رئیس واگنر می گوید پنتاگون ترفند تبلیغاتی برای به تعویق انداختن حمله کی یف را فاش می کند و به اوکراین آسیبی نمی رساند

رئیس واگنر می گوید پنتاگون ترفند تبلیغاتی برای به تعویق انداختن حمله کی یف را فاش می کند و به اوکراین آسیبی نمی رساند

رئیس واگنر یوگنی پریگوژین. AP

دهلی نو: یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر روز جمعه گفت که اسناد افشا شده پنتاگون حاوی هیچ گونه افشای راهبردی نیست که می تواند برای کی یف مضر باشد و توجه رسانه ای که به آنها جلب شده باید تلاشی از سوی غرب برای به تعویق انداختن “حمله بهاری” مورد انتظار ارتش اوکراین باشد. “

پریگوژین در بیانیه ای که در رسانه های اجتماعی منتشر شد، گفت: «این اسناد به خودی خود هیچ گونه خطر استراتژیک ایجاد نمی کنند.

وی افزود: با این حال، این افشاگری به طور گسترده منتشر شد و بلافاصله پس از آن، اظهارات منابع نزدیک به پنتاگون در مورد لزوم به تعویق انداختن حمله اعلام شده برای 15 آوریل تا تابستان آغاز شد.

پریگوژین گفت که عضو 21 ساله گارد ملی هوایی که متهم به افشای اطلاعات است، ممکن است احمق یا فریبکار بوده باشد، اما “اگر این درز اتفاق نمی افتاد، مطمئناً اختراع می شد.”

وی تاکید کرد که هیچ چیز در خود اسناد خطری را برای ارتش اوکراین افزایش نمی دهد، در صورتی که این کشور تصمیم به انجام حمله مورد انتظار خود بگیرد.

پریگوژین گفت: «روشن است که عملیات نظامی در سمت اوکراین از نظر تاکتیکی توسط سربازان اوکراینی هدایت می شود، اما از نظر استراتژیک توسط ائتلاف غربی که توسط بریتانیا و ایالات متحده اداره می شود، هدایت می شود.

او غرب را متهم کرد که ارتش اوکراین را در یک «مکث چشمگیر»، پس از اینکه برای حمله جمع شده بود، به تعویق انداخت و حمله را به تعویق انداخت که ممکن است در واقع به اعتبار روسیه لطمه بزند، حتی با پیشروی نمادین در هر جبهه پیش از 9 می. ، سالگرد پیروزی بزرگ جنگ جهانی دوم بر آلمان نازی.

اوکراینی ها آماده حمله هستند. پریگوژین گفت: ما آماده هستیم تا ضربه را دفع کنیم.

«بدون مذاکره فقط یک نبرد شرافتمندانه و هر چه زودتر شروع شود، بهتر است.»

جک تکسیرا به دلیل افشای اسناد دستگیر شد

یک گارد ملی 21 ساله آمریکایی به نام جک تکسیرا روز پنجشنبه توسط اف بی آی به دلیل افشای اسناد محرمانه دفاعی آمریکا به صورت آنلاین دستگیر شد. مقامات ایالات متحده می گویند اسرار حساس دولتی در یک گروه چت بازی آنلاین فاش شده است.

به نظر می رسد اطلاعات فاش شده اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی ایالات متحده – برخی فوق محرمانه – است که تعدادی از آنها مربوط به جنگ جاری در اوکراین است.

برخلاف افشاگری‌های اخیر – از جمله اطلاعات افشا شده توسط اسنودن یا افشاگر سابق ارتش ایالات متحده، چلسی منینگ – به نظر می‌رسد فایل‌های افشا شده توسط Teixeira نسخه‌های سختی از مطالب توجیهی هستند.

پرونده های فاش شده همچنین حاوی اطلاعاتی درباره آمریکا و متحدانش از جمله اسرائیل، کره جنوبی و ترکیه است.

از زمان افشای اسناد، اطلاعات بسیار طبقه بندی شده در چندین پلت فرم رسانه های اجتماعی از جمله توییتر، فیس بوک و یوتیوب منتشر شد.

با این حال، Teixeira در ابتدا آنها را در Discord در گروه بازی آنلاین خود “Thug Shaker Central” انداخت. این اسناد زمانی که در انجمن های راست افراطی مانند 4Chan و گروه های چت طرفدار روسیه در تلگرام قرار گرفتند، توجه بیشتری به خود جلب کردند.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام