راهپیمایی MAGA در واشنگتن: طرفداران دونالد ترامپ با فرارسیدن شب با ضد معترضان درگیر می شوند

در حالی که دو گروه در طول شب در خیابان ها با هم درگیر بودند ، 20 دستگیر از جمله چهار مورد به اتهام اسلحه انجام شد. یک نفر چاقو خورده بود ، اما اواخر روز شنبه وضعیت وی مشخص نبود

هزاران هوادار رئیس جمهور دونالد ترامپ که به نتیجه انتخابات اعتراض داشتند روز شنبه در واشنگتن تجمع کردند و در یک روز تظاهرات منظم که به مرور خشونت انجامید ، بازدید کوتاهی از رئیس جمهور خود داشتند.

همزمان با درگیری معترضین و طرفداران ترامپ در خیابانها در طول شب ، پلیس 20 مورد دستگیری از جمله چهار مورد به اتهام اسلحه را گرفت. یک نفر چاقو خورده بود ، اما اواخر روز شنبه وضعیت وی مشخص نبود.

در بیشتر روزها ، اگر سر و صدا بود ، جمعیت تحت کنترل بود و بسیاری وقتی رئیس جمهور را با اتومبیل خود رد می کردند ، با کف زدن و تشویق رئیس جمهور را به استقبال می آوردند و از پنجره حرکت می کردند وقتی که او به سمت باشگاه گلف اختصاصی خود در استرلینگ ، ویرجینیا می رفت. .

در اوایل بعد از ظهر ، تظاهرکنندگان چندین بلوک را در اطراف میدان آزادی (Plaza Plaza) اجرا کردند.

در توئیتر ، کیلی مک انانی ، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید ، ارزیابی اغراق آمیز از این رویداد را موسوم به راهپیمایی MAGON MAGA ارائه داد و ادعا کرد که 1 میلیون طرفدار شرکت کرده اند.

گزارش های موجود حاکی از آن است که تخمین او به شدت متورم شده است.

یک افسر پلیس که در نزدیکی Freedom Plaza در خیابان های 13 و G مستقر بود ، گفت: “مثل چهارم ژوئیه یا هر چیز دیگری نیست.” او از دادن نام خودداری کرد زیرا مجاز به صحبت با رسانه های خبری نبود. “اما بله ،” آنجا جمعیت زیادی وجود دارد. “

حتی اگر تعداد آنها کم باشد ، جمعیت از اشتیاق نسبت به رئیس جمهور و خشم از گلایه های او در طی چهار سال گذشته بی بهره نبودند.

زنائیدا اوچوآ ، 46 ساله ، ساکن ویرجینیا ، اصالتاً اهل آریزونا ، گفت که “از کودکی ترامپ را دنبال می کرد.”

اوچوا گفت: “او كامل نیست” ، وی افزود كه او تا حدی به دلیل سیاست های مهاجرتی ترامپ حمایت كرد.

سفر کوتاه ترامپ در روز شنبه یک روز پس از فراخوان دو ایالت آخر انتخابات صورت گرفت. جو بایدن رئیس جمهور منتخب جورجیا را با کسب 306 رأی انتخاباتی به پیروزی رساند – همان رقمی که ترامپ در سال 2016 برنده شد و آن را ناامید کننده اعلام کرد – و ترامپ کارولینای شمالی را با کسب 232 رأی انتخاباتی برنده شد.

ترامپ از پذیرفتن مسابقه به بایدن امتناع ورزیده است ، و همچنان به دروغ تأکید می کند که اگر آنچه را که ادعا می کرد بی نظمی گسترده رای دهندگان نبود ، برنده می شد (در واقع مقامات عالی انتخابات در سراسر کشور گفته اند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب یا سایر بی نظمی ها در نتیجه نقش داشتند.)

علاوه بر راهپیمایی میلیونی MAGA ، تظاهرات اعتقادپذیران ترامپ در واشنگتن در روز شنبه شامل تظاهرات Stop the Steal و مراسم زنان برای ترامپ بود.

حامیان رئیس جمهور برای شرکت در سراسر کشور به این کشور سفر کردند.

راشل ویلیامز ، کارگر شهرستان از جاسپر ، آلاباما ، که ساعت 5:30 صبح جمعه با سه دوست برای شرکت در راهپیمایی در واشنگتن سوار ماشین شد ، گفت: “من از من دور شده ام.” “من دلگرم هستم که آمریکا قرار نیست فقط دراز بکشد.”

ویلیامز گفت هیچ تقلبی در شهرستان وی صورت نگرفته است – وی رأی دهندگان را به عنوان بخشی از شغل خود ثبت نام می کند – اما نسبت به نتایج انتخابات ابراز تردید کرد و اظهار داشت که ممکن است در جاهای دیگر تقلب صورت گرفته باشد. گروهی از مقامات انتخابات فدرال ، ایالتی و محلی در این هفته با صراحت اعلام كردند كه انتخابات “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریكا بود” و “هیچ مدرکی” وجود ندارد که سیستم رای دهی به خطر بیفتد.

نزدیک به ظهر ، تظاهرکنندگان شروع به راهپیمایی به سمت پایتخت کردند ، بیش از یک ساعت از خیابان پنسیلوانیا عبور کردند و دوباره در منطقه اطراف ساختمان کاپیتول و خارج از دادگاه عالی تجمع کردند.

آنتونی کاباسا ، 33 ساله ، پرچمی را که روی آن نوشته شده بود “سرکش” ، گفت: “ما می خواهیم ترامپ بداند که ما همه کارهایی که او انجام داد ، خصوصاً برای مردم اسپانیایی تبار را دوست داریم.

کاباسا ، که از لس آنجلس پرواز کرده بود ، گفت: “او ما را از خواب بیدار کرد.” “خواه چپ باشید یا راست ، او افراد زیادی را از خواب بیدار کرد.”

در اواخر روز ، هنگامی که بسیاری از طرفداران ترامپ به سمت یونیون ایستگاه سرازیر شدند ، بیش از 40 مرد که خود را به عنوان اعضای پسران مغرور ، یک سازمان افراطی معرفی کردند ، شروع به بازگشت به سمت Freedom Plaza کردند. این مردان ، زرد و سیاه پوشیده ، مشت های خود را در هوا پمپاژ کرده و شعارهای “ترامپ 2020” را سر دادند. برخی جلیقه های بالستیک به تن داشتند.

همانطور که شب شروع شد ، فیلم ها در شبکه های اجتماعی نشان می داد که مشت مشت در می گیرد ، پلیس سعی می کند با تشکیل موانع با دوچرخه خود ، گروه ها را از هم دور کند و معترضین در نزدیکی Freedom Plaza ، جایی که مردم آتش های کوچکی برافروختند ، در حال جمع شدن بودند.

عصر ، در رستوران PJ کلارک در نزدیکی کاخ سفید ، معترضین معترض با پرتاب بطری و آتش بازی به سمت گروهی از طرفداران ترامپ ، یک امروز ایالات متحده آمریکا خبرنگار گفت

اندکی قبل از ساعت 9 شب ، گروهی از طرفداران ترامپ در بیرون از هتلی در فاصله کمتر از یک مایلی کاخ سفید گفتند که درگیری بین طرفداران ترامپ و دیگران که آنها آنتیفا توصیف کرده اند درگرفته است.

گزارش های خبری حاکی از ضربات چاقو یک نفر بود و اندکی پس از حادثه افسران پلیس در محل گفتند که نمی توانند شدت جراحات را تأیید کنند.

برخی از طرفداران ترامپ که در بیرون هتل Embassy Suites ایستاده بودند ، گفتند که این دو گروه در گوشه خیابان 10 و خیابان نیویورک در شمال غربی واشنگتن به هم نزدیک شده اند. آنها گفتند که پس از مداخله پلیس ، غوغا به سرعت شکسته شد.

دیمن کورتنی ، 24 ساله ، از طرفداران ترامپ از تنسی ، گفت: “شما می توانید شدت را احساس کنید.” “این اعصاب خردکن بود.”

صدها نفر از طرفداران ترامپ پرچم بزرگی را به نام “Blue Lives Matter” که روی آن عبارت “ترامپ” و “قانون و نظم” نقش بسته بود ، حمل کردند. لحظات تنش یک تظاهرات کاملاً مسالمت آمیز را نقطه گذاری کرد.

کمی قبل از نیمه شب ، این گروه از کنار Black Lives Matter Plaza در نزدیکی کاخ سفید عبور کردند ، در حالی که دیگر طرفداران ترامپ قبل از اینکه آنها را زیر پا بگذارند ، چندین ساختمان Black Lights Matters را از داخل ساختمان خارج کردند. پلیس به سرعت گروه را متفرق کرد ، و تعدادی از طرفداران ترامپ را عصبانی کرد ، آنها با سر دادن افسران و “ترسو” خواندن آنها.

تریسی گاردنر ، 54 ساله ، از ایالت نیویورک ، گفت که تظاهرات شبانه برای ارسال پیام این است که ترامپ “هنوز رئیس جمهور ما است”. وی گفت كه وی معتقد است ترامپ در انتخابات مجدد پیروز خواهد شد ، و افزود كه هر گونه ضرر را می توان به گردن رسانه های خبری انداخت. “اخبار فاکس فروخته شد. “او با اشاره به تصمیم این شبکه برای تماس با آریزونا برای بایدن شب انتخابات گفت.

Pranshu Verma، Zolan Kanno-Youngs، Sabrina Tavernise، Zach Montague، Allyson Waller and Maggie Haberman c.2020 The New York Times Company

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.