روسیه می گوید توافق هسته ای آمریکا و کره جنوبی می تواند منطقه را بی ثبات کند

روسیه می گوید توافق هسته ای آمریکا و کره جنوبی می تواند منطقه را بی ثبات کند

روسیه بارها از آنچه که حضور نظامی رو به رشد ایالات متحده در سراسر آسیا می‌داند، انتقاد کرده است. رویترز

روسیه روز جمعه از توافق هسته ای بین آمریکا و کره جنوبی انتقاد کرد و اشاره کرد که این توافق باعث بی ثباتی منطقه و جهان گسترده تر می شود و همچنین هشدار داد که می تواند منجر به یک مسابقه تسلیحاتی بالقوه شود.

ایالات متحده روز چهارشنبه وعده داد به کره جنوبی بینش بیشتری در مورد برنامه‌ریزی هسته‌ای این کشور بدهد، در حالی که سئول قول داد که در توافقی که هر دو طرف گفتند که هدف آن علیه زرادخانه هسته‌ای رو به رشد کره شمالی است، خود به دنبال سلاح هسته‌ای نیست.

روسیه بارها از آنچه که حضور نظامی رو به رشد ایالات متحده در سراسر آسیا می‌داند، انتقاد کرده است.

ارتش سئول پس از هجوم قایق کره شمالی، تیرهای هشدار دهنده شلیک می کند

روسیه به کره جنوبی درباره کمک به اوکراین هشدار داد. می گوید شمال را با سلاح های پیشرفته مسلح می کند

وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تحول آشکارا ماهیت بی‌ثبات‌کننده دارد و پیامدهای منفی جدی برای امنیت منطقه خواهد داشت و بر ثبات جهانی تأثیر می‌گذارد».

مسکو گفت که تلاش ایالات متحده و ناتو برای “برتری نظامی قاطع” “چیزی جز تشدید تنش ها به همراه نخواهد داشت” و می تواند “مسابقه تسلیحاتی را تحریک کند”.

واشنگتن مسکو را به دلیل اظهارات مختلف مقامات روسیه، از جمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از زمان آغاز جنگ اوکراین مبنی بر اینکه روسیه آماده استفاده از سلاح های هسته ای برای دفاع از «تمامیت ارضی» خود است، به حمله اتمی متهم کرده است.

یون سوک یول، رهبر کره جنوبی در کنفرانس خبری مشترک با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا این هفته گفت که هدف از این توافق تقویت دفاع کره جنوبی در برابر برنامه تسلیحات هسته ای کره شمالی است که به سرعت در حال پیشرفت است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام