در تیراندازی در بانک لوئیزویل حداقل هشت زخمی و پنج کشته شدند

در تیراندازی در بانک لوئیزویل حداقل هشت زخمی و پنج کشته شدند

حضور پلیس در نزدیکی صحنه تیراندازی در لوئیزویل، کی. AP

واشنگتن، ایالات متحده: به گفته پلیس که مدعی است مرد مسلح خنثی شده است، در تیراندازی به بانکی در مرکز شهر لوئیزویل، کنتاکی، پنج نفر کشته و حداقل هشت نفر زخمی شدند.

این تیراندازی، پانزدهمین کشتار جمعی در این کشور در سال جاری، تنها دو هفته پس از آن رخ داد که یک دانش آموز سابق سه کودک و سه بزرگسال را در یک مدرسه ابتدایی مسیحی در نشویل، در حدود 260 کیلومتری جنوب، کشت.

پلیس در توییتر نوشت که حدود ساعت 8:30 صبح (1230 به وقت گرینویچ) تماس هایی برای یک “متجاوز فعال” در Old National Bank در لوئیزویل، بزرگترین شهر ایالت جنوبی دریافت شده است و افسران در “دقیقه” در صحنه بودند.

کشته شدن پنج نفر در داخل ساختمان تایید شده است. سخنگوی پلیس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که حداقل شش نفر از جمله یک افسر با جراحات مختلف به بیمارستان دانشگاه لوئیزویل منتقل شده‌اند و وی نمی‌تواند وضعیت مجروحان را تایید کند.

سخنگوی سرهنگ پل ال هامفری گفت: “در حال حاضر هیچ خطر فعالی برای مردم وجود ندارد.”

«دیگر تهدید متجاوز فعال وجود ندارد. تیرانداز مظنون خنثی شده است.

این حادثه باعث استقرار گسترده پلیس در خارج از ساختمان قدیمی بانک ملی شد.

CNN گزارش داد که برخی از افراد توانسته اند به صندوق بانک پناه ببرند و خود را در آن قفل کنند – از داخل با پلیس تماس گرفتند.

وابسته به فاکس WDRB به نقل از یک شاهد گفت که در حالی که در خودروی خود در یک تقاطع نزدیک محل تیراندازی بود صدای چندین گلوله و شکستن شیشه را شنید.

زن که فقط نام خود را دبی گذاشته بود، گفت: «تیراندازی درست بالای سرم بلند شد. او افزود: “وقتی برگشتم، دیدم یکی از شیشه های بانک منفجر شده است.”

فرماندار اندی بشیر در توییتی اعلام کرد که به محل حادثه رفته و افزود: “لطفا برای همه خانواده های آسیب دیده و برای شهر لوئیزویل دعا کنید.”

ایالات متحده، کشوری با جمعیتی حدود 330 میلیون نفر، مملو از 400 میلیون اسلحه است و تیراندازی های جمعی مرگبار یک اتفاق عادی است.

تلاش‌ها برای تشدید کنترل‌های اسلحه برای سال‌ها با مخالفت جمهوری‌خواهان، مدافعان سرسخت حق حمل سلاح در قانون اساسی آمریکا روبرو بوده است. فلج سیاسی علیرغم خشم گسترده در مورد تیراندازی های مکرر ادامه دارد.

در آخرین تصویر از بن بست، دو قانونگذار تنسی هفته گذشته پس از برگزاری یک تظاهرات طبقه ای که خواستار کنترل شدیدتر اسلحه شدند، در پی تیراندازی جمعی مرگبار در یک مدرسه ابتدایی در نشویل، از مجلس قانونگذاری ایالت اخراج شدند.

بر اساس پایگاه داده کشتار جمعی که توسط سازمان نگهداری می شود، 15 تیراندازی جمعی امسال بیشترین تعداد تیراندازی در 100 روز اول یک سال از سال 2009 است، زمانی که 16 حادثه تا 10 آوریل رخ داده است. آسوشیتدپرس و USA Today با همکاری دانشگاه نورث ایسترن

با بازگشت به سال 2006، اولین سالی که داده‌ها برای آن جمع‌آوری شده است، سال‌هایی که بیشترین کشتار جمعی را داشتند، سال‌های 2019 و 2022 بودند، با 45 و 42 کشتار جمعی در کل سال تقویمی. سرعت در سال 2009 در اواخر سال کاهش یافت و 32 قتل عام در آن سال ثبت شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام