رافال در حالی که هند و فرانسه رزمایش های نظامی را آغاز می کنند، هیأت IAF را رهبری می کند

رافال در حالی که هند و فرانسه رزمایش های نظامی را آغاز می کنند، هیأت IAF را رهبری می کند

رزمایش Orion، یک مانور نظامی دوجانبه بین نیروی هوایی هند (IAF) و نیروی هوایی و فضایی فرانسه (FASF) در پایگاه هوایی مونت دو-مارسان فرانسه روز دوشنبه آغاز شد Image Couyrtesy PTI.

پاریس: هواپیمای جنگنده تازه خریداری شده رافال نیروی هوایی هند (IAF) اولین ماموریت خود را در سواحل خارجی با پرواز در کنار همتایان خود در نیروی هوایی و فضایی فرانسه (FASF) در طول تمرین Orion آغاز خواهد کرد.

رزمایش Orion، مانور نظامی دوجانبه بین نیروی هوایی هند (IAF) و نیروی هوایی و فضایی فرانسه (FASF) از روز دوشنبه در پایگاه هوایی مونت دو-مارسان فرانسه آغاز شد.

«فرانسه به گرمی از گروه IAF_MCC که از امروز در تمرین #Orion2023 شرکت خواهند کرد، استقبال می کند! امانوئل لنین، سفیر فرانسه در بیانیه‌ای در توییتر نوشت: جت‌های #رافال فرانسه و هند به زودی با هم در آسمان فرانسه پرواز خواهند کرد.

این رزمایش قرار است از 17 آوریل تا 5 مه انجام شود. گروه IAF شامل 8 هواپیما از جمله چهار رافال، دو C-17، دو ll-78 است. در مجموع 165 پرسنل نیز بخشی از هیئت نمایندگی IAF هستند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع، هواپیمای رافال نیروی هوایی ارتش آمریکا برای اولین بار از زمان دستیابی به آن در یک رزمایش نظامی خارج از کشور شرکت خواهد کرد.

علاوه بر IAF و FASF، نیروهای هوایی از آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، بریتانیا، اسپانیا و ایالات متحده نیز در این رزمایش چندجانبه پرواز خواهند کرد. در بیانیه وزارت دفاع افزوده شده است که شرکت در این رزمایش، فلسفه استخدام نیروی هوایی هند را با استفاده از بهترین شیوه های سایر نیروهای هوایی غنی تر می کند.

طبق گزارش ها، اوریون بزرگترین رزمایش چند ملیتی است که توسط نیروهای دفاعی فرانسه انجام شده است. مانورهای نظامی چندین بخش از نیروهای مسلح فرانسه از جمله ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی را به نمایش گذاشته اند. چندین کشور متحد با فرانسه مانند ایالات متحده و بریتانیا نیز در گذشته در این رزمایش شرکت کرده اند.

علاوه بر این، نیروی هوایی هند در تمرین Copeindia که از 10 آوریل در Kalaikunda، بنگال غربی آغاز می شود، شرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش ANI، این احتمال وجود دارد که برنامه تمرین و در دسترس بودن هواپیماهای جنگنده F-15 آمریکایی تغییر کند.

هواپیماهای جنگنده رافال جدیدترین هواپیماهای اضافه شده به نیروی هوایی هند (IAF) هستند. آنها به عنوان یکی از قدرتمندترین جت های جنگنده در خدمت هر نظامی در آسیا در نظر گرفته می شوند.

36 هواپیمای جنگنده رافال با نیروی هوایی هند (IAF) به طور کامل گنجانده شده اند و گزارش شده است که کمک قابل توجهی به افزایش آمادگی عملیاتی هند در برابر چین و پاکستان کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام