دونالد ترامپ ، مایکل فلین ، NSA سابق را که در تحقیق در روسین اعتراف کرده بود ، عفو کرد

بخشش بخشی از تلاش گسترده ترامپ برای خنثی کردن نتایج تحقیقات روسیه است که دولت وی را تحت الشعاع قرار داده و علیه نیم دوازده همکار متهم کرده است

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز چهارشنبه مایکل فلین ، مشاور امنیت ملی سابق خود را عفو کرد ، و به یک سال پیگرد قضایی در تحقیقات روسیه پایان داد که باعث شد فلین دو بار به جرم دروغگویی به FBI مقصر شناخته شود و سپس قبل از ورود وزارت دادگستری برای انصراف پرونده وی ، خود را برگرداند.

این بخشش ، در هفته های پایانی دوره تک دوره ریاست جمهوری ترامپ ، بخشی از تلاش گسترده ترامپ برای خنثی کردن نتایج تحقیقات روسیه است که دولت وی را تحت الشعاع قرار داده و علیه دوازده نفر از همکارانش به اتهامات کیفری منجر شده است. این تنها چند ماه پس از آن رخ داد که رئیس جمهور حکم یکی دیگر از همکارانش ، راجر استون را تخفیف داد ، چند روز قبل از آنکه وی به زندان معرفی شود.

یک مقام وزارت دادگستری گفت که برای بخشش با وزارت مشورت نشده و روز چهارشنبه این طرح را آموخته اند. اما این مقام که به شرط ناشناس ماندن در مورد مشورت های داخلی صحبت کرد ، خاطرنشان کرد که رئیس جمهور قدرت قانونی برای بخشش فلین را دارد.

این اقدام به احتمال زیاد به هوادارانی که فلین را به عنوان علتی مشهور قلمداد کرده و در اطراف سرلشکر بازنشسته ارتش تجمع کرده اند به عنوان قربانی آنچه که آنها ادعا می کنند پیگرد قانونی نیست ، انرژی می بخشد ، حتی اگر فلین دو بار به جرم خود اعتراف کرد.

ترامپ بارها و بارها در مورد فلین به گرمی صحبت کرده و در نشانه علاقه شخصی خود به سرنوشت خود ، از جیمز کومی مدیر وقت اف بی آی در فوریه 2017 خواسته است تا تحقیقات جنایی درباره مشاور امنیت ملی را خاتمه دهد.

در بیانیه ای ، خانواده فلین با صدور بخشش “از ترامپ برای پاسخ دادن به دعاهای ما و ملت” تشکر کردند.

دموکراتها این بخشش را ناشایست و غیراصولی عنوان کردند. نانسی پلوسی ، رئیس مجلس ، آن را “عملی فساد شدید و سو abuse استفاده گستاخانه از قدرت” خواند ، در حالی که نماینده.

آدام شیف ، رئیس حزب دموکرات کمیته اطلاعات مجلس ، گفت: “بخشش ترامپ واقعیت ادعای گناهکارانه فلین را پاک نمی کند ،” مهم نیست که ترامپ و متحدانش چگونه خلاف این را پیشنهاد می دهند. “

“جری نادلر” رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان در بیانیه ای گفت: “فعالان رئیس جمهور یک روایت مفصل ساخته اند که در آن ترامپ و فلین قربانی می شوند و قانون اساسی مشمول هوی و هوس رئیس جمهور است.” “آمریکایی ها هنگام رأی دادن صریحاً این مزخرفات را رد کردند رئیس جمهور ترامپ. “

بخشش آخرین مرحله در موردی است که با پیچ و تاب تعریف شده است.

مهمترین اتفاق در ماه مه بود که وزارت دادگستری به طور ناگهانی برای رد پرونده ، با اصرار بر اینکه فلین نباید در وهله اول با FBI مصاحبه می کرد ، فقط برای اینکه دادستان منطقه ای امت سالیوان در برابر درخواست مقاومت کند و یک قاضی سابق را تعیین کند ، بر خلاف موضع دولت فدرال استدلال کنند و ارزیابی کنند که آیا فلین باید با تحقیر کیفری دروغ گفتن محکوم شود.

آن قاضی سابق ، جان گلیسون ، درخواست اخراج وزارت دادگستری را سو abuse استفاده از قدرت خواند و گفت كه دلایل آن برای انكار پرونده همیشه در حال تحول و “بهانه ای آشكار” است.

در حالی که سالیوان از برکناری فوری پیگرد قانونی خودداری کرد ، سیدنی پاول ، وکیل فلین ، با درخواست از دادگاه تجدیدنظر فدرال خواستار کنار زدن قاضی شد تا وی را به لغو پرونده متوقف کند.

یک هیئت سه قاضی دقیقاً این کار را انجام داد ، اما دادگاه کامل این تصمیم را لغو کرد و پرونده را به سالیوان بازگرداند.

در جلسه دادرسی در ماه سپتامبر ، پاول به سالیوان گفت که او در مورد پرونده فلین با ترامپ صحبت کرده است اما همچنین گفته است که او نمی خواهد بخشوده شود – احتمالاً به این دلیل که او می خواست از وی در دادگاه ها حمایت شود.

پاول در هفته های گذشته به طور جداگانه به عنوان چهره عمومی تلاش های ترامپ برای لغو نتایج از دست دادن انتخابات خود به رئیس جمهور منتخب جو بایدن ظاهر شد ، اما تیم حقوقی ترامپ پس از ارائه یک سری ادعاهای توطئه ای غیر تایید شده ، از او فاصله گرفت.

این بخشش باعث می شود که فلین هرگونه مجازات زندان را داشته باشد ، سولیوان در صورت رد درخواست عزل وزارت دادگستری ، بالقوه می توانست آن را مجازات کند.

این درخواست پس از بررسی پرونده توسط دادستانی فدرال از سنت لوئیس كه بطور ویژه توسط دادستان كل ویلیام بار منصوب شده بود ، مطرح شد.

بحث در دادسرا مصاحبه FBI از فلین بود ، چند روز پس از مراسم تحلیف ترامپ ، درباره گفتگویی که وی در دوره انتقال ریاست جمهوری با سفیر وقت روسیه داشت.

فلین در این مصاحبه دروغگویی را اذعان کرد و گفت که وی با سرگئی کیسلیاک ، دیپلمات ، در مورد تحریم هایی که دولت اوباما در حال خروج به دلیل دخالت در انتخابات علیه روسیه اعمال شده بود ، بحث نکرده است.

در طی آن مکالمه ، فلین توصیه کرد که روسیه در پاسخ به اقدامات تنبیهی “یکدست شود” و به او اطمینان داد “پس از رئیس جمهور شدن ترامپ می توانیم گفتگوی بهتری داشته باشیم” در مورد روابط بین کشورها.

این گفتگو FBI را نگران کرد ، که در آن زمان بررسی می کرد آیا مبارزات انتخاباتی ترامپ و روسیه با یکدیگر هماهنگ شده اند تا انتخابات را تحت تأثیر قرار دهند.

علاوه بر این ، مقامات کاخ سفید علنا ​​اظهار داشتند که فلین و کیسلیاک در مورد تحریم ها بحث نکرده اند ، که FBI می دانست خلاف واقع است.

فلین در فوریه 2017 پس از انتشار اخباری مبنی بر هشدار مقامات دولت اوباما به کاخ سفید مبنی بر اینکه فلین واقعاً درباره تحریم ها با کیسلیاک صحبت کرده و در برابر باج خواهی آسیب پذیر است ، از سمت خود برکنار شد.

او ماه ها بعد به اتهام اظهارات دروغین خود را به گناه پذیرفت.

اما در ماه مه گذشته ، وزارت دادگستری به طور ناگهانی موضع خود را تغییر داد.

این ادعا اعلام کرد FBI هیچ دلیلی برای مصاحبه با Flynn در مورد Kislyak ندارد و هرگونه اظهاراتی که وی در طول مصاحبه انجام داده برای تحقیقات گسترده ضد ضد اطلاعات FBI مهم نیست.

این وزارتخانه همچنین به یادداشت های داخلی FBI اشاره داشت که نشان می داد مأموران قصد داشتند هفته ها قبل از مصاحبه با فلین درباره کیسلیاک تحقیقات را مختومه کنند.

فلین ، از میدلتاون ، رود آیلند ، از جمله اولین کسانی بود که در تحقیقات مولر متهم شد و چنان همکاری گسترده ای را ارائه داد که دادستان ها هیچ زمان زندان را توصیه نکردند و امکان مشروط را باز گذاشتند.

اما صبح که قرار بود به او محکوم شود ، فلین پس از سرزنش شدید رفتار وی از سوی سالیوان ، خواستار کوتاه شدن جلسه دادرسی شد تا وی بتواند به همکاری خود ادامه دهد و نسبت به یک مجازات ملایم تر اعتبار کسب کند.

پس از آن ، وی وکلای جدیدی استخدام کرد – از جمله پاول ، مفسر محافظه کار و منتقد صریح تحقیقات مولر – که موضع تقابل آمیزتری نسبت به دولت اتخاذ کرد و تلاش کرد تا ادعای تقصیر خود را پس بگیرد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.