در حمله تیراندازی در شرق بیت المقدس دست کم 7 فلسطینی زخمی شدند

در حمله تیراندازی در شرق بیت المقدس دست کم 7 فلسطینی زخمی شدند

مردی پوسته ها و ترکش هایی را در دست دارد که پس از عملیات نظامی اسرائیل در اردوگاه جنین برای آوارگان فلسطینی در کرانه باختری اشغالی در 18 آوریل 2023 کشف شد. خبرگزاری فرانسه

وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه، ساعاتی پس از مجروح شدن دو مرد اسرائیلی بر اثر تیراندازی در نزدیکی یک مکان یهودی در شرق بیت‌المقدس، اعلام کرد که دست‌کم هفت فلسطینی در عملیات ارتش اسرائیل در کرانه باختری زخمی شدند.

این تیراندازی در بحبوحه یک دوره حملات مرگبار و حملات نظامی در سراسر کرانه باختری، همراه با کشتار در اسرائیل رخ می دهد.

وزارت فلسطین گزارش داد که شش نفر با “مصدومات جزئی ناشی از آتش واقعی” به بیمارستان دولتی جنین مراجعه کرده اند، در حالی که یک نفر دیگر که به ضرب گلوله در بیمارستانی در نزدیکی حمله در شهر شمالی کرانه باختری مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، بستری شد.

بیانیه ارتش اسرائیل بدون اشاره به جزئیات بیشتر تایید کرد که عملیاتی در اردوگاه آوارگان جنین در حال انجام است.

اوایل روز سه‌شنبه، مقامات اسرائیلی اعلام کردند که یک مرد مسلح فلسطینی دو مرد اسرائیلی را در محله شیخ جراح در شرق بیت‌المقدس پس از تیراندازی به خودروی آنها زخمی کرده است.

پلیس در بیانیه ای اعلام کرد: «افسران پلیس در محل هستند و در حال جستجو برای یافتن مظنون متواری هستند».

نیروهای امنیتی اسرائیل خیابان‌های این محله را بستند، جایی که یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه شاهد ورود افسران به یک خانه فلسطینی با پهپاد و هلیکوپتر و همچنین سگ‌های پلیس بود که به جستجو کمک می‌کردند.

افسران اجرای تعطیلی از حرکت خودروها و مردم در مرکز محله جلوگیری کردند، زیرا نیروهای مسلح به شدت منطقه را شانه زدند.

پلیس اعلام کرد که اسلحه عامل جنایت را در نزدیکی صحنه حمله پیدا کرده است که در نزدیکی مقبره سیمئون عادل – شیمون هاتزادیک به زبان عبری – محلی که یهودیان مذهبی در آن رفت و آمد می کنند، رخ داد.

این سلاح به عنوان یک مسلسل دست ساز کارلو شناخته شد که فلسطینی ها در کرانه باختری آن را می سازند.

بیمارستان حداسه گفت که یک قربانی 48 ساله گلوله را زخمی کرده است و مرکز پزشکی شعر زدک گفته است که در حال درمان یک مرد 50 ساله با وضعیت متوسط ​​است.

افزایش مرگ و میر

جست و جو با آژیر دو دقیقه ای ساعت 10 صبح (07:00 GMT) به مناسبت روز یادبود هولوکاست اسرائیل، برای گرامیداشت بیش از شش میلیون یهودی که توسط نازی ها در طول جنگ جهانی دوم کشته شدند، مشخص شد.

به گفته وی، بعداً صبح، اکثر نیروهای امنیتی شیخ جراح را ترک کرده بودند و جاده‌ها بازگشایی شدند و ترافیک به روال عادی جریان داشت. خبرگزاری فرانسه

شیخ جراح نقطه کانونی تظاهرات علیه اخراج ساکنان فلسطینی توسط سازمان های شهرک نشین اسرائیلی در جنگ مه 2021 و در طول جنگ بین اسرائیل و شبه نظامیان غزه بود.

این مکان همچنین محل تظاهرات هفتگی اسرائیل علیه اشغال سرزمین های فلسطینی است.

این حمله یک روز پس از آن صورت گرفت که یک زن فلسطینی با چاقو یک مرد اسرائیلی را در تقاطع گوش اتزیون در جنوب کرانه باختری زخمی کرد.

این زن مورد اصابت گلوله نیروهای امنیتی قرار گرفت و با وضعیت متوسط ​​به بیمارستان منتقل شد.

بر اساس یک گزارش، درگیری در سال جاری جان دست کم 96 فلسطینی، 19 اسرائیلی، یک اوکراینی و یک ایتالیایی را گرفته است. خبرگزاری فرانسه شمارش بر اساس منابع رسمی اسرائیل و فلسطین.

با ورودی های AFP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام