دولت بایدن از دیوان عالی ایالات متحده می خواهد که محدودیت های مصرف میفپریستون را متوقف کند

دولت بایدن از دیوان عالی ایالات متحده می خواهد که محدودیت های مصرف میفپریستون را متوقف کند

جعبه های میفپریستون، اولین قرصی که در سقط جنین پزشکی داده می شود، برای بیماران در کلینیک تولید مثل زنان نیومکزیکو در سانتا ترزا، پرونده رویترز ایالات متحده آماده می شود.

واشنگتن: دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن و سازنده دارو روز جمعه به دادگاه عالی ایالات متحده هشدار دادند که اگر محدودیت‌های مربوط به قرص سقط جنین میفپریستون که توسط دادگاه‌های پایین‌تر ایجاد شده اجازه اعمال شود، برای ماه‌ها قابل دسترسی نخواهد بود. این در تلاش برای حفظ دسترسی به دارو انجام شد.

در حالی که اقدامات قانونی در مورد چالش یک گروه ضد سقط جنین با مجوز قانونی مایفپریستون ادامه دارد، وزارت دادگستری درخواست اضطراری کرد و از دادگاه خواست تا دستور قاضی ناحیه ایالات متحده، متیو کاکسماریک در تگزاس را متوقف کند که به طور قابل توجهی توزیع این قرص را محدود می کرد.

دستور موقت صادر شده توسط Kacsmaryk قرار بود روز شنبه در ساعت 12 صبح CDT (0500 GMT) به اجرا درآید.

دولت بایدن به دنبال دفاع از در دسترس بودن میفپریستون در مواجهه با ممنوعیت ها و محدودیت های فزاینده سقط جنین توسط ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان از زمانی که دادگاه عالی در ژوئن 2022 تصمیم تاریخی Roe v. دیوان عالی 6-3 اکثریت محافظه کار.

وزارت دادگستری گفت که احکام دادگاه بدوی صادر شده در هفته گذشته مبنی بر محدود کردن دسترسی به میفپریستون، “عواقب گسترده ای” برای زنانی که نیاز به دسترسی به آن و مرجع قضاوت علمی FDA در مورد ایمنی دارو دارند، خواهد داشت.

Mifepristone که توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2000 تایید شده است، در ترکیب با داروی دیگری به نام میزوپروستول برای انجام سقط دارویی استفاده می شود که بیش از نیمی از سقط جنین های ایالات متحده را تشکیل می دهد. FDA آژانس ایالات متحده است که ایمنی محصولات غذایی، داروها و تجهیزات پزشکی را امضا می کند.

آزمایشگاه دانکو، تولید کننده میفپریستون نیز روز جمعه از دادگاه عالی تقاضای تسهیلات مشابه کرد. این شرکت گفت ممکن است در مواجهه با عدم قطعیت نظارتی مجبور به توقف عملیات شود.

هم وزارت دادگستری و هم دانکو در پرونده های خود گفتند، برچسب های دارویی فعلی برای میفپریستون محدودیت های جدید را در نظر نمی گیرند و باید تنظیم شوند، روندی که ممکن است ماه ها طول بکشد. وزارت دادگستری گفت که نسخه عمومی mifepristone نیز تایید خود را از دست خواهد داد.

وزارت دادگستری به قضات گفت: «اختلال ناشی از دسترسی قانونی زنان به داروی FDA را که جایگزین ایمن و مؤثر برای سقط جنین جراحی تهاجمی می‌داند، منع می‌کند».

در پرونده ای که می تواند اختیارات FDA را برای تصمیم گیری در مورد ایمنی داروها نیز تضعیف کند، دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان روز چهارشنبه درخواست دولت برای مسدود کردن محدودیت های دستور شده توسط Kacsmaryk در 7 آوریل را رد کرد. مدار 5 بخش دیگری از سفارش Kacsmaryk را متوقف کرد که تأییدیه FDA را برای دارو به حالت تعلیق در می آورد و عملاً آن را از بازار خارج می کرد.

“اشتباهات اساسی”

طبق اطلاعات دولت، این اولین باری است که دادگاهی شرایط FDA در مورد تایید دارو را بر اساس عدم موافقت با قضاوت آژانس در مورد ایمنی لغو می کند – خیلی کمتر پس از سال ها اجرا این شرایط. و دادگاه‌های بدوی تنها از طریق یک سری اشتباهات اساسی به این نتیجه بی‌سابقه رسیدند.»

محدودیت‌های تعیین‌شده توسط دادگاه‌های پایین‌تر، محدودیت‌هایی را برای داروهایی که از سال 2016 برداشته شده بودند، بازمی‌گرداند، زیرا FDA به طور پیوسته دسترسی را گسترش می‌داد. این محدودیت‌های احیا شده شامل سه بار مراجعه حضوری به پزشک برای دریافت آن و محدود کردن استفاده از آن به هفت هفته اول بارداری، از 10 هفته فعلی است.

رقبای مایفپریستون این محدودیت‌ها را برای دارویی که آنها را خطرناک می‌دانند، حفاظت حیاتی نامیده‌اند. وزارت دادگستری گفته است که مخالفان هیچ مبنایی برای قضاوت علمی FDA ندارند و زمانی که طبق دستور مورد استفاده قرار گیرد، اثرات نامطلوب میفپریستون بسیار نادر است “همانطور که برای بسیاری از داروهای رایج مانند ایبوپروفن وجود دارد.”

از زمان تصمیم دادگاه عالی در سال گذشته، 12 ایالت ایالات متحده ممنوعیت های آشکاری وضع کرده اند، در حالی که بسیاری دیگر سقط جنین را پس از مدت معینی از بارداری ممنوع کرده اند. آخرین اقدام تحت رهبری جمهوری خواهان در فلوریدا انجام شد، جایی که فرماندار ران دیسانتیس روز پنجشنبه قانون جدیدی را امضا کرد که اکثر سقط جنین ها را پس از شش هفته بارداری ممنوع می کند و زمینه را برای محدود شدن شدید دسترسی به سقط جنین در این ایالت و در سراسر جنوب ایالات متحده فراهم می کند.

گروه‌های ضد سقط جنین به رهبری اتحاد برای پزشکی بقراط که اخیراً تأسیس شده و چهار پزشک ضد سقط جنین در نوامبر از FDA شکایت کردند و به دنبال تأیید میزوپروستول بودند.

Kacsmaryk دریافت که FDA در تأیید دارو، با نادیده گرفتن “نگرانی های ایمنی مشروع” در مورد میفپریستون و تکیه بر “استدلال و مطالعات آشکارا نادرست” در هنگام تایید آن، از اختیارات خود فراتر رفته است.

مدار پنجم دریافت که شاکیان برای به چالش کشیدن تاییدیه نظارتی FDA بسیار طولانی منتظر بوده اند، اما احتمالاً در هدف قرار دادن تصمیمات آژانس در سال های اخیر برای تسهیل دسترسی به mifepristone موفق بوده اند.

کارشناسان سیاست بهداشتی و حقوقی گفته‌اند که تصمیم Kacsmaryk در صورتی که اجازه داده شود، قدرت FDA را برای تنظیم همه داروها در سراسر کشور و به عنوان داور نهایی در مورد ایمنی داروها تهدید می‌کند. مدیران اجرایی صدها شرکت صنعت بیوتکنولوژی و داروسازی در نامه‌ای سرگشاده خواستار لغو «تصمیم قاضی برای نادیده گرفتن علم» شدند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام