رهبران 46 کشور شورای اروپا علیه روسیه متحد می شوند

رهبران 46 کشور شورای اروپا علیه روسیه متحد می شوند

در این نمای هوایی از باخموت، در منطقه دونتسک، دود از ساختمان ها بلند می شود. AP

رهبران 46 کشور عضو شورای اروپا (CoE) روز سه شنبه در ایسلند گرد هم می آیند تا یک سال پس از اخراج مسکو از این سازمان، یک جبهه متحد علیه مسکو ارائه دهند.

نشست سران در ریکیاویک، که چهارمین نشست در تاریخ هفت دهه شورای اروپا است، بر روی یافتن تدابیری متمرکز خواهد شد تا روسیه را از نظر قانونی در قبال مرگ و ویرانی که در اوکراین ایجاد کرده است، پاسخگو سازد.

حضور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا اواخر روز دوشنبه به طور رسمی در کنفرانس تایید نشده است.

مقالات مرتبط

روسیه

روسیه قبل از تعطیلات روز پیروزی در 9 مه که مورد انتظار مسکو بود، حملات گسترده ای را به اوکراین انجام داد

روسیه

با کمک تسلیحات غربی، تجربه رو به رشد پدافند هوایی اوکراین در برابر حمله روسیه گام برداشته است

اعلام عمومی هر توقف در تور وی در پایتخت های مهم اروپایی، تنها چند لحظه قبل از حرکت بود.

در این مسیر، برلین، پاریس و لندن همگی متعهد شدند که تحویل تسلیحات به کیف را افزایش دهند و یک توافق نظامی بین غرب و اوکراین را تعمیق کنند که به عقب‌نشینی روسیه کمک کرده است.

انتظار می‌رود اوکراین در هفته‌های آینده حملاتی را علیه نیروهای روسیه در شرق قلمرو خود انجام دهد.

زلنسکی در توییتی نوشت که «با بسته‌های دفاعی جدید به خانه بازمی‌گردد».

شورای اروپا بر ماموریت خود برای ارتقای حقوق بشر، دموکراسی و حاکمیت قانون در کشورهای عضو خود متمرکز است که شامل تمامی 27 کشور اتحادیه اروپا به اضافه بریتانیا، ترکیه، کشورهای بالکان غربی، گرجستان و ارمنستان می شود.

روسیه در مارس 2022 به دلیل تهاجم به اوکراین، درست پیش از طرح خروج از این نهاد مستقر در استراسبورگ، از اتحادیه اروپا اخراج شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا که در این اجلاس شرکت می کند، روز دوشنبه گفت اتحادیه اروپا “تا زمانی که طول بکشد به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد.”

او گفت که “در ریکیاویک ما درباره چگونگی پاسخگویی روسیه بحث خواهیم کرد” و “من از ایجاد یک دادگاه اختصاصی برای محاکمه جنایت تجاوز روسیه حمایت خواهم کرد”.

وی گفت که قابل توجه است که نشست سران به دنبال ایجاد یک ثبت خسارت در لاهه است که در آن دادگاه ویژه می تواند به عنوان “گام اول و گامی خوب برای جبران خسارت روسیه” تشکیل شود.

روسیه منزوی شده است

کمیسیون و کشورهای اتحادیه اروپا طرفدار تشکیل دادگاه ویژه ای هستند که احتمالاً در لاهه در هلند، جایی که دادگاه کیفری بین المللی در حال حاضر در آنجا مستقر است، برای قضاوت رهبران و فرماندهان روسیه.

با این حال، این چشم انداز پس از جنگی طولانی به نظر می رسد، با حفاری روسیه و احتمالا آماده سازی حمله بهاری خود به مواضع اوکراین.

نشست دو روزه شورای اروپا فرصتی برای تقریبا تمام خانواده اروپایی خواهد بود تا روسیه را منزوی در قاره خود نشان دهند.

امانوئل مکرون از فرانسه، ریشی سوناک از بریتانیا و اولاف شولز از آلمان از جمله سران دولت و دولت هستند که قرار است در این مراسم شرکت کنند.

اما با وجود همه وحدت پیش بینی شده، شکاف هایی در آن خانواده CoE وجود دارد.

به عنوان مثال، بریتانیا با کنوانسیون اروپایی حقوق بشر شورای اروپا مخالف است، که مانعی بر سر راه برنامه های این کشور برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پناهجویان از طریق اخراج آنها به رواندا یا تحت فشار قرار دادن کشورهای اروپایی است که به عنوان نقاط ترانزیت برای بردن آنها عمل می کنند. بازگشت.

این کنوانسیون توسط یک دادگاه اروپایی حقوق بشر حمایت می شود که احکامی صادر کرده است که قبلاً تلاش های بریتانیا در این راستا را متوقف کرده است.

سوناک اواخر روز دوشنبه گفت: «روشن است که سیستم بین‌المللی کنونی ما کار نمی‌کند، و جوامع ما و آسیب‌پذیرترین مردم جهان بهای آن را می‌پردازند.

رهبر بریتانیا دیر به لیست شرکت کنندگان در اجلاس اضافه شد، زیرا دفتر وی در ابتدا به خبرنگاران گفت که در آن شرکت نخواهد کرد.

محافظه‌کاران حاکم بریتانیا که کشورشان را پس از رفراندوم برگزیت از اتحادیه اروپا خارج کردند، مصمم به مبارزه با آنچه که آن‌ها به عنوان «آفت مهاجرت غیرقانونی» توصیف می‌کنند، هستند.

گردهمایی رهبران همچنین یک لحظه کلیدی برای سران کشورهای سنگین وزن اروپایی آلمان، فرانسه، ایتالیا و بریتانیا است تا قبل از نشست سران گروه 7 که روز جمعه در ژاپن آغاز می شود، دیدار کنند.

ایالات متحده، حامی نظامی اصلی اوکراین، دارای وضعیت ناظر در شورای اروپا است و لیندا توماس-گرینفیلد، سفیر این کشور در سازمان ملل، در ریکیاویک نماینده خواهد داشت.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام