رئیس ایالت BJP ادعا می کند که “طالبانی شدن” در کارناتاکا آغاز شده است

رئیس ایالت BJP ادعا می کند که “طالبانی شدن” در کارناتاکا آغاز شده است

نالین کومار کاتیل، رئیس BJP کارناتاکا

نالین کومار کاتیل، رئیس BJP کارناتاکا، روز سه شنبه گفت، پس از پیروزی کنگره در انتخابات مجلس، «طالبان‌سازی» در کارناتاکا آغاز شده است و کسانی که به «فعالیت‌های ضد ملی» می‌پردازند، برای از بین بردن صلح «قیام می‌کنند».

او با اعضای خانواده کریشناپا، کارگر BJP که گفته می شود تا حد مرگ هک شده بود ملاقات کرد، در حالی که همسر و پسرش پس از اعتراض به ترکیدن ترقه در بیرون خانه خود در منطقه روستایی بنگالور در هوسکوته در روز یکشنبه در این حمله به شدت مجروح شدند.

یک نفر دستگیر شده است و تلاش برای دستگیری افراد دیگری که در این حمله دخیل بودند ادامه دارد.

مقالات مرتبط

کنگره

کنگره افزایش قیمت تحت BJP را برجسته می کند و از رای دهندگان کارناتاکا درخواست می کند تا دولت “موتور مشکل دار” را شکست دهند.

کنگره

انتخابات کارناتاکا: ده نکته مهم برای سیاست ملی پس از اجلاس کنگره در رای گیری مجلس

«طالبانیزاسیون آغاز شده است. کسانی که دست به فعالیت های ضد ملی می زنند قیام می کنند و صلح و هماهنگی را از بین می برند. این به این دلیل اتفاق می‌افتد که کنگره این نوع افراد را در خود جای داده و آنها را تبلیغ می‌کند. پس از این نشست، کتیل به خبرنگاران گفت، بنابراین، ما نمی‌توانیم انتظاری بهتر از کنگره داشته باشیم.

او با محکوم کردن این حادثه، ادعا کرد که تلاش هایی برای تبدیل شدن کارناتاکا به یک «مینی بیهار» صورت گرفته است.

«سیاست نفرت در ایالت جریان دارد. این پیامی را ارسال می کند که در صورت ادامه این دولت چه اتفاقی برای دولت خواهد افتاد. این نشانه آن است که “جنگل راج” در اینجا ایجاد خواهد شد.”

ما (BJP) آن را محکوم خواهیم کرد و با آن روبرو خواهیم شد. نیازی به وحشت کارگران ما نیست. ما با آن روبرو خواهیم شد و با آن مبارزه خواهیم کرد و پاسخی شایسته خواهیم داد. ما بیکار نخواهیم نشست.»

«جنگ قدرت در جریان است. همه (رهبران ارشد کنگره) در دهلی هستند تا تصمیم بگیرند که چه کسی باید وزیر ارشد بعدی باشد. کاتیل گفت که کارگران کنگره به هولیگانیسم خود در ایالت ادامه می دهند.

علاوه بر این، وی تاکید کرد که حوادث خشونت آمیز در یادگیر، شیواموگا، باتکال و برخی دیگر از مناطق ایالت (پس از اعلام نتایج انتخابات) رخ داده است.

اگر کنگره این موضوع را درک کند، خوب خواهد بود. من به افسران پلیس گفته ام. هنگام وقوع چنین حوادثی نباید سکوت کرد. شما باید همه کسانی را که پشت چنین حوادثی هستند دستگیر کنید.

کنگره با به دست آوردن 135 کرسی در مجلس 224 عضوی، BJP را از قدرت کنار زد. BJP 66 کرسی و Janata Dal (سکولار) به ریاست نخست وزیر سابق HD Deve Gowda 19 کرسی به دست آورد.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام