راهول گاندی مسلمانان لیگ را “سکولار” می نامد، در اینجا 8 دلیل برای اینگونه نیست

راهول گاندی مسلمانان لیگ را “سکولار” می نامد، در اینجا 8 دلیل برای اینگونه نیست

راهول گاندی رهبر کنگره در واشنگتن دی سی، ایالات متحده آمریکا. Twitter/@INCIdia

تا آنجا که تاریخ پیش می رود، مسلم لیگ مسئول تقسیم هند بود، اما برای رهبر کنگره، راهول گاندی، حزب محمد علی جناح، بنیانگذار پاکستان، «سکولار» است.

اتحادیه مسلمانان اتحادیه هند که یک حزب ایالتی در کرالا است، متحد قدیمی UDF تحت رهبری کنگره در ایالت جنوبی است. گاندی در طی یک تعامل در باشگاه ملی مطبوعات در واشنگتن دی سی گفت هیچ چیز غیر سکولار در مورد مسلم لیگ وجود ندارد.

«لیگ مسلمین یک حزب کاملاً سکولار است. هیچ چیز غیر سکولار در مورد مسلم لیگ وجود ندارد. من فکر می کنم شخصی (که سوال را ارسال کرده) مسلمان لیگ را مطالعه نکرده است.

مقالات مرتبط

راهول

راهول گاندی هرگز تصور نمی کرد که عضویت لوک سبها را به دلیل افترا در پرونده نام خانوادگی “Modi” از دست بدهد.

راهول

راهول گاندی دوباره به پای خود شلیک کرد، مسلمانان هندی در شرایطی مشابه دالیت ها در دهه 80 زمانی که کنگ در قدرت بود.

راهول گاندی “بد”

حزب بهاراتیا جاناتا (BJP) به اظهارات مسلم لیگ گاندی با آمیت مالویا از حزب واکنش نشان داد و آن را «اجبار رهبر کنگره برای ماندن در ویاناد» خواند.

گاندی پیش از از دست دادن عضویت پس از محکومیت خود در پرونده نام خانوادگی مودی در سال 2019 – در مارس 2023، نماینده لوک سبها از Wayanad بود.

به گفته راهول گاندی، حزب مسلم لیگ جناح، حزبی که مسئولیت تقسیم هند را بر عهده دارد، یک حزب «سکولار» است.

او در ادامه گفت: “راهول گاندی، اگرچه ضعیف خوانده شده است، اما در اینجا به سادگی نابخردانه و شیطانی است.”

مسلم لیگ و ریشه های آن در لیگ مسلمان سراسر هند

اتحادیه مسلمانان سراسر هند (AIML)، که عموماً به عنوان اتحادیه مسلمانان شناخته می شود، در 30 دسامبر 1906 در داکا، هند بریتانیا (اکنون در بنگلادش) تأسیس شد.

AIML به عنوان سازمان سیاسی رقیب کنگره ملی هند (INC) تأسیس شد و هدف آن حمایت از منافع مسلمانان هند در آن زمان بود.

در سال 1913، جناح به عضویت اتحاد مسلمانان درآمد. در ابتدا، هدف لیگ آموزش دانشجویان برای کار برای راج بریتانیا بود، اما آنها به زودی به یک گروه سیاسی تبدیل شدند و شروع به ابراز اتحاد در هند مستقل کردند. آنها حتی اظهار نگرانی کردند که هندوها که بیشتر جمعیت را تشکیل می دهند، بر کشور حکومت کنند.

اتحادیه معتقد بود که مسلمانان در معرض تبعیض قرار دارند و از این رو انگیزه اصلی آنها این بود که مسائل و نیازهای جوامع مسلمان را به دولت انگلیس منتقل کنند و این نیازها را برآورده سازند.

در آن زمان مسلمانان هند می خواستند از طریق AIML وفاداری و حمایت خود را از دولت بریتانیا نشان دهند.

آنها همچنین شروع به کار در زمینه تأمین حقوق مسلمانان برای افراد جامعه از جمله دسترسی آنها به حقوق برابر برای تحصیل و استخدام در دولت کردند. از طریق این روش ها بود که مسلمانان لیگ کارزار تجزیه هند بریتانیا را به کشورهای مسلمان و هندو انجام داد.

پس از آن بود که دولت بریتانیا استراتژی «تفرقه بینداز و حکومت کن» را علیه هندوها و مسلمانان اجرا کرد.

رابطه مسلمانان لیگ و AIML

گفته می شود که اتحادیه مسلمانان هند کرالا (IUML) که پس از استقلال هند متولد شد، شاخه ای از AIML است.

اندکی پس از تقسیم در سال 1947، AIML، که جنبش برای پاکستان را رهبری می کرد، منحل شد. طی چند ماه آینده، حزب جناح توسط مسلم لیگ در غرب پاکستان و حزب مسلم لیگ عوامی در پاکستان شرقی جانشین شد.

همچنین بخوانید: سازمان دیده بان: راهول گاندی پس از اعلام «سکولار» مسلم لیگ، از متهمان جاسوسی دفاع می کند. BJP او را “خطرناک” می خواند

در هند مستقل، AIML توسط IUML جانشین شد. این حزب بر اساس قانون اساسی هند در انتخابات شرکت کرد و همیشه در لوک سبها حضور دائمی داشته است.

IUML با داشتن قدرت قوی در کرالا، واحدی در تامیل نادو نیز دارد. مدتهاست که توسط کمیسیون انتخابات هند به عنوان یک حزب ایالتی در کرالا به رسمیت شناخته شده است.

8 دلیل برای اینکه مسلم لیگ یک حزب سکولار نیست

1 – قطعنامه پاکستان به قطعنامه 1940 لاهور نیز معروف است که خواستار تقسیم هند بر اساس خطوط مذهبی شد.

2- روز اقدام مستقیم در بنگال تقسیم نشده در آن زمان در 16 اوت 1946 که هندوها را هدف قرار داد و به شورش های تقسیمی گسترده در سراسر کشور منجر شد.

3- تجزیه هند

4- حزب با هدف پیشبرد منافع مسلمانان هند بریتانیایی سابق تأسیس شد. هیچ گاه ادعا نکرد که نماینده جوامع دیگر یا متعلق به ادیان دیگری غیر از اسلام است

5- یکی از اولین کارهایی که رهبران مسلم لیگ پس از تأسیس حزب در داکا در سال 1906 انجام دادند، ملاقات با لرد مینتو نایب السلطنه وقت هند بریتانیا با هدف تأمین منافع مسلمانان در شبه قاره هند بود.

6- اتحادیه مسلمانان “نظریه دو ملت” را ترویج کرد که منجر به تقسیم هند بریتانیا به هند و پاکستان شد.

7- از زمان تأسیس، اتحادیه مسلمانان هند مسلمانان را تشویق کرده است که به جای شناسایی با سرزمینی که در آن متولد شده اند، به خود به عنوان اعضای یک «امت» یا جامعه جهانی اسلامی نگاه کنند. این امر به بحران هویت در میان بسیاری از پاکستانی های امروزی منجر شده است

8- از همان روزهای اولیه، مسلم لیگ شکاف فزاینده بین مسلمانان و جوامع دیگر را ترویج داده بود که منجر به یک سری شورش های جمعی در سراسر کشور در دهه های 1920 و 1930 شد. برخی از برجسته‌ترین شورش‌ها در اوتار پرادش – که در آن زمان به عنوان استان متحد شناخته می‌شد – سند و بنگال تقسیم نشده قبلی رخ داد.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام