در این گزارش آمده است که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره درز اطلاعات محرمانه آمریکا هشداری نداده است

در این گزارش آمده است که زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین درباره درز اطلاعات محرمانه آمریکا هشداری نداده است

رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی. پرونده رویترز

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی به واشنگتن پست گفت، واشنگتن قبل از انتشار این خبر در رسانه ها در ماه گذشته، در مورد اسناد فوق محرمانه افشا شده به اتاق های گفتگوی اینترنتی – حاوی اطلاعات حساس در مورد تلاش های جنگی اوکراین – به کیف هشدار نداد.

نقض شرم آور امنیتی نارضایتی ایالات متحده را در مورد حمله متقابل آینده توسط نیروهای کیف علیه سربازان روسیه و همچنین نگرانی در مورد دفاع هوایی اوکراین نشان داد.

زلنسکی در مصاحبه ای با روزنامه روز دوشنبه در کیف گفت: من از قبل اطلاعاتی از کاخ سفید یا پنتاگون دریافت نکردم.

منابع می گویند زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در کنگره مکزیک سخنرانی خواهد کرد تا از درگیری های جاری با روسیه حمایت کند.

درز پنتاگون: تیشیرا ماه‌ها زودتر از آنچه تصور می‌شد، «اسرار» را با روس‌ها در میان گذاشت

ما آن اطلاعات را نداشتیم. من شخصا این کار را نکردم. قطعاً داستان بدی است.» او این وضعیت را «بی‌سود» خواند.

پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در صحبت با CNN ادعای زلنسکی را تایید یا رد نکرد و تنها گفت که واشنگتن همچنان “متعهد به همکاری بسیار نزدیک با اوکراین و متحدان بین‌المللی ما است تا اطمینان حاصل کند که آنها از کمک امنیتی لازم برای دفاع از خود برخوردار هستند. کشور.”

جک تکسیرا، متخصص IT 21 ساله با گارد ملی نیروی هوایی ایالات متحده، متهم است که مطالب طبقه بندی شده را به صورت آنلاین در مخرب ترین نشت دولتی در یک دهه اخیر منتشر کرده است.

ماه گذشته، او به دو اتهام به دلیل نقض حقوق بشر دستگیر و متهم شد، که پنتاگون گفته است “خطر بسیار جدی” برای امنیت ملی است.

زلنسکی به روزنامه پست گفت: «این برای وجهه کاخ سفید مفید نیست و من معتقدم که برای آبروی ایالات متحده نیز مفید نیست».

این اسناد همچنین حاوی اطلاعاتی درباره تلفات و تلفات تجهیزات نظامی روسیه و اوکراین، جزئیات پروازهای ناتو بر فراز دریای سیاه و گزارش هایی بود که به نظارت آمریکا بر شریک نزدیک اوکراین اشاره می کرد.

زلنسکی در حالی که از تایید یا تکذیب صحت هر یک از مطالب افشا شده خودداری می‌کند، به پست گفت: «هر چیزی که دشمن ما را از قبل به هر طریقی آگاه کند، قطعاً برای ما منفی است».

به نوشته این روزنامه، زلنسکی گفت که باید تلاش های جنگی بزرگتر را بر احساسات شخصی خود در مورد عدم ارتباط با ایالات متحده که از زمان تهاجم روسیه در فوریه 2022 میلیاردها دلار کمک کرده است، اولویت دهد.

او به روزنامه گفت: «من نمی توانم وضعیت خود را به خطر بیندازم.

«جایی که بتوانم صریح صحبت کنم، آن را انجام می دهم. اما خطرات زیادی وجود دارد.»

Teixeira مظنون است که اسنادی را که برخی از آنها مربوط به اوایل ماه مارس است، برای یک گروه چت خصوصی در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord در طی چند ماه ارسال کرده است.

برخی از اسناد بعداً در سایت‌های دیگر از جمله توییتر، 4Chan و تلگرام ظاهر شدند و برخی نیز نشان می‌دهند که واشنگتن ظاهراً از متحدان اسرائیل و کره جنوبی جاسوسی کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام