رهبران دموکرات ایالات متحده با انتقاد از اعلام خروج نیروهای دونالد ترامپ از افغانستان ، عراق

“تا 15 ژانویه ، 2021 ، تعداد نیروهای ما در افغانستان 2500 سرباز خواهد بود. اندازه نیروهای ما در عراق نیز در همان تاریخ 2500 خواهد بود. ”

واشنگتن: ایالات متحده اعلام کرده است که تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان و عراق را تا 15 ژانویه سال آینده به 2500 نفر کاهش دهد ، که واکنش تند قانونگذاران با نفوذ را در آن طرف گذراند.

تصمیمی که روز سه شنبه كریستوفر سی میلر ، سرپرست وزیر دفاع آمریكا اعلام كرد ، در راستای وعده مبارزات انتخاباتی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور فعلی ، برای به نتیجه رساندن موفقیت آمیز و مسئولیت پذیرانه جنگ ها در افغانستان و عراق و بازگرداندن اعضای خدمات به خانه است.

این اقدام بلافاصله با مخالفت جو بایدن ، رئیس حزب منتخب دموکراتیک روبرو شد ، که نمایندگان مجلس آن را تهدیدی برای امنیت ملی توصیف کردند. چندین قانونگذار جمهوری خواه نیز با این اقدام مخالفت کردند.

“من رسماً اعلام می کنم که دستورات رئیس جمهور ترامپ را برای ادامه تغییر موقعیت نیروهای خود از این دو کشور اجرا خواهیم کرد. تا 15 ژانویه ، 2021 ، تعداد نیروهای ما در افغانستان 2500 سرباز خواهد بود. اندازه نیروهای ما در عراق نیز در همان تاریخ 2500 خواهد بود. “میلر طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت ، این با برنامه های تعیین شده و اهداف استراتژیک دولت ترامپ مطابقت دارد.

ایالات متحده در حال حاضر اندکی بیش از 4500 سرباز در افغانستان دارد.

رابرت اوبراین ، مشاور امنیت ملی در یک تعامل کوتاه با خبرنگاران در کاخ سفید گفت که نیروهای باقی مانده از دیپلمات ها و امکانات آمریکا دفاع می کنند.

وی گفت: “تا ماه مه ، رئیس جمهور ترامپ امیدوار است که آنها با خیال راحت و به طور کامل به خانه بیایند.”

میلر گفت که این تصمیم رئیس جمهور مبتنی بر تعامل مداوم با کابینه امنیت ملی وی طی چند ماه گذشته است ، از جمله گفتگوهای مداوم با او و همکارانش در سراسر دولت ایالات متحده.

تیم انتقالی بایدن و کمال هریس معاون منتخب رئیس جمهور بلافاصله به سوالی درباره اعلامیه خروج نیروهای خود از افغانستان پاسخ ندادند. با این وجود قانون گذاران برجسته دموکرات خیلی سریع آن را مورد انتقاد قرار دادند.

چاک شومر ، رهبر اقلیت سنا ، به خبرنگاران در تپه کاپیتول گفت: “سیاست ترامپ بسیار ناهنجار بوده است ، تقریباً مبتنی بر هوی و هوس ، چه اتفاقی می افتد که رئیس جمهور هر روز از رختخواب بیرون می زند و چگونه احساس می کند.”

سناتور تامی داکورث گفت که این روش نادرستی است ، زیرا مقدار زیادی سخت افزار نظامی آمریکایی را برای استفاده از طالبان به جا خواهد گذاشت.

میچ مک کانل رهبر اکثریت مجلس سنا به خبرنگاران گفت که در ماه های آینده بسیار مهم است که هیچ گونه تغییر زمین لرزه ای در دفاع و سیاست خارجی ایجاد نکنید.

وی گفت: “سقوط چشمگیر در افغانستان یا عراق اشتباه خواهد بود.”

میت رامنی ، سناتور جمهوری خواه ، از دولت ترامپ خواست تا در این تصمیم “با انگیزه سیاسی” تجدید نظر کرده و از بدتر شدن چالش های امنیت ملی آمریکا جلوگیری کند.

“در افغانستان ، اگر ما می خواهیم با بحث صلح با طالبان به جلو برویم ، من فکر می کنم که باید حضور داشته باشیم. و اگر ما می خواهیم در اجرای توافقنامه صلح که شامل طالبان است ، شانس داشته باشیم ، باید حضور داشته باشیم. “سناتور روی بلانت گفت.

سناتور جیم اینهوفه ، رئیس کمیته خدمات مسلح سنا ، گفت که مشتاقانه منتظر دریافت جزییات جزئیات مربوط به این طرح از طرف پنتاگون و فرمانده زمینی است.

وی گفت: “در حالی که وضعیت افغانستان را ارزیابی می کنیم و با متحدان خود هماهنگ می شویم ، باید اطمینان حاصل کنیم که استراتژی و وضعیت ما شرایط موجود را منعکس می کند.”

اینهوف گفت که استراتژی ترامپ در آسیای جنوبی بسیار موفقیت آمیز بوده است و دولت وی پیروزی های بزرگ ضد تروریسم را در سراسر منطقه به دست آورده است ، از جمله بیرون بردن دژخیمان تروریست البغدادی ، سلیمانی و الریمی.

استنی هویر ، رهبر اکثریت مجلس گفت که این اعلامیه اقدامی عجولانه است که برای تضعیف دولت ورودی بایدن انجام شده است.

وی اظهار داشت: “هیچ کس نباید تعجب کند که این اتفاق فقط چند روز پس از اخراج مقامات ارشد پنتاگون توسط رئیس جمهور ترامپ که در برابر برنامه های ضد تولید او ایستاده بودند ، رخ دهد.”

سناتور دیان فاینستین ادعا کرد که اقدامات آخرین لحظه ترامپ در سیاست خارجی امنیت ملی را تهدید می کند و می تواند تأثیرات طولانی مدت بیش از ماه های آخر حضور وی در دولت داشته باشد.

وی گفت: “این به ویژه نگران کننده است زیرا رئیس جمهور همچنان مانع انتقال به موقع صلح آمیز از دولت خود به رئیس جمهور منتخب بایدن می شود.”

جاش هاولی سناتور جمهوری خواه از این اقدام استقبال کرد و گفت که مردم آمریکا مستحق پایان دادن به این جنگ هستند.

در همین حال ، کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان جلسه استماع درباره افغانستان را در 20 نوامبر اعلام کرد.

سناتور ژان شاهین ، یکی از اعضای ارشد کمیته های خدمات مسلح و روابط خارجی مجلس سنا ، از دولت ترامپ خواست تا در هر تصمیمی برای خروج عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان و عراق با دقت تجدیدنظر کند و حاکمیت قانون ، امنیت و مقدسات آمریکا را در نظر داشته باشد از اتحادهای ایالات متحده.

وی افزود: “ما نمی توانیم اجازه دهیم كه این كشورها به پناهگاهی امن برای تروریست هایی كه قصد آزار آمریکایی ها را دارند ، تبدیل شوند. بعلاوه ، ما نمی توانیم ناتو و شرکای خود را در تاریکی بگذاریم. هرگونه برداشت باید مبتنی بر شرایط باشد. کنگره قوانین موجود را تصویب کرد تا اطمینان حاصل کند که هرگونه عقب نشینی پیش رو بر اساس برنامه های زمانی خودسرانه یا ملاحظات سیاسی نیست. “

“جنگ در افغانستان باید پایان یابد. آمریکایی ها به مدت دو دهه بار این جنگ را متحمل شده اند و متحمل هزینه های آن شده اند. ما باید این کار را به روشی آگاهانه انجام دهیم که هم از سربازان ما محافظت کند و هم با متحدانی که پس از 11 سپتامبر به ما کمک کردند ایمان داشته باشیم و هنوز هم تا امروز با ما خدمت کنیم. “

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.