در بحبوحه سقوط اقتصادی، مردم کره شمالی از دفتر دزدی می کنند، به رؤسا رشوه می دهند تا از کار خود بگذرند

در بحبوحه سقوط اقتصادی، مردم کره شمالی از دفتر دزدی می کنند، به رؤسا رشوه می دهند تا از کار خود بگذرند

تصویر بازنمایی/Pixabay

پیونگ یانگ: بدتر شدن وضعیت اقتصادی در کره شمالی بر شهروندان این کشور به ویژه طبقه کارگر سنگینی می کند. اکنون کارگران کارخانه های کشور برای کسب درآمد آسان و سریع به سرقت ابزار، قطعات و سایر اقلام روی آورده اند تا آنها را به بیرون بفروشند.

نه فقط این، بلکه برخی از کارگران به رؤسای خود رشوه داده اند تا اجازه انصراف از کار را بگیرند تا بتوانند با انجام کارهای دیگر در کنار هم پول بیشتری به دست آورند.

کره شمالی در حال نصب دوربین مداربسته

مقامات کره شمالی برای نظارت بر افرادی که برای دریافت پول سریع به روش‌های اشتباه متوسل می‌شوند و جلوگیری از از دست دادن دارایی‌های اداری، نصب دوربین‌های امنیتی را آغاز کرده‌اند. رادیو آسیای آزاد منابعی به نقل از

قبل از این، دوربین‌های مدار بسته (دوربین‌های تلویزیون مدار بسته) فقط در مناطق با اولویت بالا از جمله تقاطع‌های شلوغ و ساختمان‌های دولتی و تقریباً منحصراً در پایتخت پیونگ یانگ استفاده می‌شد.

از ماه مارس، آنها اکنون در کارخانه ها و سایر مکان های کاری در کشور ظاهر می شوند.

این دوربین‌های مداربسته چینی که به تازگی نصب شده‌اند، تعداد زیادی در مجتمع موتور توکچون قرار داده شده‌اند تا کارگرانی را که در کارخانه‌های تولید قطعات خودرو و قطعات خودرو مشغول به کار هستند، بررسی کنند.

این گزارش به نقل از یک منبع گزارش داد که این دوربین ها به مدت 24 ساعت کار می کنند.

این منبع افزود: این دوربین های مدار بسته که از چین وارد شده اند برای نظارت بر دزدیدن مواد کارخانه و افرادی که ساعات کاری خود را دور از کار می گذرانند استفاده می شود.

برای افراد ناآگاه، اکثر مردان در کره شمالی در مشاغل دولتی استخدام می شوند. حقوق و دستمزد در این مشاغل حتی برای تامین هزینه های اولیه رفاهی بسیار ناچیز است و بنابراین، بیشتر افراد مجبورند برای تامین هزینه های خود به دنبال مشاغل جانبی باشند.

اکنون دوربین ها اطمینان حاصل می کنند که همه کارمندان در ساعات کاری خود در دفتر هستند و تجهیزات را سرقت نمی کنند.

دوربین های مدار بسته در دروازه اصلی هر کارخانه و در محل کار هر کارخانه نصب می شود. کارگران از اینکه دوربین ها نشان می دهند چه کسی در چه ساعتی سر کار می رود و چه کسی در طول روز کاری هر روز عصر در جلسه بررسی کار روزانه چت می کند، ناراحت هستند.»

این گزارش به نقل از یک منبع دیگر گفت: وضعیت در کارخانه بلبرینگ چونجو در شمال غربی استان پیونگان شمالی که در آن دوربین های مدار بسته برای جلوگیری از سرقت نصب شده است، مشابه است.

«به دلیل کمبود مواد غذایی دریافتی از جیره، کارگران کارخانه مخفیانه بلبرینگ ها و قطعات مواد تولید شده در کارخانه را در جیب خود می دزدند. بعداً آنها را در بازار می فروشند تا امرار معاش کنند.»

تعدادی از کارمندان از زمان نصب دوربین ها دستگیر شده اند. او گفت: «حالا اگر حتی یک تکه آهن در جیب خود بگذارند، در ملأ عام به عنوان دزدی که مواد دولتی را می دزدند، رسوا می شوند. این منبع گفت: «کارگران از این موضوع بسیار ناراضی هستند.

سرقت اقلام از کارخانه ها و دفاتر در کره شمالی گسترده است. مرتکبین با هیچ مجازات شدیدی مواجه نمی شوند و صرفاً با انتقاد عمومی رها می شوند. اما اکنون اگر ابعاد سرقت زیاد باشد، ممکن است مجرمان طبق قانون به عنوان مجرم مجازات شوند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام