دولت سوئد دو نیروگاه بادی فراساحلی را تایید کرد

دولت سوئد دو نیروگاه بادی فراساحلی را تایید کرد

تصویر نمایشی رویترز

دولت سوئد روز سه‌شنبه اعلام کرد که دو تأسیسات برق بادی فراساحلی در سواحل غربی این کشور را که در مجموع ۱۰۰ توربین تشکیل می‌شود، تایید کرده است و در عین حال تاکید کرد که انرژی هسته‌ای را کنار نمی‌گذارد.

زمانی که این دو مزرعه به پایان رسید، که دولت تخمین می زند هفت تا ده سال طول می کشد، انتظار می رود تا 6.5 تراوات ساعت تولید کنند.

شرکت دولتی سوئدی Vattenfall مجوز پارک “Kattegatt Syd” را دریافت کرد که دارای 80 توربین خواهد بود، در حالی که کسب و کار انرژی های تجدیدپذیر OX2 مجوز پارک “Galene” را دریافت کرد که شامل 21 توربین است.

مقالات مرتبط

EAM

EAM S Jaishankar با اولف کریسترسون نخست وزیر سوئد ملاقات می کند

EAM

ایران یک شهروند سوئدی مرتبط با حمله بزرگ را اعدام کرد

اولف کریسترسون نخست وزیر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «این دو پارک در دریا، تقریباً معادل یک نیروگاه هسته ای با اندازه معمولی هستند».

در همان زمان، کریسترسون تأکید کرد که انرژی هسته‌ای بخشی از استراتژی دولت برای توسعه تولید «انرژی بدون فسیل» در سوئد است و خاطرنشان کرد که پارلمان قصد دارد هدف خود از ۱۰۰ درصد انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۱۰۰ درصد تغییر دهد. انرژی بدون فسیل

کریسترسون گفت: «برای اولین بار در 43 سال گذشته، انرژی هسته‌ای بخشی از سیاست انرژی سوئد در بلندمدت خواهد بود.

این کشور اسکاندیناوی در یک همه پرسی غیر الزام آور در سال 1980 به حذف تدریجی انرژی هسته ای رأی داد.

از آن زمان، سوئد شش راکتور از 12 راکتور خود را تعطیل کرده است و بقیه راکتورها در سه نیروگاه هسته ای حدود 30 درصد برق مصرفی امروز در این کشور را تولید می کنند.

اما سوئد برای یافتن منابع انرژی جایگزین مناسب برای جایگزینی انرژی هسته‌ای خود تلاش کرده است، زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر هنوز قادر به تامین کامل نیازهای آن نیستند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام