درون بحث وراثت حماسی کثیف ثروتمندترین خانواده بریتانیا

درون بحث وراثت حماسی کثیف ثروتمندترین خانواده بریتانیا

هندوجاها زمانی نماینده ایده آل یک خانواده مهاجر هندی بودند که یک امپراتوری ساختند. با این حال، دهه گذشته آنها را درگیر یک مناقشه بد بود. مرگ Srichand Hinduja دوباره اختلاف را برانگیخت و جعبه پاندورا را باز کرد.

هندوجاها برای طولانی‌ترین زمان ممکن تصویر کاملی از یک خانواده مهاجر هندی را نشان می‌دادند – یک واحد خانوادگی مشترک، با هم زندگی می‌کردند، همه منابع خود را جمع می‌کردند، با هم زحمت می‌کشیدند و امپراتوری می‌ساختند که خارجی‌ها (در این مورد، بریتانیایی‌ها) را ترک می‌کرد. در هیبت

برای دهه‌ها، این خانواده به دو چیز معروف بود: مدیریت برخی از بزرگ‌ترین کسب‌وکارهای شرکتی که بریتانیا و جهان تا به حال به خود دیده است، و به خاطر اینکه همیشه ثروتمندترین خانواده در بریتانیا بودند.

با این حال، چند سال گذشته، جنبه تاریک آنچه در درون خانواده می گذشت را آشکار کرد. از سال 2014، مردم مخاطب یکی از زشت ترین مناقشات مالکیت بوده اند، یک خصومت به قدری بد که به طور مداوم در تیتر خبرها قرار می گیرد. مرگ Srichand Hinduja، پدرسالار قدیمی خانواده، جعبه پاندورا را که همه فکر می کردند مدتهاست بسته بود، دوباره باز کرد.

جای تعجب نیست که اگر برنامه تلویزیونی موفق HBO، Succession، نیاز به نسخه هندی داشته باشد، باید یک نوع مستند باشد که زندگی هندوجاها را دنبال می کند.

نامه در ریشه همه این
چهار برادر هندوجا – سریچند، گوپیچاند، پراکاش و آشوک هندوجا – در یک نبرد حقوقی بر سر ثروت چند میلیاردی خود درگیر شده بودند و در اصل اختلاف نامه ای از سال 2014 بود. در نامه اعلام می شود که تاریخ 2 ژوئیه 2014 است. که دارایی‌هایی که در اختیار یک برادر است، دارایی جمعی است و هر یک، بقیه را به عنوان مجری منصوب می‌کنند.

با این وجود، پدرسالار 84 ساله، سریچاند هندوجا و دخترش وینو، به دنبال بی اعتبار کردن نامه هستند و می گویند که پدرسالار خانواده، دیگر این ترتیب را قابل اجرا نمی بیند.

این به دلیل یکی از دارایی‌های اصلی بود که تنها متعلق به خود سریچند بود – بانک هندوجا مستقر در سوئیس، که در چندین تجارت دیگر خانواده سهام داشت. سه برادر دیگر با استفاده از نامه فوق می خواستند کنترل بانک را در دست بگیرند.

دشمنی جانشینی هندوجا
در سال 2019، Srichand مراحل قانونی را در دادگاه تجاری و دارایی لندن آغاز کرد تا نامه را قابل فسخ اعلام کند. گوپیچاند، پراکاش و آشوک با این اقدام مخالفت کردند و هم به وکالت شریکند توسط دخترش وینو و هم به این تصور که وینو منافع مالی جداگانه خود را در این پرونده داشت اعتراض کردند.

این سه برادر استدلال کردند که در عوض یک وکیل مستقل باید وکالت شریکند باشد. همسر Srichand مادو و دختر دیگرشان Shanu به عنوان شاهد حضور یافتند و انتصاب وینو به عنوان نماینده Srichand در دادگاه (دوست دعوی) را تأیید کردند. به قاضی فالک اطلاع داده شد که سریچند به یک “بیماری مرتبط با افزایش سن” مبتلا شده است.

قاضی فالک وینو را به عنوان دوست دعوی دعوی شریکند تأیید کرد و اذعان داشت که متهمان ممکن است بر این باورند که وینو بر خلاف بهترین منافع شریکند عمل کرده است. با این حال، قاضی خاطرنشان کرد که وینو و سایر اعضای نزدیک خانواده، که سریچند آنها را به عنوان وکیل خود انتخاب کرده است، نسبت به طرف های مخالف در موقعیت بهتری برای ارزیابی این موضوع هستند.

در بانک هندوجا، خانواده سریچند موقعیت خود را مستحکم کردند. کرم هندوجا، پسر 29 ساله شانو هندوجا، نقش مدیرعامل را بر عهده گرفت، در حالی که خود شانو هندوجا رئیس هیئت مدیره شد.

Srichand Hinduja سمت رئیس بازنشسته را داشت. از سال 2018، بانک هندوجا، که دفتر مرکزی آن در سوئیس قرار دارد، دارایی کل به ارزش 343 میلیون فرانک سوئیس یا تقریباً 2744 کرور را در اختیار داشت.

رسیدن به حل و فصل
در سال 2022، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی بر اینکه خانواده قرار است موضوع را بین خودشان حل و فصل کنند و اطمینان حاصل کنند که دارایی‌ها و دارایی‌ها به طور عادلانه بین فرزندان خانواده توزیع می‌شود. این پس از آن بود که فرزندان Srichand Hinduja ادعا کردند که خانواده آنها در مشاغل گروه کنار گذاشته شده اند و نامه ای را که اساس برنامه ریزی جانشینی بود به چالش کشیده بودند.

مرگ پدرسالار و بازگشایی جعبه پاندورا
هفته گذشته، Srichand Hinduja درگذشت، بلافاصله پس از آن، همه چیز شروع به چرخش زشت کرد. در دادگاهی در لندن، در جریان رسیدگی به وکالت سریچاند هندوجا و خانواده هندوجا، وکیل سریچاند هندوجا تایید کرد که اختلاف بین گوپیچاند هندوجا و خواهرزاده‌اش حل نشده باقی مانده است و این نشان می‌دهد که هیچ آتش‌بسی بین دو طرف حاصل نشده است.

به گفته نیکی سینگلا، وکیل مدافع منافع سریچند، مذاکرات در حال انجام برای حل و فصل های گسترده تر در حال انجام است.

با این حال، دختر گوپیچاند و سریچند هنوز اختلافات خود را در مورد استفاده از نامه 2014 حل نکرده است. سینگلا تأکید کرد که وضعیت پیچیده شامل دارایی های متعددی است که در حوزه های قضایی مختلف پراکنده شده اند و به نظر می رسد در صورت بروز چنین شرایطی، توجه قبلی برای چنین تقسیم بندی وجود نداشته است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام