دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید اوکراین اکنون عملاً «حامی دولت تروریسم» است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید اوکراین اکنون عملاً «حامی دولت تروریسم» است.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین پرونده رویترز

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، پس از آن که کریل بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین قول داد به کشتار روس‌ها در هر کجای جهان ادامه دهد، اوکراین عملاً به یک «دولت حامی تروریسم» تبدیل شده است.

در مصاحبه ای به روسیه امروز، پسکوف گفت که علیرغم ماهیت انفجاری آنها، اظهارات بودانوف با هیچ انتقادی از سوی حامیان مالی غربی کیف مواجه نشد.

«این بیانیه در ذات خود بی سابقه است. و البته عجیب خواهد بود که از پایتخت های اروپایی و واشنگتن سخنی محکوم کنند. پسکوف گفت: منطق می‌گوید انجام این کار بدون محکومیت غیرممکن است روسیه امروز.

مقالات مرتبط

نویسنده

نویسنده به عنوان هدف تروریسم؟ چگونه غرب شیوه های متمدنانه جنگ را نادیده می گیرد و قوانین بین المللی را به سخره می گیرد

نویسنده

ارتش روسیه فرمانده لجستیک را قبل از ضد حمله اوکراین جایگزین کرد

پسکوف افزود که اعتراف بودانوف دلیل دیگری بر این است که کی یف مستقیماً حملات تروریستی علیه روس ها را سازماندهی کرده است.

او گفت که «سرویس‌های ویژه روسیه می‌دانند پس از چنین اظهاراتی چه باید بکنند»، اما درباره اقدامات متقابل احتمالی علیه چنین فعالیت‌هایی توضیحی نداد.

ما روس ها را می کشیم

در مصاحبه ای به اخبار یاهو هفته گذشته، وقتی از او پرسیده شد که آیا GUR با قتل سال گذشته دریا دوگینا، روزنامه‌نگار و دختر فیلسوف برجسته روسی الکساندر دوگین، رئیس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکراین (GUR) ارتباطی دارد یا خیر گفت: «ما روس ها را می کشند.

بودانوف گفت: «و تا پیروزی کامل اوکراین به کشتن روس‌ها در هر کجای دنیا ادامه خواهد داد.»

بودانوف با رد اتهامات مربوط به مشارکت در تروریسم، اظهار داشت که آنچه روسیه «تروریسم» می‌نامد، ما آن را رهایی می‌نامیم.

افزایش فعالیت های تروریستی

فعالیت های تروریستی که مسکو به کیف نسبت داده است در ماه های اخیر افزایش یافته است. به عنوان مثال، در ماه آوریل، وبلاگ نویس نظامی روسی ولادلن تاتارسکی در سن پترزبورگ با یک بمب دست ساز که در مجسمه ای که در طی یک رویداد به او داده شده بود، کشته شد.

این انفجار باعث کشته شدن وبلاگ نویس و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد. سرویس امنیتی روسیه (FSB) “سرویس های ویژه اوکراین و عوامل آنها، از جمله اعضای فراری مخالفان روسیه” را مسئول این انفجار دانسته است.

هفته گذشته، زاخار پری‌لپین، نویسنده و فعال سیاسی روسی در یک خودروی بمب‌گذاری شده در نزدیکی شهر نیژنی نووگورود هدف قرار گرفت. در این انفجار پری‌پین به شدت مجروح شد و همکار نزدیک او که در لحظه حمله داخل خودرو بود، کشته شد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام