درگیری بین پلیس و معترضان در یوننان در حالی که دولت چین قصد دارد مسجد چند صد ساله را تخریب کند.

درگیری بین پلیس و معترضان در یوننان در حالی که دولت چین قصد دارد مسجد چند صد ساله را تخریب کند.

درگیری بین پلیس و معترضان در یوننان. منبع: Wikimedia Commons/Twitter

ساکنان یک شهر عمدتاً مسلمان در منطقه جنوب غربی چین در آخر هفته با پلیس درگیر شدند، زیرا آنها تلاش می کردند از تخریب سقف گنبدی یک مسجد با قدمت چند صد ساله جلوگیری کنند. این حادثه بخشی از تلاش های فزاینده حزب کمونیست چین برای اعمال کنترل بر اعمال مذهبی است.

مندر ویدیوی ویروسی، می توان آن را مشاهده کرد صبح روز شنبه هنگام نزدیک شدن به ورودی مسجد ناجیایینگ، جمعیت با مقاومت ده ها افسر ضدشورش مواجه شد. کلیپ های بعدی نشان داد که پلیس در نهایت عقب نشینی کرد، در حالی که معترضان در خارج از دروازه دست به تحصن زدند.

مقالات مرتبط

چینی ها

تکنسین ها و مهندسان چینی ممکن است ویزاهای سریع تری برای کار در هند دریافت کنند

چینی ها

کمیته منتخب ایالات متحده در مورد ح‌ک‌چ هند را به عضویت در ناتو پلاس توصیه می‌کند

مطابق با واشنگتن پست، به نظر می رسد این حادثه با حکم دادگاهی در سال 2020 مرتبط باشد که برخی از بازسازی های اخیر مسجد را غیرقانونی دانسته و دستور تخریب آنها را صادر کرده است.

مسجد ناجیایینگ، که احتمالاً تاریخی به قرن سیزدهم بازمی‌گردد، در طول سال‌ها دستخوش توسعه‌های متعددی از جمله افزودن ساختمان‌ها، چهار مناره و سقف گنبدی شده است. گزارش شده است که در سال 2019 بخشی از این سازه به عنوان یک اثر فرهنگی حفاظت شده تعیین شد واشنگتن پست.

با این حال، حزب کمونیست چین اخیراً محدودیت های خود را در اعمال مذهبی تشدید کرده است.

یوننان در منطقه ای دورافتاده و دارای تنوع قومیتی چین واقع شده است. اغلب به عنوان نمونه‌ای از مکانی با هویت‌های قومی و مذهبی مختلف دیده می‌شود، جایی که ساکنان آن در مسیریابی وابستگی‌های مختلف و نشان دادن انعطاف‌پذیری سیاسی در مواقع ضروری مهارت دارند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام