رئیس صندوق بین المللی پول گفت: بحث داخلی طولانی در مورد جنگ بدهی آمریکا برای اقتصاد جهانی “غیر ضروری” است

رئیس صندوق بین المللی پول گفت: بحث داخلی طولانی در مورد جنگ بدهی آمریکا برای اقتصاد جهانی “غیر ضروری” است

کریستالینا جورجیوا، مدیر عامل صندوق بین المللی پول (IMF). فایل AFP

کریستالینا جورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول، چهارشنبه گفت که بحث داخلی طولانی در مورد سقف بدهی آمریکا برای اقتصاد جهانی “غیرضروری” است اما باید حل شود.

جورجیوا همچنین به مجمع اقتصادی قطر گفت که بانک های مرکزی باید نرخ های بهره را بالا نگه دارند تا تورم را تحت کنترل داشته باشند، اما باید تا سال 2024 اوضاع بهبود یابد.

کشمکش بر سر محدودیت های استقراض ایالات متحده بین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و جمهوری خواهان مخالف، با نزدیک شدن به ضرب الاجل اوایل ژوئن، بازارهای بین المللی را به وحشت انداخته است.

مقالات مرتبط

چرا

چرا جو بایدن نمی خواهد از ناکازاکی برهنه شده آمریکا بازدید کند؟

چرا

نماینده آمریکا در هند می گوید کاهش زمان انتظار ویزا از اولویت های دولت جو بایدن است

برخی از جمهوری‌خواهان این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا برای جلوگیری از نکول پرهزینه، به توافق فوری با دولت آمریکا نیاز است.

جورجیوا با اشاره به رویارویی های گذشته ایالات متحده بر سر محدودیت هزینه ها گفت: «تاریخ به ما می گوید که ایالات متحده با این پیش فرض فرضی دست و پنجه نرم می کند.

در ساعت یازدهم، مشکل حل می‌شود و من مطمئن هستم که این نمایش را خواهیم دید.»

اما او افزود که درام واشنگتن “برای اقتصاد جهانی که در چنین عدم اطمینان بالایی قرار دارد غیر ضروری است”.

ما همیشه باید توجه داشته باشیم که خطر وجود دارد.”

جورجیوا گفت که تورم اصلی در بسیاری از کشورها به دلیل افزایش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی به اوج خود می‌رسد، اما تورم اصلی، عمدتاً به دلیل قیمت‌های بسیار سرسخت مواد غذایی است. هنوز آنطور که باید اصلاح نشده است.»

او گفت: «بانک‌های مرکزی باید مسیر خود را ادامه دهند، زیرا اگر نرخ‌های بهره را پیش از موعد بازگردانند، ممکن است تنش برای مدت طولانی‌تری به مشکلی برای رشد تبدیل شود.»

“نرخ های بهره بالا هستند، آنها برای مدت طولانی تری بالا خواهند ماند، اما ما انتظار داریم که در سال 2024، اوایل سال 2025، تصویر تغییر کند.”

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام