رای گیری در حال انجام است؛ رای دهندگان جوان خواستار تغییر در پادشاهی تحت سلطه نظامیان هستند

رای گیری در حال انجام است؛  رای دهندگان جوان خواستار تغییر در پادشاهی تحت سلطه نظامیان هستند

در میان تدابیر شدید امنیتی، رأی‌گیری برای انتخابات سراسری تایلند از روز یکشنبه آغاز شد، زیرا احزاب اپوزیسیون احتمالاً پس از تقریباً یک دهه قدرت، دولت نخست‌وزیر تحت حمایت ارتش، پرایوت چان او-چا را شکست خواهند داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که رای گیری در ساعت 8:00 صبح (0100 GMT) پس از یک کمپین که به عنوان درگیری بین نسل جوان مشتاق تغییر و تشکیلات سنت گرا و سلطنت طلب انجام شد، آغاز شد.

حزب اصلی اپوزیسیون Pheu Thai، با دختر تاکسین شیناواترا، نخست‌وزیر میلیاردر سابق، در نظرسنجی نهایی پیشتاز بود.

مقالات مرتبط

بچه به دنیا آمد، او اکنون قصد دارد نقش نخست وزیر تایلند را برعهده بگیرد: Paetongtarn Shinawatra کیست؟

عزیزم

تایلند امروز رای می دهد: آیا می تواند سلطه سلطنت را بر قدرت بشکند؟

اما در پادشاهی که پیروزی در صندوق‌های رای اغلب با کودتا و دستورات دادگاه تسخیر شده است، این نگرانی وجود دارد که ارتش بخواهد به آن بچسبد و چشم‌انداز بی‌ثباتی تازه را افزایش دهد.

در راهپیمایی پایانی فیو تای در روز جمعه، نامزد اصلی پائونگ‌ترن شیناواترا به جمعیت خشمگین 10000 نفری گفت که یکشنبه یک روز تاریخی خواهد بود که در آن تایلند از حکومت حکومت نظامی به حکومت دموکراتیک تغییر خواهد کرد.

رای گیری از ساعت 8 صبح (01:00 به وقت گرینویچ) در 95000 شعبه اخذ رای پراکنده از کوهستان های سرسبز جنگلی شمال تا شن های حیرت انگیز سواحل جنوبی آغاز شد.

مشارکت 90 درصدی در دور اولیه رای گیری یکشنبه گذشته نشان می دهد که رای دهندگانی که به دنبال تغییر هستند، اما اپوزیسیون به لطف قانون اساسی 2017 که توسط حکومت نظامی نوشته شده، با نبرد سختی برای تامین قدرت روبرو است.

نخست‌وزیر جدید به طور مشترک توسط 500 نماینده منتخب و 250 عضو سنا که توسط حکومت پرایوت منصوب شده‌اند انتخاب می‌شود – به نفع ارتش.

در آخرین انتخابات جنجالی در سال 2019، پرایوت از حمایت سنا استفاده کرد تا در راس یک ائتلاف پیچیده چند حزبی، نخست وزیر شود.

(با ورودی های AFP)

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام