درگیری اسرائیل و فلسطین در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی، مادر بریتانیایی اسرائیلی را به قتل رساند

درگیری اسرائیل و فلسطین در کرانه باختری، یک نوجوان فلسطینی، مادر بریتانیایی اسرائیلی را به قتل رساند

اریکو، سرزمین های فلسطینی: یک نوجوان فلسطینی و یک مادر اسرائیلی-بریتانیایی روز دوشنبه بر اثر درگیری اسرائیل و فلسطین بر اثر اصابت گلوله در کرانه باختری که جان دو فرزندش را نیز گرفت جان خود را از دست دادند.

از هفته گذشته، تنش‌ها به خشونت کشیده شده است که منجر به شورش‌های خشونت‌آمیز، تیراندازی، حملات موشکی، و حادثه اصابت خودرو شده است که زمان فرا رسیدن ماه مبارک رمضان در میانه عید فصح یهودیان و عید پاک مسیحی را مخدوش کرده است. .

و روز دوشنبه، تعدادی از وزرای دولت راستگرای اسرائیل در راهپیمایی اعتراضی شهرک نشینان اسرائیلی در شمال کرانه باختری اشغالی شرکت کردند.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در آخرین تیراندازی در کرانه باختری، نیروهای اسرائیلی یک نوجوان فلسطینی را کشتند و دو نفر دیگر را در جریان آنچه ارتش به عنوان یک حمله برای دستگیری «مظنون تروریسم» توصیف کرد، زخمی کردند.

این وزارتخانه اعلام کرد که محمد فایز بلهان، 15 ساله، پس از اصابت گلوله های جنگی (اسرائیل) به سر، سینه و شکم جان خود را از دست داد و پیشتر گزارش داده بود که دو نفر دیگر بر اثر گلوله های اسرائیل زخمی شده اند.

ارتش اسرائیل تأیید کرد که نیروهایش در اردوگاه عقبات جابر، محل حملات مرگبار قبلی اسرائیل در سال جاری، در نزدیکی اریحا، جایی که سربازان به دنبال “دستگیری یک مظنون به تروریسم” بودند، عملیات می کردند.

ارتش گفت که پس از آن که «مظنونان به سوی (سربازان) تیراندازی کردند، مواد منفجره و کوکتل مولوتف پرتاب کردند، سربازان با شلیک مستقیم پاسخ دادند.

آنها افزودند که یک مظنون توسط نیروهای امنیتی دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری فلسطین، درگیری ها زمانی رخ داد که ارتش وارد اردوگاه شد و چندین خانه را محاصره کرد. وفا. یک مقام امنیتی فلسطینی گفت خبرگزاری فرانسه که در جریان این عملیات پنج نفر دستگیر شدند.

جنبش مسلح فلسطینی حماس که بر نوار غزه حکمرانی می‌کند، در سوگ «شهید جوان» بلحان ابراز غم‌انگیز کرد و از کسانی که «در مقابل این دشمن متکبر ایستادگی می‌کنند» تمجید کرد.

مادر انگلیسی-اسرائیلی درگذشت

این عملیات در حالی انجام شد که یک بیمارستان اورشلیم تایید کرد که یک زن بریتانیایی اسرائیلی به نام لوسی (لیا) دی پس از مجروح شدن شدید در حمله تیراندازی روز جمعه در کرانه باختری که منجر به کشته شدن دو دختر 16 و 20 ساله او شد، جان باخت.

خودروی آنها در دره جردن، جایی که جریکو نیز در آن قرار دارد، مورد آتش سوزی قرار گرفت. این خانواده ها ساکنان عفرات، یک شهرک غیرقانونی یهودی در کرانه باختری بودند.

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا در توئیتی نوشت: قتل لیا و دو دخترش، مایا و رینا، هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: ما به همکاری با مقامات اسرائیل برای پایان دادن به این خشونت بی‌معنا ادامه خواهیم داد.

اسرائیل از زمان جنگ شش روزه 1967 کرانه باختری را اشغال کرده است و صدها هزار شهرک نشین یهودی در شهرک های مورد تایید اسرائیل در آنجا زندگی می کنند که طبق قوانین بین المللی غیرقانونی تلقی می شوند.

صدها اسرائیلی روز دوشنبه در شمال کرانه باختری راهپیمایی کردند و برای تایید یک پایگاه شهرک نشینان اسرائیلی تلاش کردند.

چندین وزیر دولت – از جمله وزیر امنیت ملی اسرائیل راست افراطی – ایتامار بن گویر – در راهپیمایی به سمت اویاتار ظاهر شدند که ساکنان آن در سال 2021 موافقت کردند تا در حالی که مقامات پرونده آنها را بررسی می کردند، آنجا را ترک کنند.

تظاهرکنندگان از هر سنی پرچم‌های اسرائیل را در امتداد جاده‌های بسته تجمع کردند.

بن گویر خطاب به جمعیت گفت: «پاسخ به ترور، ساختن شهرک‌هاست».

ریوکا کاتزیر، 74 ساله ساکن الکانا، یکی دیگر از سکونتگاه های کرانه باختری، گفت: خبرگزاری فرانسه “یک راه حل برای این مشکل این است که ما این مکان را حل کنیم.”

خشونت فزاینده

آخرین افزایش ناآرامی‌ها پس از آن اتفاق می‌افتد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، در اواخر ماه گذشته، «مکث» برای گفت‌وگو در مورد قوانین اصلاحات قضایی را اعلام کرد که کشور را متفرق کرد و باعث ایجاد اختلاف در دولت او شد.

از زمانی که پلیس اسرائیل چهارشنبه گذشته به نمازخانه مسجد الاقصی اورشلیم – سومین مکان مقدس اسلام – در یک حمله قبل از سحر با هدف بیرون کردن “جوانان قانون شکن و آشوبگران نقابدار” که به گفته آنها خود را در داخل سنگر کرده بودند، خشونت بار دیگر شعله ور شد. .

روز بعد، بیش از 30 موشک از خاک لبنان به سمت اسرائیل شلیک شد، حمله ای که ارتش اسرائیل به گروه های فلسطینی متهم کرد و گفت که به احتمال زیاد حماس است.

اسرائیل سپس غزه و جنوب لبنان را بمباران کرد و «زیرساخت‌های تروریستی» را که به گفته او متعلق به حماس بود، هدف قرار داد.

اواخر روز جمعه یک گردشگر ایتالیایی در یک حمله مشکوک به ضرب و شتم خودرو در تل آویو کشته و هفت تن دیگر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که صبح یکشنبه پس از شلیک راکت های شلیک شده از آنجا به بلندی های جولان تحت اشغال اسرائیل، حملاتی را به اهدافی در سوریه انجام داده است.

بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه بر اساس منابع رسمی اسرائیلی و فلسطینی، این درگیری در سال جاری جان دست کم 94 فلسطینی، 19 اسرائیلی، یک اوکراینی و یک ایتالیایی را گرفته است.

این ارقام در طرف فلسطینی شامل جنگجویان و غیرنظامیان از جمله خردسالان و در طرف اسرائیلی عمدتاً غیرنظامیان از جمله خردسالان و سه عضو اقلیت عرب است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام