روسیه خواستار «گام‌های فوری برای آتش‌بس» در میان درگیری‌های نظامی و شبه‌نظامی در سودان شد.

روسیه خواستار «گام‌های فوری برای آتش‌بس» در میان درگیری‌های نظامی و شبه‌نظامی در سودان شد.

دود شدید بالای ساختمان‌ها در مجاورت فرودگاه خارطوم در 15 آوریل 2023، در میان درگیری‌ها در پایتخت سودان. انفجارهایی پایتخت سودان را در 15 آوریل لرزاند، زیرا شبه نظامیان و ارتش عادی حملات خود را به پایگاه های یکدیگر مبادله کردند، چند روز پس از اینکه ارتش هشدار داد کشور در یک نقطه عطف “خطرناک” قرار دارد. خبرگزاری فرانسه

مسکو:وزارت خارجه روسیه روز شنبه خواستار «گام‌های فوری» برای پایان دادن به درگیری‌های شدید بین ارتش سودان و نیروهای شبه‌نظامی قدرتمند این کشور شد که روز شنبه در پایتخت و سایر نقاط این کشور آفریقایی رخ داد و حداقل سه غیرنظامی کشته شدند.

وقایع دراماتیکی که در سودان رخ می دهد باعث نگرانی جدی مسکو شده است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از طرف‌های درگیر می‌خواهیم اراده سیاسی و خویشتنداری نشان دهند و گام‌های فوری برای آتش‌بس بردارند.

در همین حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز گفت که درگیری های خشونت آمیز باید “فورا” پایان یابد.

این دیپلمات ارشد آمریکایی گفت که در مورد گزارش های درگیری “عمیقا نگران” است. او گفت که کارکنان سفارت ایالات متحده در خارطوم، پایتخت این کشور “در حال حاضر به حساب می آیند.”

او از هانوی، ویتنام، جایی که در حال عبور از آنجا به سمت گروه هفت (G7) خارجی است، در توییتر خود نوشت: «ما از همه بازیگران می‌خواهیم که خشونت را فوراً متوقف کنند و از تشدید بیشتر تنش‌ها یا بسیج نیروها خودداری کنند و به گفتگوها برای حل مسائل باقی مانده ادامه دهند». نشست وزیران در ژاپن

ارتش سودان گفت پس از آن که نیروهای RSF سعی کردند به نیروهای آن در بخش جنوبی پایتخت حمله کنند و این گروه را متهم به تلاش برای کنترل مکان های استراتژیک در خارطوم از جمله کاخ کردند، درگیری آغاز شد. ارتش همچنین RSF را یک نیروی شورشی اعلام کرد و اظهارات شبه نظامی را “دروغ” توصیف کرد.

یک مقام نظامی به AP گفت که جت های جنگنده از یک پایگاه نظامی در شمال Omdurman برخاسته و به مواضع نیروهای RSF در خارطوم و اطراف آن حمله کردند. این مقام به شرط ناشناس ماندن صحبت کرد زیرا او مجاز به اطلاع رسانی به رسانه ها نبود.

درگیری‌ها در سودان در حالی رخ داد که تنش‌ها بین ارتش و نیروهای RSF در ماه‌های اخیر تشدید شده و امضای توافقنامه‌ای با حمایت بین‌المللی با احزاب سیاسی برای احیای گذار دموکراتیک این کشور به تاخیر افتاده است.

با ورودی های آژانس ها

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام