دونالد ترامپ با مبارزه با نتایج انتخابات سلاح جدیدی به کار می گیرد: دولت آمریکا

رئیس جمهور آمریكا همچنین در حال تزلزل در دولت خود ، اخراج وزیر دفاع مارك اسپر و همچنین روسای سه آژانس دیگر هنگام نصب وفاداران در موقعیت های اصلی در NSA و پنتاگون است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، که فقط در 70 روز با شکست ترک کاخ سفید روبرو است ، قدرت دولت فدرال را برای مقاومت در برابر نتایج انتخاباتی که از دست داد ، مهار می کند ، کاری که هیچ رئیس جمهور مستقر در تاریخ آمریکا انجام نداده است.

در آخرین نشانه سرکشی ، دبیر ارشد کابینه رئیس جمهور روز سه شنبه به نگرانی ها مبنی بر مقاومت ترامپ در برابر تحویل قدرت به رئیس جمهور منتخب جو بایدن پس از چالش های قانونی برای رای گیری دامن زد. وزیر امور خارجه مایک پمپئو گفت: “انتقال آرام به دولت دوم ترامپ وجود خواهد داشت.”

دادستان کل ترامپ در عین حال مجاز به تحقیق در مورد تقلب در رای گیری است. مدیر خدمات عمومی وی از دسترسی تیم بایدن به دفاتر انتقال و منابع تضمین شده تحت قانون خودداری کرده است. و کاخ سفید بودجه ای را برای سال آینده آماده می کند که گویی ترامپ برای ارائه آن در دسترس است.

رئیس جمهور همچنین در حالی که وفاداران خود را در سمت های اصلی آژانس امنیت ملی و پنتاگون نصب می کرد ، با لرزاندن دولت خود ، وزیر دفاع مارک اسپر و همچنین روسای سه آژانس دیگر را اخراج کرد.

متفقین انتظار دارند کارهای بیشتری از جمله اخراج احتمالی مدیران FBI و CIA انجام شود.

اما بقیه جهان به طور فزاینده ای به پذیرش پیروزی بایدن روی آوردند و علیرغم امتناع ترامپ از پذیرفتن نتایج ، آماده همکاری با وی شدند. بایدن در گفتگو با روزنامه نگاران اقدامات رئیس جمهور از روز انتخابات را “شرمساری” خواند که در دراز مدت به درد او نخواهد خورد. “چگونه می توانم این را با درایت بگویم؟” بایدن گفت. “این به میراث رئیس جمهور کمک نخواهد کرد.”

این وضعیت ایستاده ، ایالات متحده را در موقعیت کشوری قرار داد که اغلب از روندهای ضعیف دموکراتیک انتقاد می کند. ترامپ بجای تبریک به بایدن و دعوت از او به کاخ سفید ، همانطور که پیشینیان وی به طور سنتی پس از تغییر کنترل حزب در انتخابات انجام می دادند ، دولت خود را تنظیم کرده و متحدان جمهوری خواه خود را تحت فشار قرار داده است تا گویی نتیجه هنوز نامشخص است ، یا از روی ضعف امیدواریم که در واقع نتایج را واژگون کنیم یا حداقل روایتی برای توضیح ضرر خود ایجاد کنیم.

تلاش های رئیس جمهور برای بی اعتباری با ادعاهای دروغین ، هم نتایج انتخابات و هم دولت آینده بایدن ، از بسیاری جهات اوج چهار ساله تأمین دولت با منصوبان سرحال و در عین حال تضعیف اعتبار سایر نهادها در زندگی آمریکایی ، از جمله آژانس های اطلاعاتی ، اجرای قانون است. مقامات ، رسانه های خبری ، شرکت های فن آوری ، دولت فدرال به طور گسترده تر و اکنون مقامات انتخاباتی در ایالات چهار منطقه زمانی.

در طول دوره ریاست جمهوری خود ، ترامپ تلاش کرده است تا با موفقیت آشکار بسیاری از مردم آمریکا را شرط بگذارد که غیر از او را باور نکنند. اگرچه شواهد نشان می دهد توطئه گسترده ای برای سرقت انتخابات در چندین ایالت که ترامپ اختراع کرده وجود نداشته است ، اما حداقل یک نظرسنجی نشان داد که بسیاری از طرفداران ادعاهای وی را می پذیرند.

هفتاد درصد جمهوری خواهانی که توسط Politico و Morning Consult مورد بررسی قرار گرفتند ، اظهار داشتند که آنها اعتقاد ندارند انتخابات آزاد و عادلانه باشد.

مایکل ج آبراموویتس ، رئیس Freedom House ، یک سازمان غیر انتفاعی که دموکراسی را در سراسر جهان ردیابی می کند ، گفت: “آنچه در هفته گذشته از رئیس جمهور دیده ایم بیشتر شبیه تاکتیک های نوع رهبران اقتدارگرا است که ما آنها را دنبال می کنیم.” “من هرگز تصور نمی کردم چنین چیزی را در آمریکا ببینم.”

آبراموویتز شک داشت که خطر لغو انتخابات توسط ترامپ بسیار زیاد باشد. وی گفت: “اما با متقاعد كردن بخش بزرگی از مردم به كلاهبرداری گسترده ، او در حال اسطوره ای است كه می تواند سالها دوام داشته باشد و باعث از بین رفتن اعتماد عمومی به سیستم انتخاباتی ما شود.”

بایدن بدون انتظار برای امتیاز ترامپ پیش رفته و روز سه شنبه با رهبران انگلیس ، فرانسه ، آلمان و ایرلند صحبت کرد. اکثر رهبران بزرگ جهان پیروزی وی را تبریک گفته اند ، از جمله متحدان نزدیک ترامپ مانند بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل. رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، دیگر مورد علاقه ترامپ ، روز سه شنبه به جمع آواز پیوست.

ولادیمیر پوتین ، روسای جمهور روسیه و شی جین پینگ از چین مهمترین مشارکت کنندگان بودند.

بایدن گفت که وی بیش از حد نگران عدم پذیرش دولت ترامپ از تأمین پول انتقال ، دفاتر و دسترسی به آژانس ها است ، با اصرار وی می تواند تا زمان تحلیف 20 ژانویه دولت را تشکیل دهد. وی گفت: “ما می خواهیم با روشی سازگار ، دولت خود ، کاخ سفید را کنار هم قرار دهیم.” “هیچ چیز مانع ما نمی شود.”

بایدن موافقت کرد که دستیابی به اطلاعات طبقه بندی شده مانند جلسات روزانه ریاست جمهوری ، چیزی که دولت خارج شده معمولاً یک رئیس جمهور ورودی را فراهم می کند ، مفید خواهد بود. اما وی افزود ، “این واقعیت که آنها حاضر نیستند تصدیق کنند که ما در این مرحله برنده شدیم ، نتیجه چندانی در برنامه ریزی ما ندارد.”

پمپئو در یک گفتگوی آزمایشی با روزنامه نگاران در وزارت امور خارجه ، اصرار داشت که تلاش امریکا برای جلوگیری از ارعاب رای دهندگان و اطمینان از انتخابات آزاد و عادلانه در سراسر جهان ، با امتناع ترامپ از قبول نتیجه ، کاهش نیافت.

پامپئو با اتخاذ زبان رئیس جمهور گفت: “ما باید هر رای قانونی را بشماریم.” وی افزود: “ما باید اطمینان حاصل كنیم كه هر رأیی كه قانونی نبوده شمرده نشود. اگر رأی شما نادرست انجام شود ، رقیق می شود. “

وی هنگامی که از وی پرسید آیا تاکتیکهای تأخیر ترامپ تلاش وزارت امور خارجه را برای تحت فشار قرار دادن رهبران سیاسی خارج از کشور برای قبول نتایج از دست دادن تضعیف می کند ، کوتاه آمد. وی گفت: “این مسخره است و شما می دانید که این مسخره است و از آن س askedال کردید زیرا این مسخره است.”

پمپئو اغلب می تواند کنایه آمیز باشد ، به ویژه هنگام صحبت با خبرنگاران ، اما وزارت امور خارجه تلاشی نکرد تا مشخص کند آیا او شوخی می کند. بعداً پرسیده شد اخبار فاکس اگر جدی بود ، نگفت. وی گفت: “ما یک انتقال روان خواهیم داشت.” “و هنگامی که همه آرا داده شود ، خواهیم دید که مردم در نهایت چه تصمیمی گرفتند.”

اظهارات وی واکنش دیپلمات های حرفه ای را به همراه داشت ، از جمله انتقاد از لحن درخشان وی و نگرانی های صریح درباره اینکه دولت ترامپ سعی در سرقت انتخابات دارد. اما ترامپ بعداً در توییتر او را تبریک گفت: “به همین دلیل مایک در کلاس خود در وست پوینت شماره یک بود!”

تأخیر در تأیید نتایج ، سفارتخانه های آمریکا را در هاله ای از ابهام قرار داده است. حداقل به برخی از مقامات سفارت گفته شده است که از تلاش برای کمک به بایدن در مورد رهبران خارجی که می خواهند به او تبریک بگویند ، جلوگیری کنند ، همانطور که معمولاً در هنگام انتقال این کار را انجام می دهند.

دیپلمات ها گفتند از ترس توصیف آن به زبان گذشته حتی نمی توانند موفقیت های دولت ترامپ را برشمردند.

برخی از سفیران تلاش کردند تا خط بی طرفی را دنبال کنند ، حتی اگر آنها بیدن را به عنوان پیروز نمی شناختند. رابرت “وودی” جانسون ، سفیر انگلیس ، در توییتر خود گفت: “این یک مسابقه سخت جنگی بوده است که روح آمریکایی هر دو قدرت و مقاومت را به ما نشان داده است.” “هیچ چیز در تاریخ آمریکا ارزش دستیابی به آن آسان نبوده است.”

نمایندگان دیگر ادعاهای رئیس جمهور در مورد تقلب در رای دهندگان را تکرار کردند. کارلا سندز ، سفیر در دانمارک ، در صفحه شخصی خود در توییتر گفت: “لطفا از حق رای من و هم رأی دهندگانم محروم نشوید تا به هر قیمتی برنده شوید.”

او به عنوان شواهد ، تصویری از یک وب سایت وزارت امور خارجه را منتشر کرد که نمی توانست رأی غایب وی را ردیابی کند.

الیوت انگل ، نماینده دموکرات ها ، نیویورک ، رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان ، گفت: “وزیر پمپئو نباید همراه با حملات بی اساس و خطرناک به مشروعیت انتخابات هفته گذشته باشد.” “وزارت امور خارجه اکنون باید آماده سازی برای انتقال رئیس جمهور منتخب بایدن را آغاز کند.”

ترامپ روز سه شنبه در تمدید پاکسازی پنتاگون ، سه مقام سیاسی دیگر را جایگزین وفاداران کرد. برخی از مقامات وزارت دفاع نگران بودند كه این جایگزینی ها بیش از پیشینیان خود بتوانند مورد حمله دشمنان آمریکایی قرار بگیرند.

جیمز اندرسون ، معاون وزیر دفاع در امور سیاست که با کاخ سفید در تضاد بود ، از سمت خود کناره گیری کرد و عملاً جایگزین شد آنتونی تاتا ، که “مقام ارشد انجام وظایف معاون وزیر دفاع برای سیاست” شد ، به عنوان اعلامیه قرار دادن آن

تاتا ، یک ژنرال یک ستاره بازنشسته ارتش که اسلام را “ظالمانه ترین مذهب خشونت آمیز” خوانده و از باراک اوباما رئیس جمهور پیشین به عنوان “رهبر تروریست” یاد کرده است ، در ماه اوت در میان مخالفت هر دو حزب جمهوری خواه ، از بررسی مسئولیت عالی سیاست پنتاگون کناره گیری کرد. و سناتورهای دموکرات.

رئیس جمهور همچنین کاشیاپ پاتل ، دستیار سابق نماینده دوین نونس ، جمهوری خواه ، کالیفرنیا را که نقش اساسی در کمک به جمهوری خواهان برای تضعیف تحقیقات روسیه داشت ، به عنوان رئیس ستاد وزیر دفاع جدید ، کریستوفر میلر ، نصب کرد و هشدار داد در پنتاگون بیش از حد تلاش می کند تا رهبری بخش را با وفاداران سهام تأمین کند.

متحدان ترامپ گفتند که رئیس جمهور در مبارزه با نتایج انتخابات حتی در صورت عدم موفقیت موجه است ، با استناد به آنچه تصمیمات دادگاه غیر قانونی برای گسترش رای گیری از طریق پست می دانند.

“با توجه به قانون اساسی غیرقانونی قانون اساسی دیوان عالی پنسیلوانیا که از طریق احکام آن به تصویب رسیده است ، همراه با انتخابات آینده سنای آمریکا و فرمانداری 2022 ، دعاوی مبارزات انتخاباتی ترامپ برای جمهوریخواهان ضروری است که در دراز مدت بدون توجه به کوتاه مدت دارای یک میدان بازی عادلانه باشند. نتیجه مدت ، “سام نونبرگ ، مشاور مبارزات انتخاباتی 2016 ترامپ ، از طریق ایمیل گفت.

فقط 9 رئیس جمهور مستقر قبل از ترامپ در یک انتخابات عمومی پیشنهادات خود را برای یک دوره دیگر از دست دادند (چند نفر دیگر توسط حزب خود مجدداً نامزد نشدند) و برخی مانند جان آدامز و جان کوینسی آدامس آنقدر ترش بودند که از افتتاحیه جانشینان خود بگذرند.

اما هیچ یک در برابر ترک دفتر مقاومت نکردند و یا ادعای توطئه گسترده برای معکوس کردن نتیجه را نکردند.

مایکل بشلوس ، مورخ برجسته ریاست جمهوری گفت: “ما در طول تاریخ شاهد نبودیم كه هیچ رئیس جمهوری در انتخابات مجدد خود را از دست بدهد ، از پذیرفتن شکست خودداری كند و اقداماتی را انجام دهد كه سو the استفاده از قدرت ریاست جمهوری را تهدید می كند. “در اینجا ، دونالد ترامپ بار دیگر در رده تاریخی خود قرار دارد – و این بار برای دموکراسی شوم است.”

ریچارد نورتون اسمیت ، که زندگی نامه ای از هربرت هوور را نوشت و یکی از این 9 نفر را در مورد جرالد فورد می نویسد ، عصبانیت هوور را از مردی که او را کتک زد ، فرانکلین روزولت و اتومبیل یخ زده آنها را به مراسم تحلیف در مارس 1933 یادآوری کرد.

“اما نکته این است که هوور ، هرچند که او به خاطر عدم تمایل FDR به همکاری ، همانطور که او اصطلاح را تعریف کرد ، همان ماشین را به اشتراک گذاشت ، درست همانطور که شب قبل از روزولت برای چای مراسم تشریفاتی استقبال کرده بود ،” اسمیت گفت. “آنها ممکن است یکدیگر را تحقیر کنند ، اما خصومت شخصی آنها با تعهد آنها به روند دموکراتیک بیشتر شد.”

موازی که معمولاً ذکر می شود زمانی است که معاون رئیس جمهور ال گور برای غلبه بر برتری ناچیز حریف جمهوری خواه خود ، جورج دبلیو بوش از تگزاس ، برای بازشماری آرا در فلوریدا تلاش کرد. اما گور مسئولیت این کار را نداشت و بیل کلینتون ، رئیس جمهور ، دولت را به مداخله راهنمایی نکرد ، اگرچه از منابع انتقال بوش تا زمان حل و فصل جنگ جلوگیری می کرد.

دونا برزیل ، مدیر ستاد انتخاباتی گور ، گفت: “ما بسیار مواظب بودیم كه از منابع دولت ، بودجه ، كارمندان یا حتی یك كاغذ مقاله استفاده نكنیم.”

در فلوریدا ، گور فرصتی قابل قبول برای تغییر نتیجه انتخابات داشت ، زیرا پس از بازشماری ماشین خودکار در یک ایالت تنها 327 رأی کاهش داشت.

برعکس ، ترامپ ده ها هزار رأی در چندین ایالت عقب مانده است که باید تغییر مکان دهند ، که هرگز در چنین مقیاسی اتفاق نیفتاده است.

“تفاوت بزرگ” ، “Brazile” ، “این است که این احساس می شود که یک کمپین بزرگ روابط عمومی در دادگاه ها برگزار می شود تا رأی دهندگان را در جایی که ترامپ از دست داده یا عملکرد کمتری داشته در مقابل شکل دادن به یک روایت بسیار بزرگتر که این انتخابات به اصطلاح تقلبی بوده است”.

Peter Baker and Lara Jakes c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.