در بریتانیا، سابقه جنسی قربانیان تجاوز به عنوان مدرک درج نمی شود

در بریتانیا، سابقه جنسی قربانیان تجاوز به عنوان مدرک درج نمی شود

تصویر نماینده پیکسل ها

در آنچه که می‌تواند محاکمه‌های تجاوز جنسی را متحول کند، کمیسیون حقوقی بریتانیا در حال بررسی راهی است که سابقه جنسی قربانیان تجاوز را به عنوان مدرکی در دادگاه لحاظ نکند تا از تعصب هیئت منصفه جلوگیری شود.

وقتی و در صورت اجرایی شدن این قانون، قضات اجازه خواهند داشت که وکلای مدافع را از ارائه گذشته جنسی قربانی به عنوان مدرکی که نشان می دهد او «قابل باور نیست» را مسدود کنند. از سوی دیگر، شواهدی مانند این پتانسیل را دارد که پرونده را از بین ببرد، زیرا ممکن است به این نکته اشاره کند که قربانی با مهاجم مورد ادعا رابطه جنسی داشته است.

اگر سابقه جنسی قربانی خطر «تداوم افسانه‌ها و باورهای غلط» یا تضعیف «حیثیت» قربانیان را به همراه داشته باشد، قضات می‌توانند آن را به عنوان مدرک بررسی نکنند.

مقالات مرتبط

پنجاب:

پنجاب: دختر شش ساله ای که به مدت یک سال توسط چهار خردسال مورد تجاوز قرار گرفت، سه نفر در بازداشت بودند

پنجاب:

دستگیری پسر هفده ساله به دلیل تجاوز جنسی پس از حلق آویز شدن دختر: پلیس

بریتانیا قوانین جدید را بر اساس قانون کیفری کانادا که به “قانون سپر تجاوز جنسی” معروف است، استوار خواهد کرد.

این اقدام پس از آن صورت می گیرد که دولت از کمیسیون حقوقی بریتانیا خواسته بود تا به دنبال راه های بهتری برای استفاده از شواهد در تعقیب جرایم جنسی باشد. تلگراف.

بریتانیا شاهد نرخ 60 درصدی ترک تحصیل در میان قربانیان تجاوز جنسی بوده است که به دلیل بازجویی سرزده توسط پلیس در مورد گذشته جنسی یک زن تصمیم می‌گیرند که محاکمه خود را ادامه ندهند.

کمیسیون حقوقی در بیانیه‌ای گفت: «از مدت‌ها پیش پذیرفته شده است که ارائه شواهدی از رفتار جنسی شاکی در محاکمه، هم در معرض سؤالات غیرضروری و تحقیرآمیز و هم تکیه بر افسانه‌ها و تصورات نادرست در مورد اعتبار، رضایت و شایستگی اخلاقی شاکی است.» .

قانون سپر تجاوز در کانادا چیست؟

قانون سپر تجاوز جنسی در کانادا چهار دهه پیش تصویب شد.

سابقه جنسی قربانی تجاوز جنسی تنها با اجازه قاضی پس از یک جلسه دادرسی خصوصی می تواند به عنوان مدرک مورد استفاده قرار گیرد و طبق قانون جزا نمی توان از آن برای استنباط اینکه شاکی کمتر قابل اعتماد است یا احتمال رضایت او بیشتر است، استفاده کرد.

در سال 2018، دولت تعریفی را گسترش داد که چه چیزی به عنوان شواهد افزودن ارتباطات جنسی از طریق ایمیل، فیلم‌ها و اسنادی که در مورد شاکی توسط متهم به دست آمده است.

قانون جنایی کانادا می گوید: «متهم در پرونده تجاوز جنسی نمی تواند شواهدی از فعالیت جنسی شاکی ارائه دهد تا القا کند که سابقه جنسی قبلی شاکی نشان می دهد که شاکی قابل باور نیست یا به احتمال زیاد به فعالیت جنسی با متهم رضایت داده است. “

سایر مقرراتی که توسط بریتانیا معرفی می شود

در حالی که ممنوعیت استفاده از گذشته جنسی به عنوان مدرک کانون تمرکز قوانین جدید است، سایر مقررات شامل ارائه اقداماتی به قربانیان با هدف نجات قربانیان از آسیب های ناشی از آزمایش های عمومی است.

جدای از این، دولت همچنین مشاوره حقوقی مستقل و «ابزار آموزشی» را برای کاهش تأثیر افسانه‌های تجاوز جنسی ایجاد خواهد کرد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.