دعوا بر سر بیعت با شاه چارلز چیست؟

دعوا بر سر بیعت با شاه چارلز چیست؟

شمارش معکوس برای تاجگذاری شاه چارلز به پایان رسیده است و ما تنها چند روز با این رویداد تاریخی فاصله داریم. با این حال، مراسم برنامه ریزی شده برای 6 می پس از آن که اعلام شد از مردمی که مراسم تاج گذاری را تماشا می کنند – چه از طریق تلویزیون یا آنلاین یا در فضای باز در صفحه های بزرگ جمع شده اند، برای بیعت با پادشاه چارلز دعوت شده اند، انتقادهای زیادی را برانگیخته است. .

برای اولین بار در تاریخ، مردم نقش فعالی در مراسم تاج گذاری خواهند داشت و اسقف اعظم کانتربری از کسانی که این مراسم را تماشا می کنند یا به آن گوش می دهند می خواهد تا در “فریاد بزرگ در سراسر کشور و سراسر جهان حمایت کنند” شرکت کنند. برای شاه”.

در حالی که برخی این حرکت جدید را “فرصتی فوق العاده” و “ایده ای دوست داشتنی برای مشارکت دادن مردم” می دانند، برخی دیگر آن را “یک حرکت توهین آمیز و ناشنوایان که مردم را تحقیر می کند” می دانند.

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

نخست‌وزیر فقیر پاکستان در مراسم تاجگذاری پادشاه چارلز ولخرجی می‌کند، حتی در شرایطی که مردم در حال ورشکستگی هستند.

ما نگاهی دقیق‌تر به این می‌کنیم که دقیقاً چه حرکت جدیدی است که Homage of the People نامیده می‌شود و چرا برخی روی آن قرمز می‌بینند.

“تجلیل از مردم” جدید

روز شنبه 6 می، زمانی که تاجگذاری پادشاه چارلز سوم برگزار می شود، حرکت جدیدی به نام Homage of the People به این مراسم اضافه شده است. این جایگزین سنتی «تقدیر همتایان» می‌شود، که در آن یک صف طولانی از همتایان ارثی زانو زده و شخصاً به پادشاه عهد می‌بندند.

اسقف اعظم کانتربری از همه “افراد حسن نیت در پادشاهی متحد بریتانیای کبیر و ایرلند شمالی، و سایر قلمروها و سرزمین ها می خواهد تا با قلب و صدا، به پادشاه بی شک خود، مدافع همه ادای احترام کنند.” .

دستور خدمت چنین خواهد بود: «همه کسانی که می خواهند، در ابی و جاهای دیگر، با هم بگویید: «سوگند می خورم که با اعلیحضرت، و وارثان و جانشینان شما طبق قانون بیعت خواهم کرد. پس خدایا کمکم کن.»

اسقف اعظم سپس اعلام خواهد کرد که “خدا پادشاه را حفظ کند” و از همه خواسته می شود که پاسخ دهند: “خدا پادشاه چارلز را حفظ کند. زنده باد شاه چارلز باشد که پادشاه تا ابد زنده بماند.»

این تعهد جایگزین ادای احترام سنتی همسالان می‌شود، که در آن یک صف طولانی از همتایان ارثی – یا اشراف – زانو زدند و شخصاً با پادشاه عهد کردند.

سخنگوی کاخ لمبث، دفتر اسقف اعظم کانتربری، این حرکت را “هیجان انگیز” دانست.

“امید ما این است که در آن نقطه، زمانی که اسقف اعظم مردم را دعوت می کند تا به آن بپیوندند، مردم در هر کجا که هستند، اگر خودشان در خانه تماشا می کنند و تلویزیون را تماشا می کنند، آن را با صدای بلند بگویند – این حس یک فریاد بزرگ است. در سراسر کشور و در سراسر جهان حمایت از پادشاه.

حرکت ناشنوایان چرا بیعت با شاه چارلز جنجال به پا کرده است
یکی از طرفداران سلطنتی که از هفته گذشته در مرکز خرید کمپ زده است، قبل از تاجگذاری پادشاه بریتانیا چارلز و کامیلا، ملکه کنسورت، در لندن عکس می گیرد. رویترز

“ویترین عالی برای بریتانیا در سراسر جهان”

بسیاری از خبر درج “ادای احترام به مردم” استقبال کردند و آن را دموکراتیک و دوست داشتنی خواندند. یکی از این افراد، وزیر حمل و نقل، مارک هارپر بود. هارپر روز یکشنبه در گفتگو با اسکای نیوز گفت که تاجگذاری یک “فرصت فوق العاده” و “ویترین عالی برای بریتانیا در سراسر جهان” خواهد بود.

شبانه محمود، رئیس ستاد انتخاباتی حزب کارگر، گفت که این یک “ایده ای دوست داشتنی برای مشارکت دادن مردم” بود و این سوگند یک “لمس دوست داشتنی” بود.

او گفت که او به عنوان یک نماینده مسلمان، قبلاً در قرآن با پادشاه بیعت کرده است و “آخر هفته نیز به آن خواهد پیوست”.

سخنگوی کاخ لمبث بعداً اظهار داشت که این یک “دعوت است تا یک انتظار یا درخواست” و افزود که اگر مردم برایشان مناسب باشد، ممکن است به آن بپیوندند، زیرا در سرود ملی شرکت خواهند کرد.

او گفت: «این صرفاً فرصتی است که اسقف اعظم ارائه می‌کند تا برخلاف تاج‌گذاری‌های قبلی، کسانی که می‌خواهند به سخنانی که توسط جماعت ابی گفته می‌شود بپیوندند، بتوانند این کار را به روشی بسیار ساده انجام دهند».

برای کسانی که می خواهند شرکت کنند، برخی می خواهند تمام کلمات ادای احترام را بگویند. ممکن است برخی بخواهند در پایان بگویند “خدایا پادشاه را حفظ کن”. دیگران ممکن است بخواهند این یک لحظه تأمل خصوصی باشد.»

“یک درخواست عجیب”

معرفی Homage of Peers به ​​وضوح بین مردم تقسیم شده است. انتقادهای زیادی را به دنبال داشته است و برخی آن را نمونه دیگری از منسوخ شدن سلطنت می دانند.

آدریان رمزی، یکی از رهبران حزب سبز انگلیس و ولز، گفت: “من آن (تاج گذاری) را تماشا خواهم کرد زیرا این یک زمان کلیدی برای ملت است، اما یک تعهد تا حدودی منسوخ شده است.”

کلایو لوئیس، نماینده حزب کارگر نیز نسبت به این سوگند پیشنهادی بدبین بود. روزنامه گاردین از او نقل شده است که گفت: «کلیسای انگلستان به چیزهای زیادی توصیه می کند. برخی از آنها در مورد شفقت در سیاست و جامعه گسترده تر و برخی دیگر در مورد خطرات نابرابری و طمع. من با این گفته ها موافقم. من همچنین می توانم ببینم که چگونه آنها با آموزه های گسترده تر آموزش مسیحی ارتباط برقرار می کنند. اما این «کلیسای عالی» است که این بیانیه را صادر می‌کند و من فکر می‌کنم این یکی از مواردی است که یا مورد استقبال بسیاری قرار نمی‌گیرد یا نادیده گرفته می‌شود.»


آیا می خواهید درباره تاج گذاری پادشاه چارلز سوم بیشتر بدانید؟

توضیح داد: چرا تاجگذاری چارلز 9 ماه پس از اعلام پادشاهی او انجام می شود

بسیاری از مذاهب و زبان‌ها، اسقف‌های زن و موارد دیگر… تنوع در تاج‌گذاری شاه چارلز سوم

The Ex Factor: چرا شوهر اول “شیطون” ملکه کامیلا دعوت نامه تاجگذاری دریافت کرده است

هری در، مگان بیرون: چه کسی دیگر از تاجگذاری پادشاه چارلز صرف نظر می کند؟

چگونه شاه چارلز در زمان تاجگذاری خود از جنجال “کهینور” اجتناب کرده است

آیا دعوت تاجگذاری شاه چارلز دارای نماد بت پرستی است؟


جمهوری، سازمان ضد سلطنتی معترض به تاج گذاری، گفت: «از مردم بخواهیم با چارلز و وارثانش بیعت کنند، به معنای بیعت با اندرو است. در یک دموکراسی این رئیس دولت است که باید با ما بیعت کند. این یک حرکت توهین آمیز و ناشنوایان است که مردم را تحقیر می کند.»

این سازمان اضافه کرد: “این نوع مزخرفات باید با الیزابت اول می مرد، نه اینکه عمر الیزابت دوم را بیشتر می کرد.”

حرکت ناشنوایان چرا بیعت با شاه چارلز جنجال به پا کرده است
خانواده سلطنتی بریتانیا مخالفان زیادی دارد و بسیاری این نهاد را قدیمی می‌دانند. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که تنها سه نفر از هر 10 نفر فکر می کنند سلطنت آنها “بسیار مهم” است. رویترز

سلطنت غیر مردمی

سلطنت بریتانیا در چند وقت اخیر با کاهش محبوبیت روبرو بوده است. یک نظرسنجی که فقط یک هفته قبل از تاجگذاری انجام شد نشان داد که از هر 10 نفر فقط سه نفر فکر می کنند سلطنت آنها “بسیار مهم” است – کمترین نسبت ثبت شده.

این نظرسنجی که توسط مرکز ملی تحقیقات اجتماعی (NatCen) انجام شد، نشان داد که حمایت عمومی از سلطنت در پایین ترین حد خود قرار دارد و 45 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که یا باید لغو شود، خیلی مهم نیست، یا نه همه مهم

در این نظرسنجی همچنین از پاسخ دهندگان در مورد بودجه مراسم تاجگذاری پرسیده شد و 37 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که خانواده سلطنتی باید هزینه کل مراسم تاجگذاری را بپردازد، در حالی که 36 درصد خواهان این بودند که دولت بریتانیا و خانواده سلطنتی با هم بودجه آن را تامین کنند. حدود 15 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که دولت بریتانیا باید هزینه مراسم را بپردازد در حالی که 12 درصد گفتند که “نمی دانند”.

آیا تاجگذاری لحظه ای برای بریتانیا خواهد بود؟ هیچ‌کس نمی‌داند، اما آخر هفته‌ای که در پیش است، هفته‌ای پر از هیاهو و هیاهو خواهد بود.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام