در بحبوحه جنگ اوکراین، واردات نفت هند از روسیه در حال حاضر دو برابر از تامین کننده اصلی سنتی عراق است

در بحبوحه جنگ اوکراین، واردات نفت هند از روسیه در حال حاضر دو برابر از تامین کننده اصلی سنتی عراق است

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت پس از چین و ایالات متحده (ایالات متحده)، نفت نسبتاً ارزان روسیه را خریداری کرده است که پس از اجتناب برخی از کشورهای غربی از آن به عنوان تلافی حمله روسیه به اوکراین، در معرض فروش قرار گرفت.

دهلی نو: هند اکنون دو برابر بیشتر از عراق، تامین کننده اصلی نفت این کشور، نفت خام از روسیه وارد می کند و در ماه مارس به بالاترین حد خود یعنی 1.64 میلیون بشکه در روز رسیده است. اما از آنجایی که رشد کاهش یافته است، به نظر می رسد که خریدها به سطح بالایی رسیده است.

بر اساس گزارش Vortexa ردیاب محموله انرژی، روسیه با تامین بیش از یک سوم کل نفت خریداری شده هند، برای ششمین ماه متوالی تنها بزرگترین تامین کننده نفت خام که در پالایشگاه ها به بنزین و دیزل تبدیل می شود، باقی ماند. پالایشگاه ها همچنان محموله های روسی فراوانی را که با تخفیف برای سایر گریدها عرضه می شود، می گیرند.

قبل از شروع جنگ روسیه و اوکراین در فوریه 2022، روسیه سهم بازار کمتر از 1 درصد در واردات هند داشت. تا مارس 2022، این درصد به 1.64 میلیون بشکه در روز یا 34 درصد افزایش یافته بود.

میزان نفت خریداری شده از روسیه در ماه مارس دو برابر مقدار نفت خریداری شده از عراق بود که از سال 2017 تا 2018 بزرگترین تامین کننده نفت هند بوده و 0.82 میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) بوده است.

هند، سومین واردکننده بزرگ نفت پس از چین و ایالات متحده (ایالات متحده)، نفت نسبتاً ارزان روسیه را خریداری کرده است که پس از اجتناب برخی از کشورهای غربی از آن به عنوان تلافی برای تهاجم روسیه به اوکراین، در معرض فروش قرار گرفت.

واردات نفت هند از روسیه از 1.62 میلیون بشکه در روز در فوریه هر ماه اندکی افزایش یافت.

بر اساس گزارش ورتکسا، عربستان سعودی در ماه مارس با فروش 986288 بشکه در روز به عنوان دومین صادرکننده بزرگ نفت خام به هند قرار گرفت. عراق با فروش 821952 بشکه در روز سومین تامین کننده بزرگ بود.

با 313002 بشکه در روز، امارات متحده عربی از ایالات متحده پیشی گرفت و چهارمین تامین کننده بزرگ را در اختیار گرفت. تولید آمریکا از 248430 بشکه در روز در فوریه به 136464 بشکه در روز کاهش یافت.

سرنا هوانگ، رئیس تحلیل آسیا-اقیانوسیه ورتکسا به رسانه ها گفت: «در حالی که هند به افزایش ماهانه واردات نفت خام روسیه در ماه مارس ادامه می دهد، رشد کاهش یافته است.

وی افزود: «خرید پالایشگاه‌های اورال روسیه متوسط ​​در ماه مارس ثابت مانده است و افزایش واردات به خرید بالاتر گریدهای شیرین‌تر مانند Novy Port Light نسبت داده می‌شود.»

واردات نفت هند از روسیه کاهش یافته است

کاهش واردات اورال روسیه توسط هند می تواند نشان دهنده محدودیت ملایمی در توانایی این کشور برای جذب بیشتر نفت خام ترش باشد، با توجه به نیاز هند به اجرای قراردادهای مدت دار خود با تولیدکنندگان خلیج میانه.
هوانگ گفت: «اما پالایشگاه‌های داخلی فضایی برای افزایش خرید گریدهای شیرین‌تری مانند Sokol، ESPO blend و Novy Port Light دارند تا به نفع بالا نگه داشتن پالایشگاه و تنوع بخشیدن به منابع نفت خام خود باشند.»

روسیه در حال صادرات مقادیر بی سابقه نفت خام به هند است تا شکاف صادرات انرژی خود ناشی از اعمال محدودیت های واردات اتحادیه اروپا در دسامبر را جبران کند.

سایر کشورها مجاز به استفاده از خدمات کشتیرانی و بیمه اتحادیه اروپا نیستند مگر اینکه نفت زیر سقف سقفی که اتحادیه اروپا در ماه دسامبر به همراه ممنوعیت نفت دریایی روسیه و سقف قیمت گذاری 60 دلار در هر بشکه تعیین کرده بود، فروخته شود.

آگاهان صنعت مدعی شدند که پالایشگاه های هند از درهم – واحد پول امارات متحده عربی (امارات متحده عربی) – برای پرداخت هزینه واردات نفت از روسیه که قیمتی کمتر از 60 دلار در هر بشکه دارد، استفاده می کنند.

یک مقام گفت: «تقریبا یک چهارم واردات روسیه اکنون به درهم پرداخت می شود.

به گزارش ورتکسا، هند در ماه مارس سال گذشته 68600 بشکه در روز نفت از روسیه وارد کرده بود، اما امسال این رقم به 1646311 بشکه در روز افزایش یافته است.

واردات نفت خام هند از عراق از 1139880 بشکه در روز در مارس 2022 به 821952 بشکه در روز در سال جاری کاهش یافته است. با این وجود، واردات آمریکا بیشترین کاهش را داشته است و از 419071 بشکه در روز به 136464 بشکه در روز رسیده است.
عربستان سعودی بیشتر از مارس 2022 نفت می فروشد که 872683 بشکه در روز فروخت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام