دونالد ترامپ رئیس آژانس امنیت سایبری ایالات متحده کریستوفر کربس را که ادعای تقلب در رای دهندگان را رد کرد ، اخراج کرد

كربز اظهاراتی را تأیید كرد كه به صحت انتخابات آمریكا ختم می شود ، با گفته های ترامپ در مورد تقلب گسترده بدون ذکر نام رئیس جمهور

واشنگتن: رئیس جمهور دونالد ترامپ روز سه شنبه مدیر آژانس فدرال را که متعهد به اطمینان از انتخابات 2020 بود ، برکنار کرد.

ترامپ در توئیتی کریستوفر کربس را اخراج کرد و گفت بیانیه اخیر وی در دفاع از امنیت انتخابات “بسیار نادرست” است.

در حالی که ناگهانی ، اخراج به سختی تعجب آور بود. کربس ، مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های امنیتی ، طی هفته گذشته جریان بیانیه ها و توئیت هایی را ارائه داده است که گواهی بر صحت انتخابات است ، و با گفته های غلط ترامپ درباره کلاهبرداری گسترده بدون نام بردن نام رئیس جمهور ، کاملاً در تضاد است.

اخراج كربس ، منصوب ترامپ ، در حالی صورت می گیرد كه ترامپ از به رسمیت شناختن پیروزی رئیس جمهور منتخب دموكرات جو بایدن امتناع می ورزد و مقامات سطح بالا را وفادارانه نمی داند. وی وزیر دفاع مارك اسپر را در 9 نوامبر اخراج كرد ، بخشی از یك تحول گسترده تر كه وفاداران ترامپ را در مناصب ارشد پنتاگون قرار داد.

کربس ، مدیر سابق مایکروسافت ، آژانس معروف به CISA را از زمان ایجاد آن در پی دخالت روسیه در انتخابات 2016 تا انتخابات نوامبر اداره کرد. وی در حالیکه CISA تلاش های ایالتی فدرال و محلی را برای دفاع از سیستم های انتخاباتی در برابر دخالت های خارجی و داخلی انجام می داد ، ستایش دو حزب را به دست آورد.

کربس بارها و بارها در برابر ادعاهای دروغین مبنی بر آلوده بودن انتخابات عقب نشینی کرده است. اوایل روز سه شنبه ، او توئیتی با استناد به گزارشی به نقل از 59 کارشناس امنیت انتخابات گفت که هیچ شواهد معتبری از تقلب رایانه ای در نتیجه انتخابات 2020 وجود ندارد.

در اواخر روز ترامپ به توئیتر شلیک کرد. وی ادعاهای بی اساس در مورد رای گیری را تکرار کرد و نوشت: “بلافاصله موثر است ، کریس کربس به عنوان مدیر آژانس امنیت سایبری و آگاهی از زیرساخت منصوب شد”.

کربس ، از حساب شخصی خود در توییتر ، پاسخ داد: “خدمت شما مفتخر است. ما این کار را درست انجام دادیم. امروز ، فردا امن باشید”. وی با عبارت “محافظت از 2020” که شعار آژانس وی قبل از انتخابات بود بسته شد.

مقامات CISA و آژانس مادر آن ، وزارت امنیت داخلی ، هیچ اظهار نظری در این باره نکردند.

نماینده مردم آدام شیف ، د-کالیفرنیا ، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان ، ترامپ را به خاطر “تلافی جویی در برابر مدیر کربس و دیگر مقاماتی که وظیفه خود را انجام داده اند ، مورد آزار و اذیت قرار داد. شلیک کردن “

كربز حتی در هنگام ابراز اعتماد به نفس پیش از رای گیری در ماه نوامبر ، از مشخصات كمی برخوردار بود و پس از آن ، ادعاهای آلوده به شمارش كلاهبرداری را ناكام گذاشت. انکار تکذیب ترامپ از مولفه DHS قابل توجه بود ، که به دلیل همسو بودن با اهداف سیاسی رئیس جمهور مورد انتقاد قرار گرفته است.

CISA با صدور بیانیه هایی ادعا را مبنی بر اینکه تعداد زیادی از افراد مرده می توانند رأی دهند یا کسی می تواند نتایج را بدون شناسایی تغییر دهد ، رد کرد.

همچنین بیانیه ای از ائتلاف مقامات فدرال و ایالتی منتشر شد كه نتیجه می گیرد هیچ شواهدی مبنی بر خدشه دار شدن یا تغییر آرا در انتخابات 3 نوامبر وجود ندارد و این رأی مطمئن ترین رأی در تاریخ آمریکا است.

كربس از انتقاد مستقیم از رئیس جمهور پرهیز كرد و تلاش كرد تا بالاتر از منازعات سیاسی باقی بماند ، حتی اگر او تلاش كرد تا با اطلاعات نادرست رئیس جمهور و حامیانش مخالفت كند. وی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در آستانه انتخابات گفت: “این وظیفه ما نیست که واقعاً رئیس جمهور را بررسی کنیم.”

CISA با دولت و مقامات محلی که انتخابات ایالات متحده را اداره می کنند و همچنین شرکتهای خصوصی که تجهیزات رأی دادن را برای رسیدگی به امنیت سایبری و سایر تهدیدات تهیه می کنند ، در حالی که از اتاق کنترل در مقر خود در نزدیکی واشنگتن نظارت می کنند ، کار می کنند. این برنامه همچنین با صنعت و خدمات برای محافظت از پایگاه صنعتی کشور و شبکه برق در برابر تهدیدات کار می کند.

این آژانس از شهرت خوبی در میان حوزه انتخابیه اصلی خود – ایالت و مقامات محلی انتخاباتی که در زمان حمله سایبری تقریباً مداوم به مشاوره و خدمات آن اطمینان می کنند – و همچنین به کاپیتول هیل ، که نمایندگان مجلس اخیراً پیشنهاد افزایش بودجه سالانه خود را دارند ، برخوردار است. از حدود 2 میلیارد دلار

الکس پدیلا وزیر امور خارجه کالیفرنیا گفت که برکناری وی “نشانه ای نگران کننده برای دولت آمریکا” است.

پادیلا گفت: “كریس كربس شریك قابل دسترسی و قابل اعتمادی برای مقامات انتخاباتی در سراسر كشور و در سراسر حزب بوده است ، زیرا ما از سال 2016 دفاع سایبری خود را تقویت كرده ایم.” “زیرساخت های انتخابات ما به دلیل رهبرانی مانند کریس کربس و علی رغم اقدامات و دروغ هایی که از کاخ سفید به وجود آمده ، قوی تر شده است.”

در میان گزارش های اخیر مبنی بر ترس كربس مبنی بر اخراج وی ، نماینده بنی تامپسون ، رئیس كمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفته بود كه نگران است و متنی را برای مدیر ارسال كرد تا از او س ifال كند كه حال وی خوب نیست. دموکرات می سی سی پی گفت ، در واقع این پاسخ “فعلا” بود.

تامپسون گفت: “شرم آور است اگر فردی با استعداد خود ناگهان گیج شود.” “من یک استخوان پارتیزان در بدن او ندیده ام. او یک حرفه ای تمام عیار بوده است.”

نماینده جیم لانگوین ، یک دموکرات از رود آیلند که تمرکز خود را بر روی مسائل مربوط به امنیت سایبری قرار داده است ، از همکاران جمهوری خواه خود خواسته بود تا قبل از برکناری از سمت خود ، برای او ایستادگی کنند. لانگوین گفت: “كریس كربس و CISA تحت رهبری او بسیار خوب عمل كرده اند زیرا او و تیمش سرشان را پایین نگه داشته و كاری را كه وظیفه داشتند انجام دهند انجام داده اند و گرفتار سیاست های حزبی نشده اند.”

آژانس از ابتدای سنگلاخی ظهور کرد. درست قبل از ترک رئیس جمهور باراک اوباما ، ایالات متحده سیستم های انتخاباتی را به عنوان زیرساخت مهم امنیت ملی ، مانند سدها یا نیروگاه ها ، به عنوان یک نتیجه از دخالت روسیه ، که شامل نفوذ در سیستم های انتخابات ایالتی و همچنین اطلاعات غلط گسترده بود ، تعیین کرد.

برخی از مقامات انتخابات ایالتی و جمهوری خواهان ، که به دخالت فدرال در چمن خود مشکوک بودند ، با این تعیین مخالف بودند. انجمن ملی دبیران امور خارجه قطعنامه ای را در مخالفت با این اقدام در فوریه 2017 تصویب کرد. اما دولت ترامپ از این تعیین حمایت کرد و سرانجام مقامات ایالتی مشکوک از این کمک استقبال کردند.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.