دیدار روسای بازرگانی آمریکا و چین در واشنگتن تایید کرد

دیدار روسای بازرگانی آمریکا و چین در واشنگتن تایید کرد

وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین در یک کنفرانس خبری در پکن، چین صحبت می کند. پرونده رویترز

وزارت بازرگانی چین روز پنجشنبه اعلام کرد وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین در جریان سفر خود به ایالات متحده با جینا ریموندو وزیر بازرگانی ایالات متحده و کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده دیدار خواهد کرد.

به گفته شو جوتینگ، سخنگوی وزارت بازرگانی چین، وانگ و ریموندو روز پنجشنبه در یک نشست معمول در پکن با یکدیگر ملاقات خواهند کرد.

به گزارش رویترز، این دیدار در واشنگتن برگزار خواهد شد و این اولین دیدار در سطح کابینه در پایتخت آمریکا بین مقامات آمریکایی و چینی دولت بایدن است.

مقالات مرتبط

ایالات متحده

قانونگذار ایالات متحده خواستار اقدام علیه شرکت چینی تراشه CXMT پس از Micron است

ایالات متحده

گزارش: آمریکا در سال 2022 به اکثر رژیم های خودکامه سلاح فروخت

وانگ برای نشست وزیران مسئول تجارت APEC 2023 که از پنجشنبه تا جمعه در دیترویت برگزار می شود، در ایالات متحده است و در آنجا با تای دیدار خواهد کرد.

شو گفت: «طرف چینی در مورد روابط چین و آمریکا و موضوعات مورد علاقه مشترک تبادل نظر خواهد کرد.

به گفته وزارت بازرگانی، وانگ روز دوشنبه با نمایندگان شرکت‌های آمریکایی در شانگهای از جمله جانسون و جانسون، 3M، داو، مرک و هانی‌ول ملاقات کرد و به آنها گفت: «چین به استقبال شرکت‌های تحت حمایت مالی آمریکا برای توسعه در چین ادامه خواهد داد. و به نتایج برد-برد دست یابیم».

چین روز یکشنبه تولیدکننده تراشه های آمریکایی Micron را یک خطر امنیت ملی اعلام کرد و این شرکت را از فروش تراشه های حافظه خود به صنایع کلیدی داخلی منع کرد.

این ممنوعیت به دنبال مجموعه‌ای از حملات به مشاوران آمریکایی فعال در چین صورت گرفت.

سفر وانگ به ایالات متحده پس از دیدار رهبران گروه هفت (G7) در هیروشیما انجام می شود که در آن جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و سایر رهبران گروه 7 چین را به دلیل “اجبار اقتصادی” مورد هدف قرار دادند و گفتند که آنها بدون “جداسازی” “ریسک را از بین خواهند برد”. از دومین اقتصاد بزرگ جهان در همه چیز، از چیپس گرفته تا مواد معدنی.

شو گفت: چین امیدوار است که گروه 7 از محدودیت های تجاری و سرمایه گذاری سوء استفاده نکند و در عین حال اعلام کند که به دنبال جدایی از این کشور نخواهد بود.

وانگ در این ماه با نیکلاس برنز سفیر ایالات متحده در چین در پکن ملاقات کرد، در حالی که گمانه زنی ها در مورد دیدار مقامات ارشد ایالات متحده پس از آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده در ماه فوریه پس از سرنگونی یک بالون جاسوسی چینی که بر فراز سایت های نظامی حساس پرواز کرد را به تعویق انداخت.

رایموندو و بلینکن، و همچنین جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، همگی برای بازدید از چین ابراز علاقه کرده اند.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام