رئیس واگنر گزارشی را که وی پیشنهاد داده مواضع روسیه را به اوکراین افشا کند، رد کرد

رئیس واگنر گزارشی را که وی پیشنهاد داده مواضع روسیه را به اوکراین افشا کند، رد کرد

بنیانگذار گروه مزدور خصوصی واگنر یوگنی پریگوژین. رویترز

بر اساس یک گزارش، یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر روسیه، گزارش‌هایی مبنی بر اینکه وی پیشنهاد کرده است در صورت موافقت کیف با خروج از باخموت، مواضع نیروهای روسیه را به ارتش اوکراین افشا کند، رد کرد.

با توجه به الف Alarabiya News, پریگوژین در پیامی صوتی که توسط سرویس مطبوعاتی خود در تلگرام در روز دوشنبه منتشر شد، این اتهامات را “بیهوده” خواند و پیشنهاد کرد که ساکنان ناشناس حومه روبلیوکا مسکو که محل زندگی بسیاری از نخبگان تجاری و سیاسی است، حمله به او را سازماندهی می کنند.

پریگوژین همچنین ملاقات با کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در یک کشور آفریقایی ناشناس را تکذیب کرد و گفت که از زمان آغاز درگیری اوکراین در این قاره نبوده است و ایده تماس تلفنی با او را خنده دار به تصویر می کشد.

مقالات مرتبط

واگنر

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر، پیشنهاد کرد که مکان‌های سربازان روسیه را به اوکراین نشان دهد

واگنر

پس از خروج از تهدید، رئیس گروه واگنر می گوید وعده سلاح های بیشتری برای نبرد باخموت داده شده است

پیش از این با استناد به اسناد اطلاعاتی آمریکا، واشنگتن پست گزارش داد که پریگوژین به فرماندهان نظامی اوکراین پیشنهاد داده است که اطلاعاتی در مورد مواضع نیروهای روسی دریافت کند.

سربازان واگنر در خط مقدم حمله خونین روسیه برای تصرف شهر باخموت بوده اند.

بر اساس این گزارش، پریگوژین گفت که اگر فرماندهان اوکراین سربازان خود را از منطقه اطراف باخموت خارج کنند، او اطلاعاتی در مورد مواضع نیروهای روسیه به کیف خواهد داد که اوکراین می تواند از آنها برای حمله به آنها استفاده کند.

پریگوژین این پیشنهاد را به مخاطبین خود در اداره اطلاعات نظامی اوکراین که بر اساس اسناد اطلاعاتی آمریکا که قبلاً گزارش نشده بود در پلتفرم چت گروهی فاش شده بود، که در طول جنگ با آنها ارتباط محرمانه داشته است، رساند. اختلاف.

این روزنامه گفت که اوکراین این پیشنهاد را رد کرده است.

دشمنی پریگوژین با فرماندهان روسی

پریگوژین علناً با فرماندهان نظامی روسیه که به شدت مدعی است در تجهیز و تجهیز مجدد نیروهای او که حمایت حیاتی از تلاش های جنگی مسکو را فراهم کرده اند، ناکام بوده اند.

اما او همچنین متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است، که ممکن است پیشنهاد پریگوژین مبنی بر مبادله جان جنگجویان واگنر با سربازان روسی را به عنوان یک خیانت به حساب آورد.

سند فاش شده روشن نمی کند که پریگوژین پیشنهاد افشای کدام مواضع سربازان روسیه را داشته است.

در همین حال، الجزیره به نقل از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که واشنگتن پست گزارش “به نظر یک فریب است.”

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام