در میان نگرانی‌های مربوط به تقلب در ویزا، دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان برخی از ایالت‌های هند را ممنوع می‌کنند

در میان نگرانی‌های مربوط به تقلب در ویزا، دانشگاه‌های استرالیا دانشجویان برخی از ایالت‌های هند را ممنوع می‌کنند

تصویر نمایشی رویترز

بر اساس گزارش رسانه‌ها، افزایش درخواست‌های جعلی برای ویزا باعث شده است که دو مؤسسه استرالیایی دیگر جذب دانشجو از برخی از ایالت‌های هند را ممنوع کنند.

به گزارش سیدنی مورنینگ هرالد، دانشگاه فدراسیون در ویکتوریا و دانشگاه وسترن سیدنی در نیو ساوت ولز هفته گذشته به کارگزاران آموزش نامه نوشتند و به آنها دستور دادند که دانش آموزانی از پنجاب، هاریانا، اوتاراکند و اوتار پرادش و همچنین قلمرو اتحادیه جامو جذب نکنند. و کشمیر

این خبر در حالی منتشر می شود که نخست وزیر نارندرا مودی در مورد «دانشجویان استرالیایی و هندی بیشتری که در کشورهای یکدیگر زندگی و تحصیل می کنند و این تجربیات را به خانه آورده اند» صحبت کرد.

مقالات مرتبط

استرالیایی

تابستان آزمون استرالیا دیرتر از حد معمول شروع می شود

استرالیایی

بریتانیا دانشجویان خارجی را از آوردن خانواده منع می کند: هندی ها چگونه تحت تأثیر قرار خواهند گرفت

علاوه بر این، دو کشور امروز توافقنامه همکاری مهاجرت و جابجایی را امضا کردند تا تبادلات دانشجویی، فارغ التحصیل، پژوهشگر و تجاری را تقویت کنند.

در نامه دانشگاه فدراسیون به کارگزاران آمده است: «دانشگاه شاهد افزایش قابل توجهی در نسبت درخواست‌های ویزا است که از برخی مناطق هند توسط وزارت امور داخلی رد شده است».

در نامه منتشر شده در The Herald آمده است: “ما امیدوار بودیم که این یک موضوع کوتاه مدت باشد (اما اکنون مشخص است که روندی در حال ظهور است.”

دانشگاه های استرالیا از جمله دانشگاه ویکتوریا، دانشگاه ادیت کوان، دانشگاه تورنس و دانشگاه کراس جنوبی، ماه گذشته در پاسخ به افزایش درخواست های تقلبی که به دنبال کار به جای تحصیل در این کشور بودند، ممنوعیت یا محدودیتی را برای دانشجویان برخی از ایالت های هند اعمال کردند.

دانشگاه وسترن سیدنی در پیامی که در 8 مه ارسال شد به کارگزاران گفت: «تعداد زیادی از دانشجویان هندی که تحصیلات خود را در سال 2022 آغاز کرده‌اند، هنوز ثبت‌نام نشده‌اند، که منجر به نرخ فرسودگی قابل توجهی می‌شود».

دانشگاه پنجاب، گجرات و هاریانا را به عنوان مکان هایی با بالاترین خطر فرسایش تعیین کرد.

در پیام دانشگاه آمده است: با توجه به فوریت این موضوع، دانشگاه تصمیم گرفته است که استخدام از این مناطق در هندوستان را متوقف کند و فوراً لازم الاجرا شود.

دانشگاه وسترن سیدنی گفت که این ممنوعیت حداقل به مدت دو ماه – می و ژوئن 2023 – اعمال خواهد شد.

در ادامه این بیانیه آمده است که اقدامات بیشتری برای رسیدگی به موضوع ثبت نام دانشجویان غیراصلی در دانشگاه از این مناطق انجام خواهد شد، از جمله تغییرات در غربالگری درخواست، شرایط سخت‌تر پذیرش و افزایش هزینه‌های شروع.

بر اساس این مطالعه، در حال حاضر از هر چهار درخواست هندی، یک مورد توسط وزارت امور داخلی “تقلبی” یا “غیر واقعی” اعلام می‌شود.

طبق گزارش‌ها، استرالیا بیشترین تعداد دانش‌آموز هندی را ثبت‌نام می‌کند که بالاتر از 75000 نفر در سال 2019 است.

پنج‌شنبه گذشته، وزارت امور داخله به تحقیقات پارلمان فدرال گفت که نرخ رد شدن برای متقاضیان هندی 24.3 درصد است که بالاترین میزان از سال 2012 است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام