در اینجا نحوه تأثیر آن بر بدن است

در اینجا نحوه تأثیر آن بر بدن است

یک بیماری تقریباً نیمی از آمریکا را مبتلا کرده است و همچنین با افزایش حملات قلبی، افسردگی، دیابت، جرم و جنایت و مرگ زودرس مرتبط است. نه چاقی است، نه دیابت، نه فشار خون بالا. این تنهایی است

ژنرال ویوک مورتی، جراح آمریکایی روز سه‌شنبه توصیه‌های بهداشتی را صادر کرد و بیان کرد که تنهایی گسترده در سراسر کشور وجود دارد و خطری برای سلامتی مرگبار به‌اندازه کشیدن روزانه یک دوجین سیگار ایجاد می‌کند و سالانه میلیاردها دلار برای صنعت سلامت هزینه دارد. او حتی ادامه داد که تنهایی آخرین اپیدمی بهداشت عمومی در آمریکا است.

اکنون می دانیم که تنهایی یک احساس رایج است که بسیاری از مردم آن را تجربه می کنند. مثل گرسنگی یا تشنگی است. مورتی گفت: این احساسی است که بدن وقتی چیزی را که برای بقا به آن نیاز داریم از دست می دهد، برای ما ارسال می کند آسوشیتدپرس در یک مصاحبه «میلیون‌ها نفر در آمریکا در سایه مبارزه می‌کنند، و این درست نیست. به همین دلیل است که من این توصیه را صادر کردم تا پرده مبارزه ای را که بسیاری از مردم تجربه می کنند، بردارم.»

نگاهی دقیق‌تر می‌اندازیم به اینکه تنهایی چقدر در آمریکا و سراسر جهان فراگیر شده است و دقیقاً چگونه بر سلامت جسمانی ما تأثیر می‌گذارد.

آمریکای تنها

به گفته مورتی، نیمی از بزرگسالان ایالات متحده احساس تنهایی می کنند. در گزارش 81 صفحه‌ای او، تحقیقات نشان داد که زمان صرف شده با دوستان بین سال‌های 2003 تا 2020، 20 ساعت در ماه کاهش یافته است و زمان صرف شده به تنهایی 24 ساعت در ماه در آن دوره افزایش یافته است. و تنهایی در میان جوانان آمریکایی متمایزتر است. این مشاوره گزارش داد که جوانان 15 تا 24 ساله 70 درصد کمتر با دوستان خود تعامل اجتماعی داشتند.

مورتی اظهار داشت که او نیز باید با تنهایی مبارزه می‌کرد، که در طول و مستقیماً پس از پایان اولین دوره او به عنوان جراح عمومی در آوریل 2017 به او ضربه زد.

مطالعات نشان می دهد که زمان صرف شده با دوستان بین سال های 2003 تا 2020 در ایالات متحده 20 ساعت در ماه کاهش یافته است و زمان صرف شده به تنهایی 24 ساعت در ماه در آن دوره افزایش یافته است. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

او گفت: «در آن زمان از خانواده و دوستانم غافل شده بودم و فکر می‌کردم تمرکز روی کار و تمرکز بر خانواده و دوستان خیلی سخت است. من واقعاً از عواقب آن رنج می بردم، احساس تنهایی عمیقی که من را برای هفته ها دنبال می کرد، که ماه ها طول کشید.»

او در مقاله ای برای آن نوشت نیویورک تایمز“برای من، بیش از یک سال مبارزه با درد و شرم تنهایی طول کشید، اما بالاخره جای خود را پیدا کردم. من به تنهایی این کار را نکردم. مادرم، میترایی؛ پدر، هالگر؛ و خواهر، راشمی هر روز با من تماس می گرفت تا به من یادآوری کند که آنها مرا به خاطر آنچه هستم دوست دارند. همسرم، آلیس، به من یادآوری کرد که نوری که در اولین ملاقات ما در من دیده بود، هنوز وجود دارد، حتی اگر گاهی اوقات نمی توانستم آن را ببینم.

او بیان می‌کند که همه‌گیری کووید-۱۹ و قرنطینه‌های متعاقب آن تنها بر مشکلات تنهایی افزوده است. مورتی در مصاحبه ای گفت: «کاری که کووید انجام داد واقعاً ریختن سوخت روی آتشی بود که قبلاً در حال سوختن بود. من می‌خواهم کل کشور بفهمد که تنهایی و انزوا چقدر تهدید سلامت عمومی است.»

خطرات سلامتی ناشی از تنهایی

قبل از اینکه به خطرات تنهایی بپردازیم، در اینجا درک بهتری از تنهایی داریم. تنهایی را به اشکال مختلف تعریف کرده اند. یک تعریف رایج “حالت تنهایی یا تنهایی” است. تعریف دیگر این است که «تنهایی لزوماً تنها بودن نیست. در عوض، “این درک از تنها بودن و منزوی بودن است که بیشترین اهمیت را دارد” و “یک حالت ذهنی” است.

«ناتوانی در یافتن معنای زندگی»، «احساس منفی و ناخوشایند» و «احساس ذهنی و منفی مرتبط با روابط اجتماعی ناقص» از دیگر راه‌های تعریف تنهایی هستند.

تنهایی علاوه بر اینکه از نظر اجتماعی دردناک است، برای سلامتی ما نیز مضر است. تنهایی با افزایش خطر اختلالات خلقی مانند افسردگی و اضطراب و همچنین استرس و مشکلات خواب مرتبط است.

تنهایی بر بدن شما نیز تاثیر مستقیم می گذارد. امی سالیوان روانشناس گفت کلیولند کلینیک که تنهایی باعث افزایش سطح کورتیزول می شود. افزایش کورتیزول می تواند عملکرد شناختی را مختل کند، سیستم ایمنی را به خطر بیاندازد و خطر ابتلا به مشکلات عروقی، التهاب و بیماری قلبی را افزایش دهد.

ژنرال جراح آمریکایی می گوید تنهایی به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است
توصیه جراح عمومی ایالات متحده می گوید که تنهایی خطر بیماری قلبی را تا 29 درصد افزایش می دهد. تصویر مورد استفاده برای اهداف نمایشی/Pixabay

کارشناسان دریافته اند که تنهایی می تواند باعث التهاب مزمن شود. این نوع التهاب مزمن باعث مشکلات سلامتی مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، آرتریت روماتوئید و سرطان می شود. بر اساس یک مطالعه در سال 2020، محققان گفته بودند که افرادی که از نظر اجتماعی منزوی تر هستند، دارای سطوح بالاتری از مواد شیمیایی التهابی هستند که با سلامت ضعیف مرتبط است.

گزارش منتشر شده توسط جراح عمومی ایالات متحده همچنین نشان می دهد که تنهایی چقدر می تواند برای بدن انسان خطرناک باشد. این توصیه بیان کرد که تنهایی و انزوای اجتماعی خطر مرگ زودرس را به ترتیب 26 درصد و 29 درصد افزایش می دهند. علاوه بر این، تنهایی خطر بیماری قلبی را 29 درصد و خطر سکته را تا 32 درصد افزایش می دهد. تنهایی ممکن است حساسیت به ویروس ها و بیماری های تنفسی را نیز افزایش دهد.

مطالعه قبلی در سال 2012 همچنین نشان داد که ایده تنهایی می تواند دمای بدن فرد را کاهش دهد. به زبان ساده، تنهایی می تواند شما را سرد کند.

بر اساس مطالعه‌ای که توسط دکتر سوتین در سال ۲۰۱۸ منتشر شد، بزرگسالانی که احساس تنهایی می‌کنند نیز ۴۰ درصد در معرض خطر ابتلا به زوال عقل و سایر اختلالات شناختی هستند.

زیست شناسان نشان داده اند که احساس تنهایی باعث آزاد شدن تغییرات هورمونی به دلیل استرس می شود که باعث مقاومت کم در برابر بیماری ها و خطر ابتلا به سرطان می شود.

تنهایی مزمن بدن را در سطح سلولی تغییر می دهد. در یک مطالعه در سال 2015 که توسط استاد روانشناسی دانشگاه شیکاگو، جان کاچیوپو و همکارانش رهبری شد، محققان از 141 سالمند خواستند تا سطوح انزوای اجتماعی را گزارش کنند. سپس این تیم بیان بیش از 400 ژن مربوط به سیستم ایمنی را که توسط گلبول های سفید یا لکوسیت ها بیان می شود، اندازه گیری کردند. آنها دریافتند افرادی که خود را از نظر اجتماعی منزوی توصیف می کنند، ژن های درگیر در التهاب را افزایش می دهند، اما ژن هایی که به بدن در دفاع در برابر میکروب ها کمک می کنند کاهش یافته است.

ژنرال جراح آمریکایی می گوید تنهایی به اندازه سیگار کشیدن خطرناک است
به گفته کارشناسان، گذراندن زمان با کیفیت با عزیزان خود راهی برای مقابله با تنهایی است. تصویر مورد استفاده برای اهداف بازنمایی/رویترز

درمان تنهایی

با این حال، فرد مجبور نیست به رنج تنهایی ادامه دهد. مورتی خواستار تلاش جمعی برای «ترمیم بافت اجتماعی ملت ما» به منظور «بی‌حیثیت‌زدایی از تنهایی و تغییر واکنش فرهنگی و سیاست‌گذاری ما به آن» شده است.

استراتژی او دارای شش ستون است که شامل تلاش برای تقویت زیرساخت های اجتماعی در جوامع، تا حدی با استفاده از سیستم های بهداشت عمومی است. این مشاوره خواستار «سیاست‌های عمومی حامی اتصال» است که با کمک یک برنامه تحقیقاتی برای کمک به رفع شکاف‌های موجود در داده‌های پیرامون اثرات انزوای اجتماعی ایجاد می‌شوند.

در او نیویورک تایمز مورتی نوشت: «بررسی بحران تنهایی و انزوا یکی از بزرگترین چالش‌های نسل ماست. با ساختن زندگی‌های مرتبط‌تر و جوامع مرتبط‌تر، می‌توانیم پایه‌های رفاه فردی و جمعی خود را تقویت کنیم و بهتر می‌توانیم به تهدیداتی که به‌عنوان یک ملت با آن مواجه هستیم، پاسخ دهیم.»

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام