دولت بایدن قانون جدیدی را برای محافظت از سوابق پزشکی زنانی که سقط جنین می کنند پیشنهاد می کند

دولت بایدن قانون جدیدی را برای محافظت از سوابق پزشکی زنانی که سقط جنین می کنند پیشنهاد می کند

در تظاهرات راهپیمایی زنان در خارج از دادگاه فدرال در آماریلو، تگزاس، زنی علامت «سقط جنین مراقبت بهداشتی است» را در دست دارد. رویترز

کاخ سفید روز چهارشنبه یک قانون فدرال جدید پیشنهاد کرد تا نحوه جمع‌آوری سوابق پزشکی توسط مقامات مجری قانون و مقامات ایالتی را در صورت بررسی زنانی که از ایالت‌های خود فرار می‌کنند تا به دنبال سقط جنین در جاهای دیگر باشند، محدود کند.

این پیشنهاد که به دلیل یک رشته ضربه به سقط جنین در سراسر کشور ایجاد شده است، در حالی مطرح می شود که کاخ سفید در حال بررسی یک چالش قانونی برای یک قرص سقط جنین است که می تواند دسترسی به مراقبت در سراسر کشور را تا روز جمعه مختل کند.

مدیر بایدن خط تلفن مراقبت باروری راه اندازی می کند

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور به خبرنگاران گفت که این یکی از چندین اقدام جدیدی است که دولت برای مقابله با موجی از محدودیت های سقط جنین انجام می دهد که از زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده حق قانونی سقط جنین را لغو کرد، وضع شده است. دولت همچنین خط تلفنی را راه اندازی کرده است تا مردم بتوانند با آنها تماس بگیرند و درباره مراقبت های دوران بارداری، نوزادان و باروری سوال بپرسند.

هریس گفت: “زنان در آمریکا به ویژه در یک حالت ترس از اینکه این برای آنها چه معنایی دارد، برای افرادی که دوستشان دارند، هستند.”

قانون پیشنهادی کاخ سفید سازمان های مراقبت های بهداشتی را از به اشتراک گذاشتن سوابق پزشکی شخصی با مقامات برای تحقیقات مربوط به مراقبت های باروری در ایالت هایی که یک زن به طور قانونی سقط جنین انجام داده است، منع می کند. در حالی که سوابق پزشکی توسط قوانین فدرال حفظ حریم خصوصی محافظت می شود، ارائه دهندگان بهداشت و بیمه می توانند با حکم دادگاه مجبور شوند سوابق پزشکی را تحویل دهند.

ملانی فونتس راینر، مدیر دفتر حقوق مدنی در وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده، که این تغییر قانون را پیشنهاد کرد، گفت که پزشکان در سراسر کشور در مورد محافظت از اطلاعات پزشکی از مقامات مجری قانون ابراز نگرانی کرده اند. عموم مردم می توانند قانون پیشنهادی را برای 60 روز آینده بررسی کنند.

او در بیانیه‌ای گفت: «ما گفتگوهای زیادی با ارائه‌دهندگان، انجمن‌های بزرگ پزشکی و حامیان بیماران در مورد آنچه که در زمین می‌بینند و اینکه چگونه دولت فدرال می‌تواند در تضمین خصوصی نگه‌داشتن سوابق پزشکی مفید باشد، داشته‌ایم.

از آنجایی که سال گذشته دادگاه عالی ایالات متحده حق سقط جنین در قانون اساسی را لغو کرد، برخی از زنان ساکن بخش‌هایی از ایالت‌های جنوب و غرب میانه که تا حد زیادی سقط جنین را غیرقانونی کرده‌اند، اکنون ساعت‌ها به ایالت‌های دیگر سفر می‌کنند تا به صورت قانونی سقط جنین انجام دهند.

خاویر بکرا، وزیر بهداشت و خدمات انسانی روز چهارشنبه اعلام کرد، شماره تلفن ملی جدید آژانس بهداشت فدرال اطلاعاتی در مورد مراقبت های دوران بارداری، نوزادان و سقط جنین و همچنین فرزندخواندگی ارائه می دهد. بسرا با اعلامیه خود شماره تلفنی ارائه نکرد.

دولت بایدن در حال رقابت برای اجرای این ابتکارات جدید قبل از ضرب الاجل اضطراری تعیین شده توسط یک قاضی تگزاس است که می تواند تاییدیه اداره غذا و داروی آمریکا را با مایفپریستون، یکی از دو دارویی که به عنوان موثرترین و ایمن ترین راه برای حمل تلقی می شود، لغو کند. سقط دارویی

دستور متیو کاکسماریک قاضی تگزاس برای خروج دارو از بازار روز جمعه اجرایی می شود، مگر اینکه دادگاه دیگری وارد عمل شود. وزارت دادگستری روز دوشنبه علیه این حکم تجدید نظر کرد. هیچ سابقه ای وجود ندارد که یک قاضی تنها تصمیمات پزشکی FDA را رد کند

مریک گارلند، دادستان کل روز چهارشنبه گفت که حکم قاضی ممکن است دیگران را به استفاده از روشی مشابه برای به چالش کشیدن تاییدیه FDA در مورد سایر داروها، داروها و واکسن ها تشویق کند.

گارلند گفت: «این ممکن است برای هر دارویی که آمریکایی‌ها به آن تکیه می‌کنند بیفتد، مهم نیست چقدر ضروری است و مهم نیست که چند وقت پیش تأیید شده است». شرکت‌های داروسازی سه‌شنبه شب در حمایت از پرونده کاخ سفید، هشدار دادند که این حکم می‌تواند اثرات مخربی بر داروهای نجات‌بخش داشته باشد.

پیچیدگی بیشتر اوضاع برای دولت بایدن: یک حکم رقابتی توسط یک قاضی فدرال در اسپوکین، واشنگتن، صادر شده در همان روز به مقامات فدرال دستور داد دست کم در 17 ایالت که در آن دموکرات ها برای دست نخورده نگه داشتن در دسترس بودن دارو شکایت کردند، مانع دسترسی به دارو نشوند. این موضوع احتمالا در دیوان عالی کشور تصمیم گیری خواهد شد.

با ورودی های AP

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام