رأی دهندگان زن برای پیروزی جو بایدن بسیار مهم هستند ، اما شکاف جنسیتی از سال 2016 تاکنون عمدتا بدون تغییر باقی مانده است

بسیاری منتظر انکار چشمگیر دونالد ترامپ با شکاف جنسیتی گسترده تر بودند. نتایج کمی پیچیده تر بود

واشنگتن: از رای دهنده ویرجینیا از مری هیز بپرسید چرا جو بایدن دونالد ترامپ را شکست داد و او دریغ نمی کند.

“زنان در این انتخابات پیروز شدند!” هیز ، 56 ساله ، مادر سه فرزند و حامی بایدن از لیسبورگ ، ویرجینیا می گوید. به طور خاص ، او اعتبار دو دسته از رای دهندگان را که خود نیز عضو آن است اعتبار می دهد: زنان سیاه پوست و زنان حومه. ترامپ از گروه دوم التماس کرده بود – بعضی از آنها با اشاره به آنها به عنوان “زنان خانه دار” از آنها بیگانه شده بود – که مانند او “لطفا ، لطفا” لطفا “. اما او گفت که این درخواست توخالی است.

هیز می گوید: “ما به آمریکا نشان دادیم كه زنان حومه متنوع هستند و مجموعه زیبایی از قومیت ، نژاد ، وضعیت تأهل ، مشاغل و بسیاری از مقوله های دیگر هستند.” “زنان حومه بسیج شدند و مصمم هستند كه ترامپ را از سمت خود بركنار كنند.” و ، او می گوید ، آنها موفق شدند.

تقریباً از همان لحظه ای که ترامپ سوگند ریاست جمهوری را گرفت ، این زنان بودند که چهره مقاومت بودند – با تعداد زیادی از کلاه های خود ، راهپیمایی می کردند و به موفقیت های دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای 2018 دامن می زدند.

بنابراین در سال 2020 ، سالی که زنان صدمین سالگرد اصلاحیه نوزدهم را تضمین کردند که حق رأی خود را تضمین می کنند ، بسیاری انتظار داشتند – و برخی نظرسنجی ها پیشنهاد می کند – انکار چشمگیر ترامپ با شکاف جنسیتی گسترده تر. نتایج کمی پیچیده تر بود.

هیز درست است که زنان برای پیروزی بایدن بسیار مهم بودند – به بیان ساده ، اگر فقط مردان رأی می دادند ، ترامپ پیروز می شد. به ویژه زنان سیاه پوست و زنان حومه شهر ستون های ائتلاف بایدن بودند. اما این انتخابات همچنین یادآوری قدرت جمهوری خواهان با سایر گروه های زنان بود.

به گفته ، ترامپ از مزیت متوسط ​​زنان سفیدپوست و سهم بسیار بیشتری از زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی برخوردار بود AP VoteCast، نظرسنجی از بیش از 110،000 رای دهنده. و علی رغم انتظارات برای گسترش شکاف جنسیتی که بسیار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است ، اما اساساً همان انتخابات قبلی ، از جمله سال 2016 بود.

در کنگره ، خبر مهم دستاوردهای قابل توجهی برای زنان جمهوریخواه بود و به طور کلی تعداد بی سابقه ای از زنان در 117th کنگره شرکت می کنند – حداقل 141 نفر ، از جمله 105 دموکرات و 36 جمهوریخواه ، بر اساس تعداد فعلی مرکز زنان آمریکا در سیاست در دانشگاه راتگرز

به طور کلی ، نتایج “یک هدف متحرک” است ، “دبی والش ، مدیر مرکز می گوید. او می گوید ، “اما” و در مجموع “سال خوبی بود” ، هم برای انتخاب نامزدهای زن از هر دو طرف و هم برای مشارکت زنان رأی دهنده. “و البته ، با انتخاب انتخابات یک سقف شیشه ای بزرگ شکسته شد. اولین معاون زن ، کمالا هریس.

AP VoteCast در حمایت از بایدن و هریس 9 درصد اختلاف بین زنان و مردان نشان داد: 55٪ از زنان و 46٪ از مردان. این در مقایسه با میان دوره های 2018 بدون تغییر بود ، زمانی که VoteCast 10 امتیاز شکاف جنسیتی پیدا کرد ، 58 درصد از زنان و 48 درصد مردان از دموکرات ها در مسابقات کنگره حمایت می کنند.

برخلاف برخی انتظارات ، سوزان جی کارول ، استاد علوم سیاسی و مطالعات زنان و جنسیت در راتگرز ، می گوید: “این یک شکاف جنسیتی بسیار متوسط ​​بود.”

طبق داده های مطالعات ملی انتخابات آمریکا ، شکاف جنسیتی در حمایت از نامزدهای دموکرات در 10 انتخابات ریاست جمهوری گذشته به طور متوسط ​​حدود 8 درصد بوده است.

کارول می گوید ، برای هر کسی که به دنبال انتخابات موج در هر دو طرف باشد ، “به سختی موج می زد”. با این وجود ، زنان جمهوری خواه در کنگره که مدتها از همتایان دموکرات خود عقب مانده اند ، دستاوردهای قابل توجهی داشته اند: حداقل 36 زن حزب جمهوریخواه در سال آینده در کنگره خدمت می کنند و آنها نمایندگی خود را در مجلس بیش از دو برابر کرده اند.

در میان زنان تازه انتخاب شده GOP که صندلی ها را ورق می زدند: استفانی بیس در اوکلاهما ، میشل فیشباخ در مینه سوتا ، یوت هرل در نیومکزیکو ، اشلی هینسون در آیووا ، کیم یانگ در کالیفرنیا ، نانسی میس در کارولینای جنوبی ، نیکول مالیوتاکیس در نیویورک ، ماریا الویرا سالازار در فلوریدا ، میشل استیل در کالیفرنیا.

والش از زنان جمهوری خواه می گوید: “این داستان این چرخه بوده است.” “آنها تمام زمین هایی را که در سال 2018 از دست داده اند تشکیل دادند.” با این وجود فاصله قابل توجهی با همکاران دموکرات آنها وجود دارد. حداقل 89 زن دموکرات در مجلس خدمت خواهند کرد.

الینور اسمال ، رهبر فمینیست ، می گوید که این یک موفقیت مهم است ، حتی اگر خودش با پلتفرم GOP موافق نباشد. اسمال ، رئیس اکثریت فمینیسم می گوید: “اگر قرار است به نیمی از کنگره برسیم ، مجبور خواهیم بود جمهوری خواهان و دموکرات های بیشتری داشته باشیم.”

اسمل اضافه می کند که شکاف جنسیتی ، اگرچه شاید کمتر از آنچه که انتظار داشت ، باشد ، اما در رقابت های ریاست جمهوری هنوز حیاتی بود. وی ، به ویژه حومه فیلادلفیا و پیتسبورگ در ایالت مهم پنسیلوانیا ، که بایدن برنده شد ، گفت: “این به بایدن و هریس در حمل حومه کمک کرد.”

VoteCast نشان داد که ترامپ بیدن را در میان زنان سفیدپوست به سختی شکست داد ، بیشتر به دلیل حمایت در مناطق روستایی و شهرهای کوچک. اما بایدن در حومه شهرها با زنان سلطه داشت و 59 درصد از 40 درصد ترامپ از گروهی را تشکیل می داد که حدود یک چهارم رای دهندگان را در سراسر کشور تشکیل می دهد. به گفته VoteCast ، بایدن در میان زنان سیاه پوست با 93٪ پیروزی نسبت به 6٪ ترامپ ، پیروز شد.

ترامپ در میان زنان سفیدپوست بدون مدرک دانشگاهی – 60 تا 39 درصد – به راحتی موفق شد ، در حالی که بایدن با همان اختلاف تقریبا زنان سفیدپوست را با مدرک دانشگاهی برنده شد.

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.