دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا پرونده دو مهندس هندی-آمریکایی سیسکو را رد کرد

دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا پرونده دو مهندس هندی-آمریکایی سیسکو را رد کرد

اداره حقوق مدنی کالیفرنیا به طور داوطلبانه پرونده خود را مبنی بر تبعیض نژادی علیه دو مهندس سیسکو رد کرده است. AP

واشنگتن: دپارتمان حقوق مدنی کالیفرنیا (CRD) یک پرونده تبعیض نژادی علیه دو مهندس هندی الاصل Cisco – Sundar Iyer و Ramana Kompella را رد کرده است، در حالی که هنوز دعوای خود علیه غول فناوری دره سیلیکون را زنده نگه داشته است.

کنفرانس میانجیگری بین سیسکو و CRD هنوز هم قرار است در 2 می برگزار شود.

قضیه چی بود؟

دو ناظر سیسکو در دعوای دپارتمان متهم به تبعیض و آزار یک کارمند بر اساس کاست – تقسیم بندی افراد بر اساس تولد یا تبار بودند.

هفته گذشته دادگاه عالی سانتا کلارا این پرونده را رد کرده بود. کارمند متعلق به جامعه دالیت بود.

پرونده CRD که در ژوئیه 2020 بایگانی شد، در ایالات متحده و هند خبرساز شد.

در همین حال، شکایت کالیفرنیا علیه سیسکو، مدعی شد که مهندس دالیت دستمزد کمتر و فرصت‌های کمتری دریافت می‌کند و متهمان زمانی که او با “اقدامات غیرقانونی، بر خلاف نظم سنتی بین دالیت و کاست‌های بالاتر” مخالفت می‌کرد، از او تلافی کردند.

در این دادخواست آمده است که مهندس در یک تیم در مقر سیسکو در سن خوزه با هندی‌هایی کار می‌کرد که همگی در بزرگسالی به ایالات متحده مهاجرت کردند و همگی از طبقه بالایی بودند.

شکایت علیه سیسکو و مهندسان آن منجر به شروع جنبشی علیه تبعیض طبقاتی شد که توسط گروه هایی مانند آزمایشگاه برابری مستقر در اوکلند در کالیفرنیا رهبری می شد.

سوهاگ شوکلا گفت: رد داوطلبانه دپارتمان حقوق مدنی پرونده خود علیه این دو مهندس، توجیهی برای فعالانی است که این موضع را داشتند که “دولت حق ندارد به هندوها و آمریکایی های سرخپوست صرفاً به دلیل مذهب یا قومیت آنها اعمال نادرست نسبت دهد.” مدیر اجرایی بنیاد هندو آمریکایی

او گفت: «دو آمریکایی سرخپوست تقریباً سه سال کابوس تحقیقات پایان ناپذیر، شکار بی‌رحمانه جادوگران آنلاین و فرض گناه در رسانه‌ها را تحمل کردند.»

سپسموژی سونداراراجان، بنیانگذار و مدیر اجرایی Equality Labs، یک گروه حامی تحت رهبری دالیت، هفته گذشته گفت که این اقدام “هیچ چیزی را تغییر نمی دهد” از جمله این واقعیت که پرونده سیسکو “به بسیاری از دالیت ها شجاعت داده است تا با آنها همکاری کنند. داستان هایی در مورد تبعیض طبقاتی در آموزش، صنایع پزشکی و فناوری.

او گفت: «این یک ضرر نیست، بلکه پیشرفت است. “جامعه دالیت مدیون (مهندس) و وزارت حقوق شهروندی بخاطر داشتن شجاعت برای پیشبرد چنین پرونده تاریخی است.”

با ورودی های AP.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام