دولت پرزیدنت جو بایدن از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کرد تا محدودیت قرص های سقط جنین را متوقف کند

دولت پرزیدنت جو بایدن از دادگاه عالی ایالات متحده درخواست کرد تا محدودیت قرص های سقط جنین را متوقف کند

جعبه های میفپریستون، اولین قرصی که در سقط جنین پزشکی داده می شود، برای بیماران در کلینیک تولید مثل زنان نیومکزیکو در سانتا ترزا، پرونده رویترز ایالات متحده آماده می شود.

در حالی که دولت جو بایدن تلاش می کند از دسترسی به داروی سقط جنین میفپریستون محافظت کند، مریک گارلند، دادستان کل ایالات متحده، روز پنجشنبه اعلام کرد که وزارت دادگستری از دیوان عالی درخواست خواهد کرد تا محدودیت های اعمال شده توسط یک قاضی فدرال برای این دارو را ممنوع کند.

گارلند در بیانیه ای گفت: دولت برای دفاع از “قضاوت علمی سازمان غذا و داروی ایالات متحده و محافظت از دسترسی آمریکایی ها به مراقبت های باروری ایمن و موثر” از دیوان عالی درخواست کمک اضطراری خواهد کرد.

بیش از نیمی از سقط جنین‌هایی که در ایالات متحده انجام می‌شود، سقط‌های دارویی است که شامل داروی میفپریستون می‌شود که FDA در سال 2000 به همراه قرص میزوپروستول آن را مجاز دانست. FDA سازمان دولتی ایالات متحده است که ایمنی داروها و کالاهای غذایی را تأیید می کند.

جمعه گذشته، قاضی ناحیه ایالات متحده، متیو کاکسماریک در آماریلو، تگزاس، حکم اولیه ای را صادر کرد که توزیع میفپریستون را محدود می کند، در حالی که دادخواهی در پاسخ به چالش این دارو توسط تعدادی از سازمان های ضد سقط جنین در جریان است.

این دستورالعمل استفاده از این قرص را به هفت هفته اول بارداری محدود می کند که از ده هفته کنونی کمتر است و برای دریافت آن، ملاقات حضوری با پزشک را الزامی می کند.

دادگاه تجدیدنظر ناحیه پنجم ایالات متحده مستقر در نیواورلئان اواخر روز چهارشنبه پیشنهاد وزارت دادگستری برای لغو این محدودیت‌ها را که عملاً محدودیت‌های توزیع قرص را که از سال 2016 برداشته شده بود بازمی‌گرداند، رد کرد. حوزه پنجم موافقت کرد که بخش دیگری از محاکمه Kacsmaryk را متوقف کند. که می توانست با تعلیق مجوز نظارتی فدرال، دارو را از بازار حذف کند.

به گفته وزارت دادگستری، دستور Kacsmaryk قرار بود در ساعت 12 صبح روز شنبه (05:00 GMT) اجرا شود.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگارانی که با جو بایدن، رئیس جمهور ایرلند سفر می کردند، گفت: «ما به مبارزه در دادگاه ها ادامه خواهیم داد. ما معتقدیم که قانون با ماست و پیروز خواهیم شد.»

حدود قانون

گروه‌های ضد سقط جنین به رهبری اتحاد برای پزشکی بقراط که اخیراً تأسیس شده و چهار پزشک ضد سقط جنین در نوامبر از FDA شکایت کردند و به دنبال تأیید میزوپروستول بودند.

اتحاد دفاع از آزادی، گروه حقوقی محافظه‌کار به نمایندگی از شاکیان، در بیانیه‌ای روز پنج‌شنبه، تصمیم حوزه پنجم را «پیروزی مهمی برای پزشکانی که ما نمایندگی می‌کنیم، سلامت زنان و هر آمریکایی را که سزاوار یک دولت فدرال پاسخگو است که در محدوده‌های مرزی عمل می‌کند، خواند. قانون.”

حذف میفپریستون از بازار پس از اینکه دادگاه عالی در ژوئن 2022 تصمیم مهم Roe v. Wade را در سال 1973 که این رویه را در سراسر کشور قانونی کرده بود، لغو کرد، مانع بزرگ دیگری برای حقوق سقط جنین در ایالات متحده در سطح ملی خواهد شد.

دیوان عالی دارای اکثریت محافظه کار 6-3 است.

Kacsmaryk دریافت که FDA با نادیده گرفتن “نگرانی های ایمنی مشروع” در مورد میفپریستون و تکیه بر “استدلال و مطالعات آشکارا نادرست” هنگام تایید آن، از اختیارات خود فراتر رفته است.

کارشناسان سیاست بهداشتی و حقوقی گفته‌اند که تصمیم Kacsmaryk، در صورت مجاز ماندن، قدرت FDA را برای تنظیم همه داروها در سراسر کشور و به عنوان داور نهایی در مورد ایمنی داروها تهدید می‌کند.

مدار پنجم دریافت که شاکیان برای به چالش کشیدن تاییدیه اولیه قانونی مایفپریستون در سال 2000 بسیار منتظر مانده اند، اما احتمالاً در هدف قرار دادن تصمیمات آژانس در سال های اخیر و گسترش دسترسی موفق بوده اند.

در این بیانیه آمده است که استدلال‌های دولت برای توقف اضطراری حکم بر روی آسیب احتمالی خروج کامل مایفپریستون از بازار متمرکز شده است، اما «سخت است که استدلال کنیم» که تغییرات سال 2016 «با توجه به اینکه کشور عمل می‌کرده برای مردم بسیار حیاتی بود». و میفپریستون به میلیون ها زن – بدون آنها به مدت 16 سال – تجویز شد.

گروه‌های بزرگ پزشکی ایالات متحده، از جمله انجمن پزشکی آمریکا و کالج آمریکایی متخصصین زنان و زایمان، گفته‌اند که حکم قاضی مورد تایید علم نیست و ایمنی میفپریستون توسط صدها مطالعه و بیش از دو دهه تجربه تایید شده است.

وزارت دادگستری گفته است که مخالفان هیچ مبنایی برای قضاوت علمی FDA ندارند و زمانی که طبق دستور مورد استفاده قرار گیرد، اثرات نامطلوب میفپریستون بسیار نادر است “همانطور که برای بسیاری از داروهای رایج مانند ایبوپروفن وجود دارد.”

شاکیان با شکایت در آماریلو، جایی که Kacsmaryk تنها قاضی منطقه فدرال است، به دنبال دادگاهی دلسوز بودند. Kacsmaryk یک فعال مسیحی محافظه کار سابق است که از سال 2019 توسط رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ به سمت ریاست منصوب شد.

این شکایت بخشی از تلاش‌های مداوم فعالان ضد سقط جنین و مقامات جمهوری‌خواه برای محدود کردن بیشتر دسترسی به سقط جنین پس از حکم دادگاه عالی سال گذشته است – حکمی که ایالت‌ها را آزاد کرد تا این رویه را غیرقانونی کنند. پس از آن تصمیم، 12 ایالت ایالات متحده ممنوعیت های آشکاری را اعمال کرده اند، در حالی که بسیاری دیگر سقط جنین پس از مدت معینی از بارداری را ممنوع کرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام