زمان هایی که مادر، پدر و مادربزرگ راهول گاندی ساختمان های مشروطه را افتتاح کردند

زمان هایی که مادر، پدر و مادربزرگ راهول گاندی ساختمان های مشروطه را افتتاح کردند

سونیا گاندی سنگ بنای مجمع جدید چاتیسگار را در سال 2020 گذاشت. Twitter/@amitmalviya.

کنگره مسئولیت مخالفت مخالفان با افتتاح ساختمان جدید پارلمان توسط نخست وزیر مودی را که قرار است در 28 مه برگزار شود، رهبری می کند.

استدلال اصلی آنها این بوده است که ساختمان – پارلمان، تجسم قانون اساسی هند – توسط رئیس جمهور و نه نخست وزیر رونمایی شود.

در اینجا به پنج مورد اشاره می‌کنیم، از سال 1927، زمانی که کنگره مشکلی با عدم رونمایی یا افتتاح ساختمان قانون اساسی یا مجلس قانون اساسی توسط رئیس قانون اساسی نداشت.

مقالات مرتبط

سازمان بهداشت جهانی

چه کسی باید ساختمان مجلس را افتتاح کند؟ جنجال سیاسی توضیح داد

سازمان بهداشت جهانی

نخست وزیر مودی، رئیس لوک سبها برای افتتاح ساختمان جدید پارلمان، دعوت رسمی

1- ساختمان فعلی پارلمان توسط نایب السلطنه لرد ایروین در 18 ژانویه 1927 افتتاح شد. گزارش های روزنامه از آن زمان گواه این واقعیت است که رهبران کنگره و سواراجیست ها که جناح جدا شده از کنگره بودند، از جمله موتی جد بزرگ راهول گاندی. لعل نهرو با افتخار در مراسم تحلیف شرکت کرد.

BJP با استناد به همین موضوع به کنگره پرداخت. «کنگره که در آن زمان در برابر بریتانیایی ها هیچ ابایی نداشت، امروز برای شرکت در مراسم تحلیف مشکل دارد، حتی اگر فردی که این مراسم را هدایت می کند یک نخست وزیر منتخب دموکراتیک است. چه چیزی وفاداری کنگره به انگلیسی ها و تحقیر مردم هند را توضیح می دهد؟ از آمیت مالویا پرسید.

2- نه رئیس یا رئیس جمهور هند، بلکه ایندیرا گاندی به عنوان نخست وزیر، ساختمان ضمیمه پارلمان را در 24 اکتبر 1975 افتتاح کرده بود. این اولین ساختمان بزرگی بود که در مجموعه پارلمان انجام شد. در واقع، رئیس جمهور وقت، وی وی.

3. ساختمانی که دو خانه قانونگذار ایالت ماهاراشترا را در خود جای داده است، که بیشتر به نام «ویدان باوان» در نقطه نریمان شناخته می شود، توسط ایندیرا گاندی و نه فرماندار، در 19 آوریل 1981 افتتاح شد.

4. راجیو گاندی در مقام نخست وزیری هند در 15 اوت 1987 بنای ساختمان کتابخانه پارلمان را گذاشته بود.

5. در سال 2020، سونیا گاندی سنگ بنای مجلس جدید چاتیسگر را گذاشت، اما طبق منطق کنگره باید فرماندار می بود. جالب اینجاست که نه نام فرماندار، بلکه نام سونیا گاندی و راهول گاندی بر روی لوح یادبود حک شده است.

همه را بخوانید آخرین خبرها، اخبار پرطرفدار، اخبار کریکت، اخبار بالیوود،
اخبار هند و اخبار سرگرمی اینجا. ما را در فیسبوک دنبال کنید، توییتر و اینستاگرام