رهبران با آغاز روند معرفی رئیس جدید قاضی موافقت کردند

رهبران با آغاز روند معرفی رئیس جدید قاضی موافقت کردند

تصویر نمایشی اخبار18

دهلی نو: رهبران ارشد سه حزب سیاسی بزرگ در نپال با معرفی یک قاضی جدید از طریق جلسه شورای قانون اساسی موافقت کردند. این موقعیت در 14 ماه گذشته خالی بوده است.

بر اساس گزارشی در پست کاتماندوائتلاف هنوز به حل و فصل اختلافات موجود بر سر ترکیب کمیته استماع پارلمانی که تصویب آن برای انتصاب رئیس جدید قاضی ضروری است، رسیدگی نکرده است. کمیته پارلمانی به دلیل اختلافات هنوز تشکیل نشده است.

در همین حال، پوشپا کمال دهال، نخست وزیر نپال، نشست شورا را در 21 آوریل فراخوانده است.

ائتلاف 10 حزبی حاکم نپال به رهبری نخست وزیر پوشپا کمال دهال ‘پراچاندا’ در اوایل آوریل برنامه حداقل مشترک خود را اعلام کرد که می گوید دولت سیاست خارجی مستقل و متعادلی را برای رفاه مردم و منافع ملی اتخاذ خواهد کرد.

این سند همچنین در مورد حل و فصل مسائل مرزی باقیمانده با هند مانند موارد مربوط به کالاپانی، لیپولک و لیمپیادورا از طریق کانال های دیپلماتیک صحبت می کند.

وزیر ارتباطات، اطلاعات و فناوری و سخنگوی دولت، رخا شارما، برنامه حداقل مشترک (CMP) را در رویدادی که در سینگادوربار، کاتماندو برگزار شد، رونمایی کرد.

داهال در ماه مارس رأی اعتماد پارلمان را به دست آورد و تا زمانی که از حمایت شرکای جدید خود در ائتلاف برخوردار است به کار خود ادامه دهد.

پوشپا کمال دهال، نخست وزیر، 172 رای به دست آورد و 89 نماینده در مجلس نمایندگان، مجلس سفلی پارلمان، علیه وی رای دادند.

دهال در ماه دسامبر پس از انتخاباتی که یک ماه پیش از آن برنده مشخصی نداشت، نخست وزیر شد.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام