رئیس جمهور مکزیک از جاسوسی آمریکا پس از افشای اطلاعات انتقاد کرد

رئیس جمهور مکزیک از جاسوسی آمریکا پس از افشای اطلاعات انتقاد کرد

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک. رویترز

مکزیکو سیتی، مکزیک: در حالی که تنش‌های دیپلماتیک جدید بین همسایگان در نتیجه نشت اطلاعات به وجود آمد، رئیس‌جمهور مکزیک روز دوشنبه گفت که کشورش از استراق سمع آمریکا از آژانس‌های امنیتی خود حمایت نمی‌کند.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور در کنفرانس خبری روزانه خود گفت: «از اقدامات جاسوسی نمی توان برای یافتن آنچه که نهادهای امنیتی ما انجام می دهند و علاوه بر این، با گستاخی درز اطلاعات به واشنگتن پست استفاده کرد.

او به مقاله ای اشاره می کرد که در آخر هفته در روزنامه منتشر شد و به یک پرونده محرمانه ایالات متحده اشاره کرد که در مورد احتمال افزایش تنش بین اجزای مختلف نیروهای نظامی مکزیک هشدار می داد.

این روزنامه گزارش داد که بر اساس یک ارزیابی فوق محرمانه نظامی ایالات متحده، لوپز اوبرادور به احتمال زیاد وظایف بیشتری مانند فرماندهی بر تمام حریم هوایی کشور را به ارتش اعطا خواهد کرد که نیروی دریایی مکزیک را عصبانی کرده است.

به گزارش پست، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه اطلاعاتی که به عنوان بخشی از افشای قابل توجه اخیر داده های بسیار محرمانه ایالات متحده افشا شده است، بر اساس شنود یا شنود مقامات مکزیکی توسط ایالات متحده وجود ندارد.

علاوه بر این، لوپز اوبرادور تکرار کرد که مکزیک پس از دیدار با سفیر ایالات متحده، کن سالازار، نیروهای ضد مواد مخدر ایالات متحده را که در کشورش عمل می کنند را تحمل نخواهد کرد.

او گفت: «ما نمی‌توانیم عوامل خارجی در کشور ما وجود داشته باشند. نه. ما می توانیم اطلاعات را به اشتراک بگذاریم، اما این اعضای ارتش، نیروی دریایی و گارد ملی مکزیک هستند که می توانند مداخله کنند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که اداره مبارزه با مواد مخدر ایالات متحده (DEA) روز جمعه اعلام کرد که طی یک سال و نیم گذشته به کارتل بدنام سینالوآ نفوذ کرده و “دسترسی بی سابقه ای به بالاترین سطوح سازمان” داشته است.

وزارت دادگستری ایالات متحده اتهاماتی را علیه چهار پسر مرد زندانی مواد مخدر مکزیکی خواکین “ال چاپو” گوزمان و تامین کنندگان مواد شیمیایی چینی آنها در سرکوب شبکه های قاچاق فنتانیل اعلام کرد.

مکزیک قانون امنیت ملی خود را در سال 2021 اصلاح کرد تا عملیات عوامل خارجی را محدود کند.

این اقدام در بحبوحه مناقشه بر سر بازداشت وزیر دفاع سابق مکزیک توسط ایالات متحده صورت گرفت.

لوپز اوبرادور DEA را به جعل جنایات قاچاق مواد مخدر علیه سالوادور سینفوئگوس – یکی از چهره‌های کلیدی در دولت انریکه پنا نیتو، رئیس‌جمهور سابق 2012-2018 – متهم کرد و اتهامات بعداً لغو شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام