دیگر برگ بیماری تقلبی وجود ندارد؟ ابزار جدید هوش مصنوعی می تواند از روی لحن صدای افراد متوجه شود که آیا افراد بیمار هستند یا خیر

دیگر برگ بیماری تقلبی وجود ندارد؟  ابزار جدید هوش مصنوعی می تواند از روی لحن صدای افراد متوجه شود که آیا افراد بیمار هستند یا خیر

تیمی از محققان هندی ابزار هوش مصنوعی ابداع کرده‌اند که ممکن است کارمندان عادی را برای جعل سرماخوردگی یا هر بیماری دیگر و گرفتن مرخصی پزشکی دشوار کند. ابزار جدید صدا را تجزیه و تحلیل می کند تا مشخص کند که آیا یک فرد واقعاً بیمار است یا نه.

از زمانی که محصولات فناوری مانند ChatGPT OpenAI، Bard Google و Bing AI جدید مایکروسافت توجه جهانیان را به خود جلب کردند، هوش مصنوعی موضوع بحث شهر بوده است.

مردم در حال کشف برنامه های کاربردی جدید برای هوش مصنوعی و تحقیق در مورد فناوری در حال تکامل در مقیاس وسیع هستند. ما شاهد توسعه انواع ابزارهایی هستیم که از قدرت هوش مصنوعی استفاده می کنند. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، چند محقق از هند ابزار هوش مصنوعی ساخته اند که می تواند با لحن صدای خود تشخیص دهد که آیا واقعاً بیمار است یا نه.

ابزار هوش مصنوعی جدید
به گزارش بیزینس اینسایدر، محققان موسسه ملی فناوری سردار والابهای در سورات الگوهای صدای 630 نفر را با موفقیت ارزیابی کردند. صد و یازده نفر از این افراد سرماخورده بودند. الگوهای گفتار در تلاش برای شناسایی افرادی که از سرماخوردگی رنج می‌برند مورد بررسی قرار گرفت.

در حالی که این ممکن است به افراد در تشخیص سرماخوردگی و اینکه آیا به دلیل عفونت ویروسی است یا یک سرماخوردگی معمولی کمک می کند، حداقل هنوز نمی توان از آن برای اهداف پزشکی استفاده کرد. در نتیجه، محققان امیدوارند که مدل هوش مصنوعی آنها به نوعی در برنامه‌های کاربردی شرکتی به کار گرفته شود.

بر اساس این مقاله، محققان همچنین از هارمونیک یا مطالعه الگوهای صوتی در گفتار انسان برای تشخیص وجود سرما در انسان استفاده کردند. به طور کلی، دامنه هارمونیک ها با افزایش فرکانس کاهش می یابد.

برنامه های کاربردی شرکتی
معنای اصلی آن این است که اگر ابزار هوش مصنوعی در یک محیط شرکتی مستقر شود، جایی که حضور و غیاب را مدیریت می کند و خارج می شود، ممکن است مشکلات جدی برای کارمندانی ایجاد کند که اغلب «در حال بیماری تلفن می کنند» و وانمود می کنند که «سرماخوردگی» (جعلی) دارند. زمانی که آنها کاملاً خوب هستند.

اگر این فناوری تبدیل به چیز بزرگ بعدی شود و منجر به تولید محصول جدید دیگری شود، ممکن است کارفرمایان بتوانند تشخیص دهند که چه کسی سرماخورده است و چه کسی نه.

علاوه بر این، فردی که از سرماخوردگی رنج می‌برد، ممکن است الگوی ناهمواری از آن نشان دهد. با تکیه بر همین پدیده، محققان از الگوریتم‌های یادگیری ماشینی برای تجزیه و تحلیل تفاوت‌های تقویتی افراد مختلف و شناسایی کسانی که سرماخورده بودند، استفاده کردند.

هدف پشت توسعه ابزار
بنابراین، چه چیزی الهام بخش محققان برای انجام این مطالعه شد؟ به گفته آنها، هدف اصلی این بود که بدون نیاز به مراجعه به پزشک، تشخیص دهد که فرد سرماخورده است یا خیر. با این حال، طبق داستان Business Insider، این مطالعه ممکن است برای شرکت‌هایی که می‌خواهند کارمندانی را که برای مرخصی گرفتن از کار تظاهر می‌کنند وانمود می‌کنند که حالشان خوب نیست، جالب باشد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام