دموکرات‌ها از شیکاگو برای کنوانسیون ملی 2024 استفاده می‌کنند، با استناد به «دیوار آبی» حیاتی غرب میانه

دموکرات‌ها از شیکاگو برای کنوانسیون ملی 2024 استفاده می‌کنند، با استناد به «دیوار آبی» حیاتی غرب میانه

واشنگتن: دموکرات ها تصمیم گرفتند کنگره ملی حزب خود را در سال 2024 در شیکاگو، بزرگترین شهر لیبرال در غرب میانه، در روز سه شنبه در تلاش برای حفظ شتاب پس از مبارزات انتخاباتی میان دوره ای موفقیت آمیز در منطقه مهم میدان نبرد، برگزار کنند.

پس از ماه ها لابی توسط سازمان دهندگان شیکاگو، آتلانتا و نیویورک برای میزبانی این کنوانسیون، رئیس جمهور جو بایدن، که به زودی رسماً کارزار انتخاب مجدد خود را آغاز خواهد کرد، حرف نهایی را زد.

بایدن که در حال پرواز به ایرلند شمالی بود، در بیانیه ای گفت: شیکاگو یک انتخاب عالی است. دموکرات‌ها گرد هم می‌آیند تا پیشرفت تاریخی ما از جمله ساختن اقتصاد را از میانه و پایین به بالا به نمایش بگذارند، نه از بالا به پایین.»

کمیته ملی دموکرات گفت که کنوانسیون آن از 19 اوت تا 22 آگوست برگزار خواهد شد و خاطرنشان کرد که ایلینوی، همراه با ویسکانسین، میشیگان و مینه‌سوتا، بخشی از “دیوار آبی” حیاتی غرب میانه بود که کلید موفقیت دموکرات‌ها در سال 2020 بود. و انتخابات 2022 این زبان گلگون این واقعیت را که میشیگان و ویسکانسین در سال 2016 به شدت برای دونالد ترامپ شکست خوردند و به جمهوری خواهان برای پیروزی در کاخ سفید کمک کردند، نادیده می گیرد.

شیکاگو مانند ایلینوی کاملاً دموکرات است. اما برگزاری گردهمایی نامزدهای ریاست جمهوری حزب در چنین شهری حامی اتحادیه نشان دهنده تعهد بایدن به کارگران سازمان یافته است. این اقدام همچنین می تواند با جمهوری خواهانی که کنوانسیون سال 2024 خود را در میلواکی، واقع در یکی دیگر از ایالت های غرب میانه، ویسکانسین، برگزار می کنند، مقابله کند.

رونا مک دانیل، رئیس کمیته ملی جمهوری خواهان، “برنامه رادیکال” دموکرات ها را به باد انتقاد گرفت و پیش بینی کرد که رای دهندگان “هر کدام از لیبرال های غیرقابل لمس را که دموکرات ها در شیکاگو نامزد کنند، به شدت رد خواهند کرد.”

این همایش در یونایتد سنتر، محل استقرار شیکاگو بولز NBA و شیکاگو بلک هاوکس NHL برگزار خواهد شد. شیکاگو به دلایل لجستیکی منطقی بود، با فضای هتل و حمل و نقل عمومی فراوان.

این شهر همچنین محل استقرار کمک کنندگان اصلی دموکرات است که می توانند با جمع آوری پول برای پوشش هزینه های یک کنوانسیون کمک کنند. این شامل جی بی پریتزکر فرماندار ایلینویز، تاجر میلیاردر و وارث ثروت هتل هایت می شود که میلیون ها نفر به اهداف و نامزدهای دموکرات کمک کرده است و یکی از حامیان اصلی دریافت این کنوانسیون برای شهرش بود.

DNC گفت که شیکاگو نشان دهنده تنوع و “ائتلاف قدرتمند” حزب است و غرب میانه “برنامه اقتصادی پرزیدنت بایدن” از جمله هزینه در کارهای عمومی را به عنوان بخشی از یک بسته زیرساختی گسترده دو حزبی که کنگره را در سال 2021 پاکسازی کرد، به نمایش خواهد گذاشت.

قرار بود کنوانسیون دموکرات‌ها در سال 2020 در میلواکی برگزار شود، اما به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا عملاً شکل گرفت. بایدن در آن سال در یک مرکز همایش تقریباً خالی در ویلمینگتون، دلاور، سخنرانی کرد و نامزدی حزبش را پذیرفت.

شیکاگو میزبان کنوانسیون بدنام دموکرات ها در سال 1968 بود که بیشتر به خاطر درگیری وحشیانه بین پلیس و معترضان مخالف جنگ ویتنام به یادگار مانده است. آخرین کنوانسیون ملی دموکرات ها در این شهر در سال 1996 بود، زمانی که رئیس جمهور بیل کلینتون برای دور دوم انتخاب شد.

پریتزکر روز سه شنبه وعده داد که این کنوانسیون یک “رویداد فراموش نشدنی” خواهد بود. او به تمایل دموکرات ها برای گسترش دستاوردهای انتخاباتی خود در غرب میانه اشاره کرده بود، به ویژه در میشیگان، جایی که حزب آنها فرمانداری را در دست داشت و در انتخابات میاندوره ای پاییز گذشته کنترل هر دو مجلس قانونگذاری را به دست آورد.

شکست شیکاگو آتلانتا با این وجود با توجه به اهمیت استراتژیک جورجیا به عنوان یک ایالت نوسانی شگفت انگیز بود. بایدن دو سال پیش در جورجیا پیروز شد و اولین دموکراتی شد که پس از کلینتون در سال 1992 در انتخابات ریاست جمهوری موفق به انجام این کار شد و حزب او اکنون هر دو کرسی سنا را پس از پیروزی هایی که در دو دوره اخیر توجه ملی را به خود جلب کرد، در اختیار دارد.

اگرچه آتلانتا به اندازه شیکاگو و نیویورک کاملاً دموکرات است، جورجیا به خوبی می تواند یک عامل تعیین کننده اصلی در رقابت های ریاست جمهوری 2024 باشد، به گونه ای که ایلینوی چنین نخواهد بود.

با این حال، برخی از دموکرات‌های ارشد نگران قانون‌گذاری و قوانین ایالتی تحت کنترل جمهوری‌خواهان گرجستان هستند که از عضویت در اتحادیه و حقوق دگرباشان جنسی جلوگیری می‌کند. همچنین نگرانی‌هایی در مورد قوانین آسان‌تر اسلحه گرم در گرجستان وجود داشت، به‌ویژه با توجه به تیراندازی‌های گسترده در سراسر کشور – علی‌رغم اینکه خشونت با اسلحه یک مشکل دائمی در شیکاگو است.

اما اجتناب از آتلانتا برای این کنوانسیون در نهایت می‌تواند به عنوان یک ضربه مضاعف به جورجیا باشد، که ممکن است در نهایت جایگاه اولیه خود را در تقویم جدید دموکرات‌ها از دست بدهد.

بایدن انتقال جورجیا به جایگاه شماره 4 را در تقویم اصلاح شده اولیه دموکرات ها برای سال 2024 تأیید کرد – تغییراتی که به منظور تقویت بهتر پایگاه رأی دهندگان عمیقاً متنوع حزب نسبت به سیستم قدیمی، که منجر به اکثریت سفیدپوستان آیووا شد، انجام شد.

اما مقامات ایالتی جمهوری‌خواه از برگزاری انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در تاریخی که با انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه در سال 2024 مصادف نیست، ابراز نگرانی کرده‌اند.

همانطور که بایدن کمپین مورد انتظار برای انتخاب مجدد را آماده می کند، او در حال حاضر به جای انتخابات مقدماتی، بر انتخابات عمومی 2024 متمرکز شده است، و تنها با مخالفت های رقبای دموکرات، ماریان ویلیامسون، مشاور معنوی و نویسنده، و رابرت اف کندی جونیور، یک ضد واکسن مواجه شده است. فعال

شهر نیویورک و ایالت نیز در رقابت های ریاست جمهوری به شدت آبی هستند. اما طرفداران آن گفتند که انتخاب شهر برای کنوانسیون ممکن است به دموکرات‌ها در سایر بخش‌های ایالت کمک کند. این بخش‌های دیگر عبارتند از لانگ آیلند، جایی که دستاوردهای جمهوری‌خواهان در مناطق کلیدی کنگره به حزب کمک کرد سال گذشته مجلس نمایندگان را تغییر دهد.

حامیان پیشنهاد آتلانتا استدلال کرده بودند که این شهر و بقیه جورجیا می‌توانند به تجدید حیات دموکرات‌ها در جنوب کمک کنند که عمدتاً جمهوری‌خواه باقی می‌مانند.

آندره دیکنز، شهردار آتلانتا روز سه‌شنبه گفت که بایدن شخصاً با او تماس گرفت و گفت که شیکاگو انتخاب شده است.

دیکنز به خبرنگاران گفت: “آنها گفتند آتلانتا دو نفر برتر در کل کشور است، ما امیدوار بودیم که یکی از آنها باشیم.” اما آنها گفتند دفعه بعد، شاید.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام