روزنامه‌نگار روسی برای پوشش محموله‌های جنگی و شلیک موشک‌ها می‌گوید «سلام» او به اوکراین است

روزنامه‌نگار روسی برای پوشش محموله‌های جنگی و شلیک موشک‌ها می‌گوید «سلام» او به اوکراین است

فیلم برداری از ویدیوی ویروسی. منبع: توییتر

یک روزنامه‌نگار روسی در رسانه‌های اجتماعی به دلیل ویدیویی از میدان نبرد که ظاهراً برای پوشش جنگ به آنجا رفته بود، اما در حال بارگیری و شلیک یک راکت‌انداز به سوی سربازان اوکراینی دیده شد، با واکنش شدید مواجه شد.

در حالی که منتقدان او را به دلیل نقض قوانین ژورنالیستی گزارش جنگ مورد انتقاد قرار می‌دادند، این روزنامه‌نگار به عنوان یک گزارشگر «تبلیغاتی» تبلیغ می‌کرد و عمل خود را با گفتن اینکه «یک مورد خاص» است توجیه می‌کرد زیرا او به ارتش کشورش برای مبارزه با «نازی‌ها» کمک می‌کرد.

گیندوز ممدوف، معاون سابق دادستان کل اوکراین، این ویدئو را در توییتر منتشر کرده است که این روزنامه نگار را در خط مقدم جنگ نشان می دهد.

اوکراین از ساکنان مناطق اشغالی می‌خواهد برای «زنده ماندن» پاسپورت روسی بگیرند.

پوتین دستور ایجاد موزه‌هایی را داد که به جنگ اوکراین اختصاص داده شده است

با توجه به زیرنویس های ترجمه شده به انگلیسی، او در مورد استفاده و عملکرد سیستم موشک پرتاب چندگانه (MLRS) در این ویدئو صحبت می کند.

در حین انجام این کار، روزنامه نگار شروع به کمک به ارتش در بارگیری موشک پرتاب چندگانه می کند. او حتی تقصیر خود را به‌عنوان یک روزنامه‌نگار می‌پذیرد و می‌گوید: «این نقض اخلاق روزنامه‌نگاری تلقی می‌شود و روسیه همیشه به این هنجارها پایبند بوده است، اما من مطمئن هستم که این یک مورد خاص است».

او سپس به کمک به سربازان در بارگیری موشک ها ادامه می دهد. او می گوید: «پس، سلام من به آنهاست. این مال منه”.

این روزنامه نگار بدون هیچ حمایتی ادعا می کند که از آنجایی که روسیه “برای میهن ما” و علیه “نازی ها” می جنگد، این یک “مورد خاص” است.

روسیه و رسانه های رسمی آن اغلب بدون مدرک اعلام کرده اند که اوکراینی ها فاشیست هستند و روسیه برای «نازی زدایی» این کشور به اوکراین حمله کرده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در ابتدای تهاجم سال گذشته خود ادعا کرد که در تلاش برای «نازی زدایی» اوکراین است.

رئیس جمهور یهودی اوکراین، ولودیمیر زلنسکی، همواره ادعاهای پوتین را رد کرده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام