رئیس جمهور مورمو از 4 تا 9 ژوئن از سورینام، کوزوو بازدید می کند

رئیس جمهور مورمو از 4 تا 9 ژوئن از سورینام، کوزوو بازدید می کند

رئیس جمهور دروپادی مورمو Twitter/@ANI

رئیس جمهور دروپادی مورمو به منظور تقویت روابط دوجانبه هند با این دو کشور از روز یکشنبه یک سفر رسمی شش روزه به سورینام و صربستان خواهد داشت.

مورمو ابتدا از 4 تا 6 ژوئن به کشور سورینام آمریکای جنوبی می رود و پس از آن از 7 تا 9 ژوئن برای بازدید از کوزوو به اروپا سفر می کند.

ساوراب کومار، وزیر امور خارجه (شرق) در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور به دعوت چان سانتوخی، رئیس‌جمهور سورینام، از چهارم تا ششم ژوئن در یک سفر دولتی در سورینام خواهد بود. این اولین سفر دولتی او پس از تصدی پست ریاست جمهوری خواهد بود.

مقالات مرتبط

عالی

وکیل دادگاه عالی علیه کجریوال، خارگ به دلیل اظهارنظرهای “تحریک آمیز” در مورد رئیس جمهور مورمو شکایت کرد.

عالی

ساختمان جدید مجلس: مایواتی می گوید تحریم مخالفان غیرمنصفانه است

وی افزود: «این دیدار دارای اهمیت تاریخی است زیرا رئیس جمهور مهمان اصلی جشن 150 سالگرد ورود سرخپوستان به سورینام خواهد بود.»

رئیس جمهور را سادوی نیرانجان جیوتی، وزیر اتحادیه، وزیر و راما دوی، نماینده لوک سبها از پارلمان در این سفر همراهی می کنند.

رئیس جمهور مورمو در سورینام با همتای خود سانتوخی گفتگو خواهد کرد. رهبران دو کشور در تعدادی از فعالیت ها برای بزرگداشت ورود هندی ها به کشور شرکت خواهند کرد.

جالب اینجاست که دیدار مورمو از سورینام دقیقاً شش ماه پس از سفر سانتوخی به هند انجام می شود.

کومار گفت که جامعه هندی در سورینام به عنوان “پل زنده” بین دو کشور عمل می کند.

او گفت که این دیدار به روابط هند و سورینام شتاب تازه ای خواهد بخشید.

اغتشاشات در کوزوو بر بازدید شما تأثیری نخواهد گذاشت

رئیس جمهور مورمو اولین سفر خود به اروپا را با سفر به کوزوو به دعوت الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان رقم خواهد زد.

ورما گفت که یک هیئت تجاری 20 نفره به طور جداگانه از هند برای این بازدید وارد صربستان خواهد شد و شامل نمایندگانی از اتاق های صنعتی CII، FICCI و ASSOCHAM خواهد بود.

ما با صربستان همکاری گرم، دوستانه و نزدیک داریم. درک ما در مجامع چندجانبه و در مورد چندین موضوع با اهمیت جهانی مشابه بوده است.»

ورما در پاسخ به سوالی درباره ناآرامی های اخیر در کوزوو و اینکه آیا طرف هندی با توجه به دیدار رئیس جمهور نگران آن است، گفت که چنین نگرانی هایی وجود ندارد.

ما از ناآرامی های اخیر در کوزوو که در منتهی الیه جنوبی صربستان است، آگاه هستیم. ما در حال حاضر هیچ دلیلی نداریم که نگران باشیم که آن حوادث پیامدهایی بر سفر دولتی رئیس جمهور من داشته باشد و میزبان پیشنهاد دیگری به ما نداده است.»

وی گفت: «در مورد کوزوو، موضع ما کاملاً روشن و ثابت بوده است که اعلام استقلال کوزوو را به رسمیت نمی شناسیم. با این حال، ما همچنین معتقدیم که هرگونه اختلاف باید از طریق گفت‌وگو به صورت مسالمت‌آمیز حل شود.»

با ورودی های PTI

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را دنبال در فیس بوک، توییتر و اینستاگرام.