راهول گاندی با مالیکارجون خارگ ملاقات کرد و درباره تشکیل دولت بحث کرد

راهول گاندی با مالیکارجون خارگ ملاقات کرد و درباره تشکیل دولت بحث کرد

رهبر کنگره راهول گاندی

در بحبوحه مذاکرات جاری برای پست وزیر ارشد کارناتاکا، راهول گاندی، رهبر کنگره، روز سه‌شنبه با مالیکارجون خارگ، رئیس حزب ملاقات کرد و درباره تشکیل دولت در این ایالت جنوبی گفتگو کرد.

راهول گاندی از اقامتگاه خارگ بازدید کرد و تقریباً یک ساعت و نیم با رئیس کنگره جلسه ای پشت درهای بسته برگزار کرد. Randeep Surjewala دبیر کل کنگره که مسئول امور حزب در کارناتاکا است و دبیر کل (سازمان) AICC KC Venugopal نیز در این جلسه حضور داشتند.

خارگ پیش از این با رهبران حزب کارناتاکا و سه ناظر منصوب شده توسط وی برای نظارت بر نشست حزب قانونگذار کنگره که روز یکشنبه در بنگالورو برگزار شد، گفتگو کرد.

مقالات مرتبط

سازمان بهداشت جهانی

CM بعدی کارناتاکا چه کسی خواهد بود؟ احتمالات توضیح داده شد

سازمان بهداشت جهانی

انتخابات کارناتاکا 2023: چرا BJP باید در اپوزیسیون بنشیند اگر ایالت در 13 می مجلس آویزان را برگزار کند

ناظران نظر همه نمایندگان مجلس نمایندگان تازه منتخب را جویا شده بودند و همچنین در مورد انتخاب خود برای پست وزیر ارشد “رای گیری مخفی” برگزار کردند. ناظران پس از صحبت با MLAs حزب در کارناتاکا، یافته های گزارش خود را مورد بحث قرار دادند و دوشنبه شب آن را به خارگ تحویل دادند.

سیددارامایا و رئیس کنگره ایالتی، دی کی شیواکومار، نامزدهای پیشرو برای تصدی پست وزیر ارشد هستند و هر دو برای آن لابی می کنند.

در حالی که سیددارامایا، وزیر ارشد سابق در دهلی است، شیواکومار بعد از ظهر سه شنبه وارد پایتخت ملی شد. پس از ورود به فرودگاه دهلی، او با رسانه‌ها صحبت نکرد و با دست‌های بسته و انبوهی از سوالات خبرنگاران را ترک کرد.

شیواکومار پیشتر دیدار خود از پایتخت ملی در عصر دوشنبه را به دلیل مسائل بهداشتی لغو کرده بود و این گمانه زنی ها را تقویت کرد که همه چیز در حزب خوب نیست.

سیددارامایا و شیواکومار با خارگ رئیس حزب و همچنین با دیگر رهبران ارشد درباره تشکیل دولت در کارناتاکا گفتگو خواهند کرد. انتظار می رود هر دو رهبر همچنین با راهول گاندی، رئیس سابق حزب، دیدار کنند.

منابع گفتند که سونیا گاندی، رئیس سابق کنگره نیز در مورد انتخاب وزیر ارشد و تشکیل دولت در کارناتاکا با او مشورت خواهد شد.

نمایندگان تازه منتخب کنگره قبلاً قطعنامه‌ای را تصویب کرده‌اند که به رئیس حزب اجازه می‌دهد تا رهبر حزب قانونگذار کنگره را که وزیر ارشد خواهد بود، منصوب کند.

در انتخابات مجلس که به تازگی به پایان رسید، کنگره با 135 کرسی به پیروزی قاطع دست یافت در حالی که حزب حاکم BJP و نخست وزیر سابق اچ دی دیو گودا به رهبری جاناتا دال (سکولار) به ترتیب 66 و 19 کرسی را به دست آوردند.

(با ورودی های PTI)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام