاد یک پلی استر زیست تخریب پذیر و کمپوست پذیر به نام پلی-3-هیدروکسی بوتیرات (PHB) استفاده می کنند. باکتری Cupriavidus necator به دلیل ساخت PHB و ترکیبات مشابه از منابع مختلف کربن شناخته شده است. در این سناریو، باکتری Cupriavidus necator فرمت تولید شده از واکنش الکترولیز را مصرف کرده و دانه های PHB را در سلول های خود ذخیره می کند. این گرانول ها را می توان از سلول ها برای استخراج بیوپلاستیک PHB برداشت.

در آزمایشات آزمایشگاهی مشاهده شد که سلول های Cupriavidus necator در سیستم هیبریدی قادر به تولید مقدار قابل توجهی PHB بودند. در واقع، پس از 120 ساعت یا 5 روز کارکرد، محصول پلی استر تا 83 درصد از وزن سلول خشک باکتری را به خود اختصاص داد. بر اساس این یافته‌ها، محققان ادعا می‌کنند که سیستم آنها در مقایسه با سیستم‌های مشابهی که در گذشته آزمایش شده‌اند، ۲۰ برابر بهره‌ورتر است.

این تیم همچنین بیان می‌کند که سیستم آنها می‌تواند به طور مداوم بدون وقفه کار کند، تا زمانی که سلول‌های باکتری به طور روزانه دوباره پر شوند و محصول پلاستیکی برای حفظ واکنش‌های جاری حذف شود.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام