در بحبوحه خشکسالی شدید، کشاورزان افغان در ترس کاهش عملکرد محصول را دارند

در بحبوحه خشکسالی شدید، کشاورزان افغان در ترس کاهش عملکرد محصول را دارند

فقدان مدیریت آب در سال های اخیر از سوی اتاق زراعت و آبیاری به رهبری طالبان به عنوان یکی از دلایل تشدید خشکسالی در افغانستان ذکر شده است.

کابل: با خشکسالی شدید مناطق وسیعی از افغانستان، کشاورزان در چندین ولسوالی نگرانی خود را نسبت به خشکسالی و کم بودن محصول محصولاتشان ابراز کرده اند. کشاورزان مناطق مستعد خشکسالی نسبت به شکست برداشت هایشان مانند سال های گذشته ابراز نگرانی کردند.

در پی بارندگی های اخیر در افغانستان، مقامات وزارت زراعت و آبیاری به رهبری طالبان ابراز خوش بینی کردند که کشاورزان بتوانند به خشکسالی پایان دهند. سخنگوی این وزارتخانه که توسط طالبان اداره می شود مدعی شد که به دلیل خشکسالی در افغانستان برنامه های اضطراری در نظر گرفته شده است.

طلوع نیوز به نقل از مصباح الدین مستعین گفت: «خشکسالی در سراسر جهان در حال افزایش است، اما پس از بارندگی های اخیر در کشور، این امید را به ما داد که نسبت به گذشته کمتر در برابر این آسیب پذیری باشیم.

فقدان مدیریت آب در سال های اخیر از سوی اتاق زراعت و آبیاری به رهبری طالبان به عنوان یکی از عوامل تشدید خشکسالی در افغانستان ذکر شده است.

به گفته مرویس حاجی زاده، معاون اتاق زراعت و آبیاری، اگر کانال آب کنر، بند کمال خان و کانال قوش تپا مطابق با مشخصات اعمار شوند، افغانستان خشکسالی را تجربه نخواهد کرد.

براساس گزارش طلوع نیوز، بر اساس داده های این اتاق، افغانستان سالانه تا 80 میلیارد متر مکعب آب از طریق بارش و بارش برف دریافت می کند، در حالی که این کشور سالانه 25 میلیارد متر مکعب آب مصرف می کند.

به گزارش طلوع نیوز، افغانستان در اوایل ماه مارچ در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد خشکسالی در کشوری که از جنگ گرفتار شده است، از سازمان ملل درخواست کمک کرد. افغانستان از سازمان ملل خواست تا تأسیسات ذخیره گندم را تامین کند.

اتاق زراعت و مالداری که توسط طالبان اداره می شود، بنا بر گزارش ها، سازمان ملل را تشویق کرده است که از افغانستان در این زمینه حمایت کند و گفته است که انجام این کار به تقویت اقتصاد این کشور جنگ زده کمک می کند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام