روسیه می گوید ، تشدید تنش ها در هند و چین باعث بی ثباتی منطقه ای در اوراسیا خواهد شد

رومان بابوشکین معاون رئیس روسیه گفت که تنش بین دو قدرت آسیایی می تواند توسط سایر بازیکنان در اهداف سیاسی – سیاسی خود سو their استفاده شود

روسیه می گوید ، تشدید تنش ها در هند و چین باعث بی ثباتی منطقه ای در اوراسیا خواهد شد

تصویر نمایندگی خبرگزاری فرانسه

دهلی نو: روسیه روز پنجشنبه گفت هرگونه تشدید تنش در مرز بین هند و چین در میان تلاطم های جهانی و غیرقابل پیش بینی بودن ، باعث بی ثباتی منطقه ای در اوراسیا خواهد شد ، و اصطکاک را می توان توسط سایر بازیگران در هدف سیاسی-سیاسی خود استفاده نادرست کرد.

در جلسه توجیهی رسانه های آنلاین ، رومان بابوشکین ، معاون رئیس نمایندگی روسیه گفت که روسیه “به طور طبیعی نگران” تنش ها میان دو قدرت آسیایی است ، و خاطرنشان کرد که برای هر دو کشور “بسیار مهم” است که بیشتر “گفتگوی سازنده” را انجام دهند.

بابوشکین با اشاره به اینکه هند و چین عضو سازمان همکاری شانگهای (SCO) و گروه های BRICS هستند ، گفت: گفتگوهای محترمانه ابزار اصلی در مورد همکاری در چارچوب سیستم عامل های چندجانبه است.

وی گفت: “واضح است كه در میان آشفتگی جهانی و غیرقابل پیش بینی بودن ، تشدید هند و چین بیشتر بر بی ثباتی منطقه در خانه مشترک ما در اوراسیا تأثیر می گذارد. تشدیدی که شاهد آن هستیم می تواند توسط سایر بازیگران در اهداف سیاسی – سیاسی خود مورد سو استفاده قرار گیرد.”

وی افزود: “ما احساس می كنیم كه تشویق هر دو كشور دوست آسیایی برای مشاركت بیشتر در گفتگوهای سازنده بسیار مهم است. اخبار اخیر در مورد تعهد آنها به اعمال خویشتنداری و ادامه ارتباطات از طریق راه های دیپلماتیک و نظامی برای از بین بردن تنش ها كاملاً استقبال از تحولات است.”

هند و چین بیش از شش ماه است که در یک درگیری مرزی تلخ در شرق لاداخ محبوس هستند. اکنون هر دو طرف در حال کار بر روی پیشنهادات مربوط به جدا کردن نیروها از منطقه با ارتفاع زیاد هستند.

منطقه اوراسیا نیز در چند ماه گذشته شاهد آشفتگی بوده است که عمدتا به دلیل افزایش موارد است ویروس کرونا و روابط متشنج ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی.

“روسیه در موقعیت منحصر به فردی باقی می ماند زیرا روابط استراتژیک ویژه ای با هند و چین دارد و این روابط ماهیتی مستقل دارند. ما به طور طبیعی نگران تنش های موجود بین هند و چین هستیم. با این حال ، ما معتقدیم که یک راه حل صلح آمیز زودتر اجتناب ناپذیر است. بابوشکین گفت.

وی افزود: “هر دو قدرت همسایه جهانی و مسئولیت پذیر با پتانسیل اقتصادی و دفاعی عظیم و همچنین خرد تمدنی هستند.”

این دیپلمات روسی در پاسخ به این س askedال که آیا سازمان های همکاری شانگهای و گروههای BRICS می توانند در کاهش تنش بین دو کشور عضو آنها نقشی داشته باشند ، گفت: هر دو گروه سازوکارهایی برای تعاملات مثبت ایجاد کرده اند

وی گفت: “مطمئناً گفتگوهای محترمانه ابزار اصلی در مورد همکاری در چارچوب SCO و BRICS است. هر دو انجمن ده ها مکانیسم همکاری بخشی را توسعه داده اند و بگذارید به شما اطمینان دهم که علاقه مربوطه آنها در حال افزایش است.”

BRICS شامل برزیل ، روسیه ، هند ، چین و آفریقای جنوبی است.

باباشکین در پاسخ به سوالی در مورد رشد روابط بین هند و ایالات متحده گفت روسیه هیچ مشکلی در روابط نمی بیند ، و افزود دهلی نو در مورد تعهدات چند جانبه و دو جانبه هیچ دلیلی برای تردید ایجاد نمی کند.

وی گفت: “دهلی نو یک قدرت جهانی با منافع ملی چند وجهی و گسترده و متنوع است و ما به آن احترام می گذاریم. هند در مورد تعهدات چند جانبه و دو جانبه هیچ دلیلی برای شک و تردید ارائه نمی کند.”

در همان زمان ، معاون رئیس روسیه به “تهدید” ایالات متحده به هند مبنی بر ادامه ندادن معاملات دفاعی بزرگ اشاره ای پوشیده داشت. وی گفت: “ما می دانیم كه تلاش هایی برای تحت فشار قرار دادن هند و استفاده از ابزارهای غیرمنصفانه و غیرقانونی رقابت مانند تهدید به تحریم و سایر محدودیت ها صورت گرفته است.”

در اکتبر 2018 ، هند یک معامله 5 میلیارد دلاری برای خرید 5 واحد از سامانه های موشکی دفاع هوایی S-400 با روسیه امضا کرده بود ، با وجود اخطار دولت ترامپ مبنی بر اینکه ادامه قرارداد ممکن است تحریم های آمریکا را دعوت کند.

بابوشکین در مورد همکاری منطقه ای ، در مورد گروه سه جانبه روسیه-هند-چین نیز صحبت کرد.

وی گفت: “مکانیسم سه جانبه بسیار مهم دیگری را نیز فراموش نکنیم ، RIC ، که سال آینده به ریاست هند برگزار خواهد شد. ما اطمینان داریم که برای اطمینان از جو مثبت و گسترش برنامه عملی آن به خوبی طراحی شده است.”

جدیدترین و جدیدترین ابزارهای فناوری را به صورت آنلاین در Tech2 Gadgets بیابید. اخبار فناوری ، بررسی ابزارها و رتبه بندی ها را دریافت کنید. اسباب بازی های معروف از جمله لپ تاپ ، تبلت و مشخصات موبایل ، ویژگی ها ، قیمت ها ، مقایسه.