در میان تنش ها با اروپا، ناوگان اقیانوس آرام روسیه برای مانورهای فوری به حالت آماده باش درآمد.

در میان تنش ها با اروپا، ناوگان اقیانوس آرام روسیه برای مانورهای فوری به حالت آماده باش درآمد.

در کنار پرتاب موشک، این رزمایش همچنین شامل بمب افکن های استراتژیک با قابلیت حمل سلاح هسته ای و سایر هواپیماهای جنگی علاوه بر نیروی دریایی ناوگان اقیانوس آرام خواهد بود. AP

مسکو: ناوگان عظیم اقیانوس آرام روسیه روز جمعه برای مانورهای فوری که شامل پرتاب موشک های ساختگی برای نمایش قدرت در میان تنش ها با غرب بر سر جنگ اوکراین است، در حالت آماده باش قرار گرفت.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت که هدف از این رزمایش آزمایشی توانایی روسیه و سطح آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای پاسخگویی به هرگونه تجاوزی است.

شویگو گفت که در کنار پرتاب موشک، این رزمایش همچنین شامل بمب افکن های راهبردی با قابلیت هسته ای و سایر هواپیماهای جنگی علاوه بر نیروی دریایی ناوگان اقیانوس آرام خواهد بود.

ارتش روسیه بخش عمده ای از نیروهای خود را در خطوط مقدم در اوکراین متمرکز کرده است، اما همچنین به انجام تمرینات منظم در سراسر روسیه برای آموزش نیروهای خود و نشان دادن آمادگی خود ادامه می دهد.

وزارت دفاع روسیه ویدئوهایی را منتشر کرد که نشان می‌دهد کشتی‌های جنگی و زیردریایی‌ها برای شرکت در این مانور حرکت می‌کنند. به عنوان بخشی از این رزمایش، واحدهای دریایی مستقر در شناورهای فرود آبی خاکی و سامانه‌های موشکی دفاع ساحلی به مواضع شلیک منتقل شدند.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این بازی‌های جنگی را بخشی از آموزش منظم با هدف «حفظ سطح لازم از آمادگی نیروهای مسلح» توصیف کرد.

شویگو خاطرنشان کرد که سناریوی مانور پاسخی به تلاش دشمن برای فرود در جزیره ساخالین و جزایر کوریل جنوبی را در نظر می گیرد.

ژاپن از حقوق ارضی جزایر کوریل که آن را سرزمین های شمالی می نامد، دفاع می کند. اتحاد جماهیر شوروی آنها را در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم گرفت و این اختلاف باعث شد که کشورها از امضای معاهده صلحی که به طور رسمی به خصومت‌هایشان پایان می‌دهد، باز داشته باشند.

سال گذشته روسیه اعلام کرد که مذاکرات صلح با ژاپن را در اعتراض به تحریم‌های توکیو علیه مسکو به دلیل اقدام این کشور در اوکراین به حالت تعلیق درآورده است.

روسیه در سال‌های اخیر حضور نظامی خود را در این جزایر افزایش داده و جت‌های جنگنده پیشرفته، موشک‌های ضد کشتی و سامانه‌های دفاع هوایی را در آنجا مستقر کرده است.

مانورهای ناوگان اقیانوس آرام چند روز قبل از سفر برنامه ریزی شده ژنرال لی شانگفو وزیر دفاع چین به مسکو آغاز شد. وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که شویگو و لی درباره «چشم‌انداز همکاری‌های دفاعی دوجانبه و مسائل حاد امنیت جهانی و منطقه‌ای» گفتگو خواهند کرد.

سفر سه روزه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به مسکو در ماه گذشته، مشارکت دو کشور را در مواجهه با تلاش های غرب برای منزوی کردن روسیه بر سر اوکراین نشان داد و به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روحیه سیاسی داد.

هم مسکو و هم پکن واشنگتن را به تلاش برای منزوی کردن آنها و جلوگیری از توسعه آنها متهم کرده اند، زیرا آنها ایالات متحده را برای رهبری منطقه ای و جهانی به چالش می کشند.

پوتین و شی گفتند که تماس‌های بین ارتش‌های خود را افزایش خواهند داد و گشت‌زنی‌ها و مانورهای مشترک دریایی و هوایی بیشتری را برگزار خواهند کرد، اما هیچ اشاره‌ای به این وجود نداشت که چین با تسلیحات به روسیه کمک کند، همانطور که ایالات متحده و دیگر متحدان غربی از آن بیم داشتند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام